XXL Nutrition

eiwitten overdag.

Bezoekers in dit topic

Hoe vaak heb je hier nou om gevraagd.. NEE, dat is het niet, doe je wel eens research?

ja ik doe heel vaak research, en daar kwam uit dat het beter is om om de 2 tot 3 uur te eten ivm betere opname, beter voor je metabolisme, minder groote maaltijden.

ik denk dat jij nog maar ff war "research" moet doen over dit onderwerp;)
 
ja ik doe heel vaak research, en daar kwam uit dat het beter is om om de 2 tot 3 uur te eten ivm betere opname, beter voor je metabolisme, minder groote maaltijden.

ik denk dat jij nog maar ff war "research" moet doen over dit onderwerp;)

Hahaha ... sorry, .... nee.
 
Elke 2- 2,5 uur is beter. Maar soms eet ik een uur later weer:D

Nee dat is het niet. Het maakt geen ruk uit hoe vaak je eet.

OT: meer kaas/kip/rosbief/pindakaas op je brood, kwark en eventueel een shake doen wonderen voor je totaal aan eiwit.
 
Nee dat is het niet. Het maakt geen ruk uit hoe vaak je eet.

OT: meer kaas/kip/rosbief/pindakaas op je brood, kwark en eventueel een shake doen wonderen voor je totaal aan eiwit.

Ik vraag me dus af he met kwark en whey shake.

is dit niet nutteloos voor overdag omdat kwark zo traaag word opgenomen en whey zo snel weer weg is?

---------- Post toegevoegd Fri 5 Aug 2011 om 16:34 ----------

:)

(oh bedoel je dat met "research"...)


Een schema als dat kan wat teveel van het goede zijn voor de gemiddelde bodybuilder, maar een minimum van vijf of zes maaltijden per dag (met niet meer dan drie uur tussen de maaltijden) zou te doen moeten zijn. ‘Buiten het wedstrijdseizoen eet ik vijf bodybuildingmaaltijden per dag’ zegt Branch Warren. ‘Wanneer je zo vaak eet krijg je niet alleen voldoende calorieën binnen, het zorgt ervoor je lichaam voldoende brandstof heeft, dat je spieren constant aminozuren tot hun beschikking hebben, en dat je verbranding op volle snelheid werkt’



stukje van giant.com
 
Ik wou dat Alan Aragon op momenten als deze de Nederlandse taal beheerste..

Ik vraag me dus af he met kwark en whey shake.

is dit niet nutteloos voor overdag omdat kwark zo traaag word opgenomen en whey zo snel weer weg is?
Boeit niks, snel of traag, het wordt opgenomen, klaar, je lichaam is geen dom stuk vlees op bot.. het is een intelligent wezen die jij moet voeden, en of dat nou snel of traag is, maakt geen snars uit
 
Laatst bewerkt:
Ik wou dat Alan Aragon op momenten als deze de Nederlandse taal beheerste..


Boeit niks, snel of traag, het wordt opgenomen, klaar, je lichaam is geen dom stuk vlees op bot.. het is een intelligent wezen die jij moet voeden, en of dat nou snel of traag is, maakt geen snars uit

oke maakt niet uit dus.

maar eiwitten kunnen ook niet opgeslagen worden he, dus kun je ze tog beter zoveel mogelijk sprijden over de dag?
 
oke maakt niet uit dus.

maar eiwitten kunnen ook niet opgeslagen worden he, dus kun je ze tog beter zoveel mogelijk sprijden over de dag?

Spreiden*

En ja, maakt niet uit wanneer je het neemt, ook al neem je 's ochtends trage en 's avonds snelle.. 200 gram eiwit is 200 gram. Trage eiwitten zijn niet magisch of zo.. idem dito voor snelle
 
oke maakt niet uit dus.

maar eiwitten kunnen ook niet opgeslagen worden he, dus kun je ze tog beter zoveel mogelijk sprijden over de dag?
Waarom zouden eiwitten niet opgeslagen worden? Elk overschot wordt opgeslagen.
 
Spreiden*

En ja, maakt niet uit wanneer je het neemt, ook al neem je 's ochtends trage en 's avonds snelle.. 200 gram eiwit is 200 gram. Trage eiwitten zijn niet magisch of zo.. idem dito voor snelle

oke hmm nieuw voor mij dit.

als ik mijn vvm x 2,5 gram doe komt ik uit op 180 gr eiwitten per dag.

vind jij dit genoeg?

gr

---------- Post toegevoegd Fri 5 Aug 2011 om 18:36 ----------

Waarom zouden eiwitten niet opgeslagen worden? Elk overschot wordt opgeslagen.

teveel aan eiwitten worden opgeslagen als vet of je pist het uit.

Tis niet zo als bij carbs waar ze opgeslagen worden als glycogeen.
 
oke hmm nieuw voor mij dit.

als ik mijn vvm x 2,5 gram doe komt ik uit op 180 gr eiwitten per dag.

vind jij dit genoeg?

Trol je nu? ga op 2x zitten, vind je dit niet genoeg, ga je hoger, dat ga ik niet voor je schotelen, je bent inmiddels 22 jaar.. je mag jezelf diep schamen
 
wat denk je zelf?

---------- Post toegevoegd Fri 5 Aug 2011 om 12:49 ----------



geen probleem met eieren. maar om ze elke dag te eten op het werk word wel wat 1tonig denk ik ..

---------- Post toegevoegd Fri 5 Aug 2011 om 12:51 ----------




precies, op hoeveel gr eiwitten zit jij op een dag?

gr.

