AndroidHealthClinic

Eiwitten, poeder noodzakelijk?

DumphuiZ

Ripped Bodybuilder
Waardering
0
Ik vroeg me dus af, wat de toegevoegde waarde van whey eiwit is. Stel, je neemt per dag 500 gram kwark (2x250gram), heb je dan nog wat aan extra eiwit in de vorm van poeder (whey)??

Zou ik sneller gaan groeien (naturel), als ik extra whey eiwit erbij neem??

Graag uw proffesionele reacties :D

Na je training neem je onmiddelijk een shake met eiwitten en koolhydraten tot je.
De eiwitten van voorkeur zijn in dit geval whey-eiwitten. Deze vorm van eiwitten wordt het snelst opgenomen en is dus van groot nut na de training. Om die opname te verbeteren en om je glycoceendepots weer aan te vullen na je training, neem je eveneens de eerder genoemde snelle koolhydraten (onthoud dat dit de enige uitzondering is die eigenlijk gemaakt kan worden op de regel: GEEN snelle koolhydraten in een bodybuildingdieet !

knip/plak

Ik vroeg me af waarom op dit board iedereen zegt van direct na de WO die shake terwijl op andere boards en sites (+ supplementenfirma's) zelf zeggen het eerste halfuur-45 mins na de training net niets eten of drinken (uitz : water)
Oa op Tom Platz zen site staat dit

Doe gewoon wat jij denkt dat goed is... filter de goede/ meest logische informatie. En luister naar de mensen die goed groeien denk ik altijd maar en experimenteer zelf he.

Ik hoor/lees af en toe ook dingen van mensen die zeggen:"Na het trainen alleen koolhydraten en later pas eiwitten" Op dit forum is niemand het daar mee eens geloof ik, ik geloof het zelf ook niet maar omdat je zo vaak verschillende dingen hoort begin je weleens te twijfelen.

Beginner zei:
Ik hoor/lees af en toe ook dingen van mensen die zeggen:"Na het trainen alleen koolhydraten en later pas eiwitten" Op dit forum is niemand het daar mee eens geloof ik, ik geloof het zelf ook niet maar omdat je zo vaak verschillende dingen hoort begin je weleens te twijfelen.
Mjah, ze zeggen dat dextrose na 6 min wordt opgenomen en whey geloof ik na 20 min. Dus als je eerst je whey neemt en 15 minuten later de dextrose komt de insuline piek tegelijk met de whey opname.
Dit kan wel zo zijn en wetenschappelijk onderzocht, maar mij gaat het een beetje ver allemaal soms :)

Ik pleur gewoon de dextrose door de whey, dat moet ook goed zijn :p

DumphuiZ zei:
Ik vroeg me dus af, wat de toegevoegde waarde van whey eiwit is. Stel, je neemt per dag 500 gram kwark (2x250gram), heb je dan nog wat aan extra eiwit in de vorm van poeder (whey)??

Het is wel zo dat de biologische waarde van melkeiwit (kwark) lager is dan die van whey eiwit.. Je neemt maximaal ca. 40-50% (weet de precieze waardes niet) van die casseinaat op en bij whey is dat ca. 90%.

Dus bij een 500 ml bak kwark met een eiwitgehalte van 10 gr/100ml, neemt je lichaam maximaal 25 gram op en bij 30 gram whey ca, 22 gram...

• Topic Starter Topic Starter
Kan dat eiwitpoeder eigenlijk bederven ofzo??

vast wel, alles is bedervelijk :)

maar ik denk dat het wel 4-5 jaar houdbaar het is aangezien poeders meestal lang meegaan.

DumphuiZ zei:

1 bakje kwark per dag is nog niet echt veel hoor... meeste mensen hier eten tegenwoordig 2 bakken kwark per dag.... Whey is verder ook makkelijk om aan je eiwitjes te komen...ff een shake drinken en voila.

