AndroidHealthClinic

eiwitten overdag.

Bezoekers in dit topic

Richard 25

Advanced Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
8 jun 2010
Berichten
757
Waardering
8
Lengte
1m95
Massa
90kg
Vetpercentage
14%
beste leden.

ik moet volgens de stickys zo.n 2-3 gr eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag nemen. Als ik het minimale van 2 gr per kilo neem kom ik op 170 gram eiwitten per dag uit. ik weeg namelijk 85 kilo (85 x 2 = 170).

nou kan ik s.morgens thuis ontbijten en s.avond ook gewoon thuis eten en is het dus makkelijker om aan goeie eiwit bronnen te komen, bijv. shake, melk, kwark etc.

Alleen van ongeveer 07.00 tot 16.00 ben ik op mijn werk. In deze periode moet ik dus zo.n 3 maaltijden nuttigen. ( 10.00 - 13.00 - 15.00 ).

Nu is mijn probleem dus dat ik bijv wel eens een gekookt eitje of een gebakken eitje tussen mijn brood gooi om ook onder het werk aan me eiwitten te komen.

Maar om nou elke dag hetzelfde te eten lijkt me ook niet wat! hetzelfde geld voor kip/kalkoen fillet (van die plakjes). die eet ik ook elke dag.

Mischien tips?

gr richard
 
Mager rundvlees en vis kan je toch ook de gehele dag eten?
 
Ja in de broodtrommen kun je wel kip meenemen.
 
Mager rundvlees en vis kan je toch ook de gehele dag eten?


jij bedoelt met mager rundvlees, rosbief voor op brood ofzo?

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 10:39 ----------

Ja in de broodtrommen kun je wel kip meenemen.


Ik eet al heel veel plakjes kipfillet tussen mijn broodjes?
 
Je kan wellicht beter kipfilet zelf bakken/koken, in plakjes snijden en dat meenemen voor brood. Is een stuk goedkoper en kan een stuk lekkerder zijn.
 
  • Like
Waarderingen: keys
Je kan wellicht beter kipfilet zelf bakken/koken, in plakjes snijden en dat meenemen voor brood. Is een stuk goedkoper en kan een stuk lekkerder zijn.

dat kan ik op dit moment niet doen. ik woon nog thuis en dat gaan me ouders niet waarderen.

wat ik al wel doe is vaak kipfellet gewoon beleg en daarop een paar gekookte eitjes ofzo. is ook erg lekker en goed.

maar zoals ik als zij dit kan niet elke dag.
 
Of je nu je ouders elke week kipfilet laat mee nemen, of je haalt 1x in de week een volledige kip... reken het prijs verschil maar uit, en desnoods ga je zelf je producten kopen zoals de meesten hier op het forum.
 
Je kan wellicht beter kipfilet zelf bakken/koken, in plakjes snijden en dat meenemen voor brood. Is een stuk goedkoper en kan een stuk lekkerder zijn.
Waarom, ehh, heb ik hier zelf nooit aan gedacht :eek: +1
 
22 jaar en niet zelf je eigen voeding mogen bereiden, slaat ook nergens op. Koop anders zelf je voeding voor jezelf ofzjow
 
dat kan ik op dit moment niet doen. ik woon nog thuis en dat gaan me ouders niet waarderen.

wat ik al wel doe is vaak kipfellet gewoon beleg en daarop een paar gekookte eitjes ofzo. is ook erg lekker en goed.

maar zoals ik als zij dit kan niet elke dag.

Wat is dat nou voor onzin excuus man. Als je leeftijd klopt, 22, dan mag je toch zeker zelf wel bepalen wat je kookt en eet? Desnoods koop je het allemaal toch zelf?
 
oke hebbe jullie wel gelijk in.

maar dan nog dan heb je kipfillet en eieren. tonijn zou ook nog kunnen.

verder nog tips?

gr.
 

ook een goeie, alleen naar mijn weten wel plantaardig en daarom niet een compleet aminozuur profiel.

correct me if im wrong!

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 11:53 ----------

Ik vraag me echt af of jij wel eens de zoekfunctie gebruikt (of google)


k denk dat ik alle topics via google al een x gelezen heb, maar nog nooit een zelfde vraag kunnen vinden.

Als je nog wat weet? be my guest;)
 
Je kan toch melk/water meenemen in je shake beker en je eiwitpoeder in een zakje en dan dan voor het opdrinken mixen.
Doe ik al een hele tijd
 
jij bedoelt met mager rundvlees, rosbief voor op brood ofzo?
Dat kan inderdaad ook.

Maar bedoelde gewoon een lap vlees, had verwacht dat je op je 22e wel eigenhandig een gasfornuis mocht aansteken.
 
Je kan toch melk/water meenemen in je shake beker en je eiwitpoeder in een zakje en dan dan voor het opdrinken mixen.
Doe ik al een hele tijd

ik had gelezen dat whey behalve op tijdstippen s.morgens en rondom het trainen niet goed was omdat het zo snel weer weg is?

gr
 
Je kunt ook een bak met bv rijst en een paar kippeborsten meenemen naar je werk toch
 
pannekoek, bak salade met tonijn erdoor. pinda's en nootjes. Rijst met kip name it..!
neem aan dat je verder je eigen centen wel hebt, kan je kopen wat je wilt toch?

en gooi er om de tien dagen es een dagje met veel meer eiwitten in, ga dan een dagje op 400 gram zitten. zal je ook goed doen ;)
 
pannekoek, bak salade met tonijn erdoor. pinda's en nootjes. Rijst met kip name it..!
neem aan dat je verder je eigen centen wel hebt, kan je kopen wat je wilt toch?

en gooi er om de tien dagen es een dagje met veel meer eiwitten in, ga dan een dagje op 400 gram zitten. zal je ook goed doen ;)

heb idd ook aan tonijn op brood gedacht..

vind het alleen zo droog op brood. heb jij miss een idee om het lekkerder te maken en dat ik het een tijdje kan bewaren zodag ik de hele week broodjes ermee kan smeren?

en dan in olie of op water?:)
 
Back
Naar boven