Dus je beweert dat je elke dag een compleet ander voeddingschema hebt?


btw: uit onderzoeken (staan ook op deze site, blijkt je hormoon afgifte het beste bij 2,5 á 3 uur eten..)
 
Nee dat is het niet. Het maakt geen ruk uit hoe vaak je eet.

OT: meer kaas/kip/rosbief/pindakaas op je brood, kwark en eventueel een shake doen wonderen voor je totaal aan eiwit.

Tuurlijk wel, je moet je stofwisseling op volle toeren laten draaien, dit doe je door middel van geregeld eten...

En als het niet uit zou maken dan zou je maw met 1 maaltijd klaar zijn als dit maar genoeg kcals,eiwitten en vet bevat;) Dus een flink ontbijt van laten we zegge 3600 kcals, 200 eiwitten en 70 gram vet ofzo en klaar is kees. Resultaat: Moddervet na een maand en alsnog veel honger door de dag heen.

---------- Post toegevoegd Sun 7 Aug 2011 om 02:22 ----------

Spreiden*

En ja, maakt niet uit wanneer je het neemt, ook al neem je 's ochtends trage en 's avonds snelle.. 200 gram eiwit is 200 gram. Trage eiwitten zijn niet magisch of zo.. idem dito voor snelle

Hier volg ik je niet.. Waarom maak je geen onderscheid tussen langzame en snelle eiwitten? Imo is het wel degelijk van belang op welke momenten je bepaalde eiwitten neemt. Zo heb je bijv na KT behoefte aan snelle eiwitten om je lichaam zo snel mogelijk weer op te laden. Verder kies ik voor het slapen gaan voor langzame eiwitten zodat ik hier zo lang mogelijk profijt van heb... En verder zijn eiwitten wel magisch, krijg er zo'n dikke poten van:p:D
 
Tuurlijk wel, je moet je stofwisseling op volle toeren laten draaien, dit doe je door middel van geregeld eten...

En als het niet uit zou maken dan zou je maw met 1 maaltijd klaar zijn als dit maar genoeg kcals,eiwitten en vet bevat;) Dus een flink ontbijt van laten we zegge 3600 kcals, 200 eiwitten en 70 gram vet ofzo en klaar is kees. Resultaat: Moddervet na een maand en alsnog veel honger door de dag heen.

---------- Post toegevoegd Sun 7 Aug 2011 om 02:22 ----------



Hier volg ik je niet.. Waarom maak je geen onderscheid tussen langzame en snelle eiwitten? Imo is het wel degelijk van belang op welke momenten je bepaalde eiwitten neemt. Zo heb je bijv na KT behoefte aan snelle eiwitten om je lichaam zo snel mogelijk weer op te laden. Verder kies ik voor het slapen gaan voor langzame eiwitten zodat ik hier zo lang mogelijk profijt van heb... En verder zijn eiwitten wel magisch, krijg er zo'n dikke poten van:p:D
Fout, ga eens naar leangains.com, gaat een wereld voor je open

Ik maak geen onderscheid tussen langzame of snelle omdat het lichaam een intelligent schepsel is, ''dikke poten'' krijg je niet door voor of na KT snelle eiwitten, en voordat je naar bed gaat, langzame eiwitten te nuttigen. Dikke poten krijg je als je gehele voeding in orde is.

Een zinnetje van bb.com dat ik wel geinig vond
brb taking protein post workout because every second I wait I lose 4% of my gains and go catabolic.
 
idd,

zijn genoeg die 16uur vasten en dan in de resterende 8uur een paar flinke maaltijden nemen, en die groeien ook gewoon goed. explain dat dan eens.

Nogmaals dus, inname tijd is overrated, zolang je maar je voedingsstoffen binnenkrijgt over de dag...

En of dat nu in 3 maaltijden is of 7...

7 is wel makkelijker, gezien je dan wat kleinere porties kan eten, dat is het enige argument wat juist is.
 
snelle of trage eiwitten maken wel degelijk verschil, het zit in de timing. In principe zou je in je bulk alleen maar trage eiwitten kunnen gebruiken zoals eieren en vlees.
 
Het maakt geen ruk uit als je kaas/rosbief en pindakaas op je brood doet nee :D

Nee dat is het niet. Het maakt geen ruk uit hoe vaak je eet.

OT: meer kaas/kip/rosbief/pindakaas op je brood, kwark en eventueel een shake doen wonderen voor je totaal aan eiwit.
 
snelle of trage eiwitten maken wel degelijk verschil, het zit in de timing. In principe zou je in je bulk alleen maar trage eiwitten kunnen gebruiken zoals eieren en vlees.

Alweer fout, zeg dat maar eens tegen Alan Aragon

The Primary Laws of Nutrient Timing
The First Law of Nutrient Timing is: hitting your daily macronutrient targets is FAR more important than nutrient timing.
The Second Law of Nutrient Timing is: hitting your daily macronutrient targets is FAR more important than nutrient timing.
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=123915821
 
Alweer fout, zeg dat maar eens tegen Alan Aragon


Spreek hem nooit:D
Dingen die allang uitgevonden zijn, hoeven niet meer opnieuw uitgevonden te worden. Daarom is een wiel rond en niet vierkant:p
Wanneer je alleen al je gezond verstand gebruikt kun je al begrijpen dat je het best bv voor je slapen voor een tragere eiwitbron kunt kiezen. Of je zou midden id nacht weer even wat moeten gaan eten, dat kan natuurlijk ook;)
 
Back
Naar boven