MuscleMeat

eiwitten overdag.

Bezoekers in dit topic

Jullie moeten ook in het achterhoofd houden dat er veel mensen hun geld verdienen met het verkopen van eiwitsupplementen, die hebben er baat bij als mensen denken dat je spieren als sneeuw voor de zon verdwijnen als je niet elke 2 uur een lading eiwitten binnen krijgt. Hoeveel superdudes kopen wel verschillende potten eiwitten en zijn er van overtuigd dat ze daar gespierd van worden zonder verder op hun voeding te letten?

Is natuurlijk wel waar, daarom ook mijn stukje hierboven. Feit blijft gewoon dat als jij je macro's op orde hebt, je het beste dan om de 3 uur kunt eten. Word ook niet voor niets door alle voedingsdeskundigen die pro's begeleiden aangeraden.

Dat de supp industrie daar hun slaatje uit slaat is uiteraard ook waar.

Maar dat je perse 6 keer moet eten om te kunnen groeien, nee, als de rest goed is, is dat niet nodig.

Oke man dacht ik al, leek mij ook vrij logisch.

maar het belangrijkste is dus dat ik die 3500 kcal eet per dag. hoeveel maaltijden maakt dus niet zo heel veel uit.

het beste gewoon om de ong 3 uur .

thnx;)

Die 3500 kcal was fictief. Als jij 60 kg weegt met een bf van 15% heb je lang geen 3500 kcal nodig, ben je echter 90 kg+ met <10% dan ga je wel iets meer nodig hebben om te groeien.

Reken gewoon je behoefte uit, tel daar 500 bij op en you're good to go. Dat is een beetje de algemene regel. En probeer dat zoveel mogelijk te spreiden, maar maak je niet druk als je een keer 2 maaltijden in 1 keer moet eten.
 
Kcal behoefte uitrekenen is zo lastig, eigenlijk niet te doen. Hangt echt per persoon af. Zelf als ze de zelfde stats zouden hebben:)
 
inderdaad,

die rekenformule van dit forum is een richtlijn, maar moet je aan jezelf aanpassen in de loop der tijd.

wil je het exact weten, moet je echt allerlei test gaan doen en je laten meten zodat ze specifiek voor jou je verbruik kunnen berekenen.
 
En dan nog... Als je lichaam begint te veranderen moet je ook aanpassingen maken, dat is de kunst:D
 
Je begint met die richtlijnen en je kijkt het een week of 3 aan (misschien een maand). Bevalt het niet doe er dan wat bovenop of haal er wat van af.
 
Zo is het maar net:D
 
Is natuurlijk wel waar, daarom ook mijn stukje hierboven. Feit blijft gewoon dat als jij je macro's op orde hebt, je het beste dan om de 3 uur kunt eten. Word ook niet voor niets door alle voedingsdeskundigen die pro's begeleiden aangeraden.

Dat de supp industrie daar hun slaatje uit slaat is uiteraard ook waar.

Maar dat je perse 6 keer moet eten om te kunnen groeien, nee, als de rest goed is, is dat niet nodig.



Die 3500 kcal was fictief. Als jij 60 kg weegt met een bf van 15% heb je lang geen 3500 kcal nodig, ben je echter 90 kg+ met <10% dan ga je wel iets meer nodig hebben om te groeien.

Reken gewoon je behoefte uit, tel daar 500 bij op en you're good to go. Dat is een beetje de algemene regel. En probeer dat zoveel mogelijk te spreiden, maar maak je niet druk als je een keer 2 maaltijden in 1 keer moet eten.

ik ben 1,95 lang en 85 kilo zwaar.volgens site giantt.com is mijn onderhoud ong 3000 . wat je zegt dus die 500 erbij op word dus idd 3500 :)dan dus gewoon 2x bw aan eiwitten en de rest carbs en vetten.dan zit ik goed tog? of kanik beter naar percentage.s toe zoals kev 50-30-20?gr.
 
ik ben 1,95 lang en 85 kilo zwaar.volgens site giantt.com is mijn onderhoud ong 3000 . wat je zegt dus die 500 erbij op word dus idd 3500 :)dan dus gewoon 2x bw aan eiwitten en de rest carbs en vetten.dan zit ik goed tog? of kanik beter naar percentage.s toe zoals kev 50-30-20?gr.
Wat is jouw opleidingsniveau? Just curious :).
 
Wat is jouw opleidingsniveau? Just curious :).


heeft dat hier wat mee te maken?

ik vraag me af wat nou beter is. op bb.com raden ze namelijk allemaal percentage.s aan zoals 50-30-20 in procenten.
 
ik vraag me af wat nou beter is. op bb.com raden ze namelijk allemaal percentage.s aan zoals 50-30-20 in procenten.

Niet waar, lees de sticky's in de nutrition sectie daar nog maar eens.
 
heeft dat hier wat mee te maken?

ik vraag me af wat nou beter is. op bb.com raden ze namelijk allemaal percentage.s aan zoals 50-30-20 in procenten.

