AndroidHealthClinic

eiwitten overdag.

Bezoekers in dit topic

Op waterbasis...

Maar aan je begin post te zien kom je volgens mij al redelijk aan je eiwitten.
2x shake? (60gr), kwark (50gr), brood (14gr), kipfilet overdag (10gr)

Je zit zo zonder avondeten al rond de 130.
- Overdag nog een shake
- wat vis
- weet niet of je 's ochtends al havermout neemt?

en u are good te go! (imo)

Iig genoeg tips aangedragen gekregen om variatie en aanvulling te creëren lijkt mij zo...
 
Op waterbasis...

Maar aan je begin post te zien kom je volgens mij al redelijk aan je eiwitten.
2x shake? (60gr), kwark (50gr), brood (14gr), kipfilet overdag (10gr)

Je zit zo zonder avondeten al rond de 130.
- Overdag nog een shake
- wat vis
- weet niet of je 's ochtends al havermout neemt?

en u are good te go! (imo)

Iig genoeg tips aangedragen gekregen om variatie en aanvulling te creëren lijkt mij zo...


oke :)

maar op olie is wel minder droog tog? en dat zijnt tog ook goeie vetten?

en idd ik kom zonder voeding op het werk op ongv 130 gr eiwitten jah.
ontbijt:melk brinta en een whey shake,
avond eten : vlees
na traine: whey shake
voor slapen:kwark of eieren

maar moet eigg meer eiwitten hebben om aan die 2,5 x lichaamsgewicht te komen.
 
geen idee, het gaat mij nooit om het lekker maken van dingen maar puur om de bouwstoffen die erin zitten. Niet zeuren en naar binnen werken die hap;) Misschien dat je er mayo op kan doen maar dan giet je jezelf vol met vetten, dat geld natuurlijk ook als je tonijn op oliebasis neemt
 
ook een goeie, alleen naar mijn weten wel plantaardig en daarom niet een compleet aminozuur profiel.

correct me if im wrong!

Schijnt Bullshit te zijn, ik zag toevallig vandaag ergens op de forum een stukje van iemand waarin stond dat het niet zozeer uitmaakt. Maargoed, weet het niet meer voor je te vinden anders had ik het wel gelinkt! :(
 
ook een goeie, alleen naar mijn weten wel plantaardig en daarom niet een compleet aminozuur profiel.

correct me if im wrong!

Schijnt Bullshit te zijn, ik zag toevallig vandaag ergens op de forum een stukje van iemand waarin stond dat het niet zozeer uitmaakt. Maargoed, weet het niet meer voor je te vinden anders had ik het wel gelinkt! :(

de één zegt van wel de ander van niet, je gelooft diegene die t het beste weet te brengen. Ben hier ook erg benieuwd naar, vind helaas geen betrouwbare bronnen hiervan.
 
Laat ik het zo stellen; stel je moeder heeft 2 zonen, jij, en je broertje, alleen heeft je broertje een paar chromosomen te weinig.
Wordt je broertje dan in één keer niet meer mee gerekend?
 
inderdaad,

je lichaam doet niet ineens zo van; jij hebt geen compleet profiel, jou gebruik ik niet...

je lichaam maakt uit alles wat je eet wel wat bruikbaars. dus oncomplete amino profielen tellen ook gewoon mee.

en als je het toch neit vertrouwd (mieren neukerij in mijn ogen maar goed) neem je toch iets meer eiwitten just to be sure? ga je op 3- 3,5 gr zitten...
 
maar uiteindelijk waar of niet waar zijn hier nog steeds geen betrouwbare bronnen vermeld
 
Leer zelf lekker koken en zorg dat je ouders van de aziatische keuken houden!
Ik kan zo echt elke dag pasta/rijst eten

Wat je de ene dag maakt, kan je de volgende dag en daarna prima op school werk op eten! en als je beetje slim inkoopt, worden de grote hoeveelheden alleen maar voordeliger!
 
Wat ik op mijn stage at : Kwark, amandelen, pindas, brood met pindakaas, brood met kipfilet, brood met kalkoen filet.

Was wel op kantoor, kon gewoon de hele dag door eten.
 
Ik eet elke dag 2 eieren, en ken mensen die er veel meer nemen...

wat is je probleem met eieren?
 
beste leden.

ik moet volgens de stickys zo.n 2-3 gr eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag nemen. Als ik het minimale van 2 gr per kilo neem kom ik op 170 gram eiwitten per dag uit. ik weeg namelijk 85 kilo (85 x 2 = 170).

nou kan ik s.morgens thuis ontbijten en s.avond ook gewoon thuis eten en is het dus makkelijker om aan goeie eiwit bronnen te komen, bijv. shake, melk, kwark etc.

Alleen van ongeveer 07.00 tot 16.00 ben ik op mijn werk. In deze periode moet ik dus zo.n 3 maaltijden nuttigen. ( 10.00 - 13.00 - 15.00 ).

moet ? Wie maakt je dat doen dan ?
 
hij bedoelt waarschijnlijk dat hij zoveel maaltijden moet nuttigen om aan zijn bouwstoffen te komen. Niet te lastig doen he :)
 
moet ? Wie maakt je dat doen dan ?

wat denk je zelf?

---------- Post toegevoegd Fri 5 Aug 2011 om 12:49 ----------

Ik eet elke dag 2 eieren, en ken mensen die er veel meer nemen...

wat is je probleem met eieren?

geen probleem met eieren. maar om ze elke dag te eten op het werk word wel wat 1tonig denk ik ..

---------- Post toegevoegd Fri 5 Aug 2011 om 12:51 ----------

hij bedoelt waarschijnlijk dat hij zoveel maaltijden moet nuttigen om aan zijn bouwstoffen te komen. Niet te lastig doen he :)


precies, op hoeveel gr eiwitten zit jij op een dag?

gr.
 
hij bedoelt waarschijnlijk dat hij zoveel maaltijden moet nuttigen om aan zijn bouwstoffen te komen. Niet te lastig doen he :)

als'ie een beetje fatsoenlijk eet kan het ook in 1 maaltijd (dus iets als: ontbijt, lunch, avondeten en wat voor na het trainen. Eventueel een kleine snack in de thee- en koffie pauze (2 eitjes bijvoorbeeld:)).
 
als'ie een beetje fatsoenlijk eet kan het ook in 1 maaltijd (dus iets als: ontbijt, lunch, avondeten en wat voor na het trainen. Eventueel een kleine snack in de thee- en koffie pauze (2 eitjes bijvoorbeeld:)).

naar mijn weten is het het beste om om de 3 uur te eten?
 
Elke 2- 2,5 uur is beter. Maar soms eet ik een uur later weer:D
 
Back
Naar boven