XXL Nutrition

eiwitten: prijs/kwaNtiteit

Bezoekers in dit topic

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
8.593
Waardering
13
De meeste onder ons krijgen van moeder of vrouwlief wel eens te horen dat je de oren van d'r kop vreet. Welnu dacht ik om even m'n goede wil te tonen en even na te tellen wat m'n broodnodige eiwitjes zoal kosten. Daar heeft vrouwlief niet van terug :D

Heb dus enkele voorname bronnen van eiwitten genomen en bekeken wat 10g eiwitten van die bron nu eigenlijk kost en in een grafiekje gegoten.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Op zich best interessant maar niemand wil zich te pletter vreten aan één bepaald product omdat dit product de goedkoopste eiwitleverancier is. Dus ook een grafiekje gemaakt van het gewicht dat je van een product moet eten om 10g eiwit binnen te krijgen.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Trek nu niet meteen je conclusies want deze grafiek geeft wel een vertekend beeld vermits zowel de rijst als pasta drooggewicht is. Je gaat dus met meer plezier je eiwitten uit 1000g melk halen dan uit 250g pasta :D

En voor degene die nog niet op backspace hebben gedrukt heb ik even de verhouding uitgezet tussen de prijs van het eiwit en de nodige opname (prijs x opname).
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nu kunnen we besluiten dat whey gewoonweg top is en doperwten zwaar zuigen :D

Dus als je ma komt zagen dat je weer 20kg whey besteld hebt zeg je maar dat je zwart op wit kan bewijzen dat dit verandwoord is...

(dit onderzoek is niet uitgevoerd onder toezicht van een deurwaarder :yes:)
 
Wel leuk bedacht, misschien een idee om toe te voegen van welke whey je bent uitgegaan?
 
Thanks geweldig al die grafiekie's
ik had zelf ook zo uitgerekend met whey, tonijn, en kwark maar dit is echt handig:)
 
je moet wat karmapuntenverdelen over andere.......
 
leuk gedaan

alleen jammer dat prijzen nogal verschillen en bijv. mijn tonijn en kipfilet veel duurder zijn dan de jouwe
 
leuk gedaan

alleen jammer dat prijzen nogal verschillen en bijv. mijn tonijn en kipfilet veel duurder zijn dan de jouwe

Ik heb idd vooral gekeken naar voedingswaarde en prijs bij de keuze van m'n vreten. Maar als je wat rondkijkt naar wat er in aanbieding staat kan je best een goede zaak doen. Ik vries ook al eens wat kip/kalkoenfilet in als die in promotie staat.

Food: Kan niet precies meer zeggen welk merk whey het was, het was iig 81g PR voor 109 EUR/ 5 kg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
was an het denken:

spagetti komt vlak naast whey op de beste score.
maar, met spagetti pak je ineens ook wel een heleboel koolhydraten mee, niet?
is dit dan misschien niet een eve goede keuze als een whey?
 
leuk eens te lezen! goeie post!
 
was an het denken:

spagetti komt vlak naast whey op de beste score.
maar, met spagetti pak je ineens ook wel een heleboel koolhydraten mee, niet?
is dit dan misschien niet een eve goede keuze als een whey?

spaghetti staat naast whey vanwege het feit dat het zo goedkoop is. Maar 30g whey smijt je ff in je shake terwijl je voor hetzelfde aantal eiwitten 250g spaghetti moet vreten en daar ben je ff mee zoet :D
 
Jij bent fanatiek, met je grafiekjes!
 
Jij bent fanatiek, met je grafiekjes!

Soms laat een grafiek je toe om dingen te zien of verduidelijken die anders op de achtergrond blijven.

Mannen nemen trouwens 3x sneller informatie op via een afbeelding dan via tekst :D
 
Soms laat een grafiek je toe om dingen te zien of verduidelijken die anders op de achtergrond blijven.

Mannen nemen trouwens 3x sneller informatie op via een afbeelding dan via tekst :D

Jah kzeg ook niet dat ik het slecht vind ofzo hoor!
Leuk dat je er zo mee bezig bent..!

En ja mannen zijn visueel ingesteld hè..
 
Back
Naar boven