Sjongejonge man, het gaat erom dat je IETS probeert en dan in de loop van de tijd door middel van spelen met de verhoudingen en totale calorieinname er achter komt wat voor JOU werkt. De ene gaat goed op veel carbs en de ander op veel vetten, de een heeft meer eiwitten nodig dan de ander. Stop met de theorie en begin met het in praktijk brengen.
 
heeft dat hier wat mee te maken?

ik vraag me af wat nou beter is. op bb.com raden ze namelijk allemaal percentage.s aan zoals 50-30-20 in procenten.
Het gaat erom dat je 10x hetzelfde vraagt. Je niet inleest in de materie, je verwacht dat anderen alles voorkauwen. Ik zat zojuist op bb.com en daar raadt vrijwel niemand 50-30-20 aan. Het wordt enkel weergegeven als richtlijn, de meesten raden zelfs een hogere vetiname aan. Trouwens is de 1 gevoeliger voor eiwitten/koolhydraten/vetten dan de ander. De neemt liever meer kh, de ander meer ew. Dus stop met 10x hetzelfde te vragen en probeer het uit. En kom niet zo dom over!
 
Zou gewoon de eerste paar weken een bepaald aantal hoeveelheid kcals aanhouden met daarbij een bepaalde verhouding E/K/V en kijken hoe je lichaam daar op reageert.. De weken daarop pak je als je niet genoeg aankomt (in bulk) of afvalt (in cut) weer meer of minder kcals en kun je bijv ook weer de E/K/V verhoudingen aanpassen..

Ben zelf nu ook zo een beetje aan het uitvogelen wat het beste voor mij werkt en wat precies mijn onderhoud is aan kcals..
 
Het gaat erom dat je 10x hetzelfde vraagt. Je niet inleest in de materie, je verwacht dat anderen alles voorkauwen. Ik zat zojuist op bb.com en daar raadt vrijwel niemand 50-30-20 aan. Het wordt enkel weergegeven als richtlijn, de meesten raden zelfs een hogere vetiname aan. Trouwens is de 1 gevoeliger voor eiwitten/koolhydraten/vetten dan de ander. De neemt liever meer kh, de ander meer ew. Dus stop met 10x hetzelfde te vragen en probeer het uit. En kom niet zo dom over!


ik heb alle filmpjes van cris gettin gezien en die raat wel degelijk een verhouding in procenten aan. Mischien niet 50-30-20, volges mij 40-40-20 maargoed.

en ik lees me wel degelijk in in de materie maar dit is gewoon een vraag waar ik niet echt over uitkom. mischien dan inderdaad
maar gewoon proberen.

ga ik eerst voor de 2 gr per bw aan eiwitten (170 gr) en dan zo.n 100 gram vetten en de rest aan koolhydraten.

Tog bedankt mister smartguy ;)
 
Laatst bewerkt:
Niet waar, lees de sticky's in de nutrition sectie daar nog maar eens.

ik heb veel gelezen gewoon bij nutrition en dan artikels. staan hier die stickys ook bij?

gr
 
ga ik eerst voor de 2 gr per bw aan eiwitten (170 gr) en dan zo.n 100 gram vetten en de rest aan koolhydraten.

Haal het grootste deel van je kcal uit onbewerkte voeding en good to go. Na 2 a 3 weken resultaat evalueren en voedingsschema aanpassen indien nodig.

Succes. En nou trainen met je donder.

---------- Post toegevoegd Sat 13 Aug 2011 om 09:20 ----------

ik heb veel gelezen gewoon bij nutrition en dan artikels. staan hier die stickys ook bij?

gr

Calculating Calorie & Macronutrient Needs --> Stap 1

The Primary Laws of Nutrient Timing

  • The First Law of Nutrient Timing is: hitting your daily macronutrient targets is FAR more important than nutrient timing.
  • The Second Law of Nutrient Timing is: hitting your daily macronutrient targets is FAR more important than nutrient timing.
--> Stap 2
 
Haal het grootste deel van je kcal uit onbewerkte voeding en good to go. Na 2 a 3 weken resultaat evalueren en voedingsschema aanpassen indien nodig.

Succes. En nou trainen met je donder.

---------- Post toegevoegd Sat 13 Aug 2011 om 09:20 ----------



Calculating Calorie & Macronutrient Needs --> Stap 1

--> Stap 2

kijk, top! hier heb ik wat aan duidelijke info.:)

zijn er nog meer van deze sticky.s of moet ik me dan aanmelden op het forum van bb.com?

btw in het stukje staat in hoeveel eiwitten je nodig hebt bij: adolescent in training: 1,8 tot 2,2 gr per kg bw. Moet ik die pakken? als ik het vertaal is het woord adolescent namelijk "puber" :P

thnx
 
btw in het stukje staat in hoeveel eiwitten je nodig hebt bij: adolescent in training: 1,8 tot 2,2 gr per kg bw. Moet ik die pakken? als ik het vertaal is het woord adolescent namelijk "puber" :P

thnx

2 tot 3 g per kg bw is waarschijnlijk prima. Meer mag maar is niet nodig.
 
2 tot 3 g per kg bw is waarschijnlijk prima. Meer mag maar is niet nodig.


oke, vetten staat er 1 tot 2 gr per kg bw. gewoon voor 1 gr gaan? of beter 1,5?

gr.
 
oke, vetten staat er 1 tot 2 gr per kg bw. gewoon voor 1 gr gaan? of beter 1,5?

gr.

Ik heb respect voor de mensen die het geduld hebben nog serieus op jou in te gaan. Werk een voedingsschema uit en dan kom je vanzelf op een verhouding, zo lang die binnen die waarden vallen is het oke. Dus de eerstvolgende post die je doet wil ik een voorstel van een voedingsschema zien, mochten de verhoudingen dan niet goed zijn zeggen we het wel. Aan het werk dus!
 
Back
Naar boven