Fitness Seller

Eiwitten pas 1 uur na de krachttraining en wat concrete vragen over droge spiermassa (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

adnan81

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 sep 2008
Berichten
140
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
88kg
Vetpercentage
16%
Mensen,

Laatste tijd zit ik flink te cutten; na krachttraining van 1 uur ga ik 45 min cardio doen. Dus pas 1 uur na de krachttraining ben ik thuis zodat ik op dat moment pas een een eiwitshake kan nemen.

Stats:

- 1.78 m
- 77 kg
- vetpercentage 10%

Ben laatste 3 maanden van 85 kg (17% vet) naar 77 kg (10% vet).

Vanwege intensieve cardiotraining ben ik dus 8 kg afgevallen. Of ik nu (veel) spiermassa kwijt ben weet ik niet, er is in elk geval veel meer definitie. Met trui aan vind men dat ik ben afgevallen (vooral gezicht), zonder trui vindt men dat ik goed droog ben. Overigens, hebben jullie dat ook dat tijdens het cutten familie gaat roepen dat je veel bent afgevallen in je gezicht:rolleyes: en dat je wat minder moet trainen?

Nu is mijn bedoeling om het vetpercentage verder te reduceren naar zo'n 7-8% (misschien 6%), maar wil met dit vetpercentage nog steeds minimaal 77 kg wegen, zo niet meer. Ideal zou zijn 80 kg met 6-7% vet.


Mijn voedingschema: ik zou zeggen gewoon goed, nl;

5, 6 keer per dag eten, zo mogelijk caloriearm met veel eiwitten (tonijn, mager kwark, kipfilet, kalkoen, cottage cheese, steak en natuurlijk proteine shakes). Dus elke 3 uur, zo'n 30-40 gram eiwitten. Zit op ongeveer 2500 kcal per 24 uur en 200 gram eiwit. Koolhydraten weet ik ff niet, maar onnodig neem ik ze zeker niet en vet probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.


Even over trainen:

Elke spiergroep 1x per week zwaar, cardio 4-5 keer per week intensief (45-60 min per keer). Energieverbranding per cardiosessie: +/- 700 kcal. Bovendien doe ik aan turnen 1 keer per week, soms 2 keer vanwege al een te volle schema.

Ben vrij zeker van mijn zaak, maar een van de dingen waarmee ik toch een beetje zit is de vraag of niet te laat die 40 gram eiwitten inneem na de training. Is 1 uur na de krachttraining te laat?

Heb eigenlijk nooit zo serieus gewerkt aan droge spiermassa, maar met 2.5 gram eiwit per kg per dag en serieuse training (kracht + cardio) lijkt mij dat ik aan 80 kg/6% vet kan raken. Of moet dit liever 3 gram per kg worden? Het wordt namelijk moeilijk om zoveel eiwit uit 2500 kcal te halen. Die 2500 kcal vind ik zelf overigens prima, geen hongergevoel en zo, maar ook geen zooi zoals, mars, twix, snickers, muffins, taart, maar dat is niet erg. Ben inmiddels goed gewend aan eieren (geen dooier), tonijn op water, smaakloze naturel magere kwark en dat soort bijna oneetbare spul..

Graag jullie mening en suggesties, want ik weet dat hier veel ervaren mensen komen. Creatineproducten, zuurstofboosters en dat soort spul lees ik veel over, maar geloof ik eigenlijk niet zo. Volgens mij is het echt een kwestie van gewoon rammen en 40 gram eiwitten eten om 2-3 uur met de nodige koolhydraten, vitamines en een beetje van die goeie vetten, zoals bv. Tom Venuto ook voorstelt. Maar mocht iemand toch hele goeie ervaringen hebben met een van de supplementen anders dan eiwit, vermeld aub even.

'k Zie uit naar reacties!
 
ik zou 3 gram per kg doen, tenminste dat doe ik.

en is het niks om je shake voor de training te nemen ?
 
Vlak voor de training heb ik meestal een blik tonijn met 1 of 2 boterhammen opgegeten. Of 200 gram cottage cheese met wat brood of eieren.

Of moeten het liever de eiwitshakes zijn vanwege de whey-eiwit en die andere dingen die ook erin zitten (aminozuren etc)?
 
ik denk dat als ik lees wat je voor je training eet, het geen probleem is om je shake NA je training te drinken, en ik denk eerlijkgezegt niet dat het veel uitmaak of je het een uurtje erna drinkt ( durf ik niet 100% te zeggen).
 
Nou jah, 3 kg eiwit/kg betekent dus bijna 250 gram per dag. Het is niet makkelijk om 250 gram uit 2500 kcal te halen en dat maandenlang volhouden.

Of je moet echt gaan doen aan combinaties zoals: 1 blik tonijn op water + een pakje dun gesneden kipfilet. Samen goed voor 45-50 gram eiwit, terwijl het maar 200 kcal is. Niet lekker, wel goed waarschijnlijk. Tenminste voor degene die superdroog en goed gespierd willen zijn, zal dit het zijn ongeveer, denk ik.
 
als je naar mijn topic wil kijken dan zie je dat ik uit 2376,1 kcal al bijna rond de 240 eiwit zit ( allemaal van verschillende bronnen) je hebt wel gelijk het is best lastig om uit 2500 kcal zoveel eiwitten te halen, maar onmogelijk is het niet ! hahaha
 
Back
Naar boven