DumphuiZ zei:

los van het feit of de poedervorm van eiwit noodzakelijk is, vertel jij dat je 500 gr kwark eet = max 55 gram eiwit ?
tenzij je iets van 25/30 kg weegt is dit veels te weinig.

verder denk ik wel dat whey (na de training) een meerwaarde heeft boven andere, goedkopere eiwitbronnen. maar of die meerwaarde groot genoeg is om er vervolgens ook een veelvoud aan geld voor te betalen??

zoutzak zei:
los van het feit of de poedervorm van eiwit noodzakelijk is, vertel jij dat je 500 gr kwark eet = max 55 gram eiwit ?
tenzij je iets van 25/30 kg weegt is dit veels te weinig.

verder denk ik wel dat whey (na de training) een meerwaarde heeft boven andere, goedkopere eiwitbronnen. maar of die meerwaarde groot genoeg is om er vervolgens ook een veelvoud aan geld voor te betalen??

Ik zit onderhand op 1 bak kwark en 2 bakjes sardientjes of 250 gram kip. Dit is los van een grote hoeveelheid boterhammen met pindakaas en avondeten.

Misschien moet ik nog wat eieren los gaan eten ofzo :).

(btw ik weeg 82kg met circa 10~15% BF)

edit:

per dag krijg ik tussen de 120 en 140 gram eiwitten binnen...dit zou toch in principe voldoende moeten zijn?

Laatst bewerkt:
DumphuiZ zei:
Ik zit onderhand op 1 bak kwark en 2 bakjes sardientjes of 250 gram kip. Dit is los van een grote hoeveelheid boterhammen met pindakaas en avondeten.

edit:

per dag krijg ik tussen de 120 en 140 gram eiwitten binnen...dit zou toch in principe voldoende moeten zijn?

ehm nee niet echt, in mijn bulk kreeg ik rond de 250-300 gr binnen.

ik zou richten op rond de 250 gr.

DumphuiZ zei:

edit:

2 gram per kilo LG is tog wel aan te raden.

Vinny zei:
ehm nee niet echt, in mijn bulk kreeg ik rond de 250-300 gr binnen.

ik zou richten op rond de 250 gr.

Jullie hebben allicht gelijk, maar ik kan dat nooit op man :). Vele jaren heb ik per dag maar circa 35 gram eiwit per dag binnen gekregen en hier zijn mijn armen al van gegroeid. Nu neem ik dus 120~140 gram eiwit per dag, das circa 4x zoveel als eerst :D...over een half tot driekwart jaar ga ik mijn eiwit gehalte weer verhogen.

Ik ben maar 1.81 lang en mijn massa vrij gewicht ligt tussen de 69 en de 73 kilo, dus in theorie zou ik aan 138 tot 146 gram eiwit per dag genoeg moeten hebben.
Ik geloof er wel heilig in, dat als ik nog meer zou nemen, dat ik wel meer zou groeien, maar als het er niet in gaat, dan gaat het er niet in :D. Besides, ik zou teveel op mijn koolhydraatinname moeten bezuinigen om deze hoeveelheid eiwitten in te kunnen nemen.

Anyway tnx for the advice :thumbup:

t hangt er ook allemaal vanaf hoeveel x per week jij traint natuurlijk.

Moen zei:
t hangt er ook allemaal vanaf hoeveel x per week jij traint natuurlijk.

Circa 3 a 4x per week, circa 1,5 uur lang en zeer intensief :) (wel redelijk lange rust tussen oefeningen en sets).

ik zou het gewoon zo proberen. als het 4xzoveel is als eerst zul je écht wel groeien. maar na een tijdje kun je er niet onderuit dat je boven de 200gram moet gaan eten. lees ff die sticky door met tips voor eetlustverbetering. tis wel te doen hoor, alleen ff je zinnen er op zetten. in ieder geval succes ermee

D. zei:
ik zou het gewoon zo proberen. als het 4xzoveel is als eerst zul je écht wel groeien. maar na een tijdje kun je er niet onderuit dat je boven de 200gram moet gaan eten. lees ff die sticky door met tips voor eetlustverbetering. tis wel te doen hoor, alleen ff je zinnen er op zetten. in ieder geval succes ermee

Dank je voor je advies, en ik al denken dat ik met mijn 14 boterhammetjes per dag en avondeten al veel at (afgezien van de kwark en het vlees) :D.

Terug
Naar boven