Fitness Seller

Eiwitten shakes Ja of Nee (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

predjee

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
3 jul 2006
Berichten
188
Waardering
111
Ik train nu 2 maanden. Ik heb altijd gezegt dat ik zeker het eerste jaar geen suplementen wil gebruiken. Echter wil ik nou wel eens weten wat het effect van eiwit shakes is.

Heb je eigenlijk wel eiwit shakes nodig ? wat mij altijd is geleerd is dat het beter is om vast voedsel te eten, dus ook je eiwitten uit vast voedsel te halen. Waarom gebruiken dan toch veel mensen eiwitten shakes ?

Ik vraag mij dus af of ik eens zou moeten gaan heroverwegen om geen shakes te nemen. Ik hoop dat iemand mij met deze kwestie wilt helpen

Alvast bedankt, Jan
 
Puur gemak, kan net zo goed uit eten halen.
 
idd, alleen als je wat zwaarder weegt dan kan het soms lastig zijn om alles uit je dagelijkse voeding te halen zonder dat je weer teveel koolhydraten/vetten etc binnenkrijgt.
 
Kijk eerst eens wat je op een dag eet en hoeveel eiwitten je daaruit haalt. gemiddeld genomen zou je 1,5 gram moeten nemen om redelijk te kunnen groeiwn als je daar nu niet aan komt is het dus verstandig om meer eiwitrijke producten te gaan eten. Eiwit shakes zijn alleen noodzakelijk wanneer je niet voldoende uit je voeding haalt en het is natuurlijk ook makkelijk in te nemen.
 
why shakes vind ik persoonlijk wel belangrijk
vooral na de training en na het ontwaken
het bevorderd je spiergroei
 
Het bevordert je spiergroei? oh dat is mooi meegenomen dan, ik neem ze eigenlijk alleen voor de smaak. haha.

Nee maar vroeger deden ze het ook met alleen voeding en toen hadden ze ook nog geen shakes en al die bcaa glutamine bullshit.
 
.

Nee maar vroeger deden ze het ook met alleen voeding en toen hadden ze ook nog geen shakes en al die bcaa glutamine bullshit.
nee dat is waar
maar nu zijn ze ook heel wat groter geworden dan vroeger
dus waar zal dat door komen ;)
(en dan heb ik het niet over anabolen gebruik)


dure shit trouwens als je alleen voor de smaak koopt :P
 
Nou ik weet wel waar dat door komt hahahaha. all drugs these days brother.
 
ik neem 1-2 shakes per dag, gewoon omdat ik A) de tijd en zin niet heb om zelf gerechten te maken, B) ik niet het geld heb/wil uitbesteden aan teveel maaltijden C) ik eet geen kwark dus moet ik al véél extra moeite doen om EW zonder veel Cal te eten.
 
probeer juist zoveel mogelijk eiwitten uit vaste bronnen te halen..is er geen mogelijkheid om aan je eiwit behoefte te komen, kun je deze aanvullen dmv shakes!
 
juist in je meeste vaste (gezonde!) voedsel zitten namelijk ook veel aminozuren - nodig voor opbouw van spierproteinen.
 
nee dat is waar
maar nu zijn ze ook heel wat groter geworden dan vroeger
dus waar zal dat door komen ;)
(en dan heb ik het niet over anabolen gebruik)
Ja natuurlijk komt dit door de bcaa's en de whey van nu, daar twijfel je toch ni aan :rolleyes:
**zucht**
 
Echter wil ik nou wel eens weten wat het effect van eiwit shakes is.

Waarom worden die "shakes" altijd zo overschat door beginners?

Waarom gebruiken dan toch veel mensen eiwitten shakes ?

Whey word gebruikt omdat ze snel opneembaar zijn, ideaal tijdens ontbijt, voor & na de training.

Andere Protein blends worden dan weer gebruik zuiver voor het "gemak".
 
Waarom worden die "shakes" altijd zo overschat door beginners?

Omdat dat vaak het eerste is wat wordt geroepen, mss niet hier maar iig in de gym. Hoor het die knulletjes vaak genoeg zeggen;

'Als je echt wil groeien moet je shakes nemen, en creatine!'
 
Het is voor veel mensen natuurlijk een stukkie makkelijker om een paar shakes naar binnen te knallen dan om een net voedingsschemain elkaar te zetten.
Toch kan ik niet zonder meer...:o
 
ik neem eiwitten shakes 2 a 3 maal per dag, wrm, je kan gewoon geen genoeg eiwitten binnennemn per dag vind ik, en als je gaat gaan kiujken bij de pros, daar hebben ze per dag wel tot 600 gr eiwitten, uit vlees en shakes, lee haney nam het bij zijn ontbijt en tussen de maaltijden door, vele profs doen dit trouwens om zo constant hun spieren te voeden met eiwitten zodat ze de ganse dag door in een anabolische staat blijven
ik denk dat je als beginneling gwn te weinig zal eten omdat je kennis nog niet genoeg zal zijn over wat te eten en hoeveel, dus raad ik de shakes maar aan

eiwitten zijn de basis van je groei dus maak er maar snel gebruik van! ;)
 
en als je gaat gaan kiujken bij de pros, daar hebben ze per dag wel tot 600 gr eiwitten, uit vlees en shakes.

Je moet je echt niet gaan spiegelen aan Pro's

ik neem eiwitten shakes 2 a 3 maal per dag, wrm, je kan gewoon geen genoeg eiwitten binnennemn per dag vind ik

Vergeet je Kh & Vet niet he ...
 
ik neem eiwitten shakes 2 a 3 maal per dag, wrm, je kan gewoon geen genoeg eiwitten binnennemn per dag vind ik, en als je gaat gaan kiujken bij de pros, daar hebben ze per dag wel tot 600 gr eiwitten, uit vlees en shakes, lee haney nam het bij zijn ontbijt en tussen de maaltijden door, vele profs doen dit trouwens om zo constant hun spieren te voeden met eiwitten zodat ze de ganse dag door in een anabolische staat blijven
ik denk dat je als beginneling gwn te weinig zal eten omdat je kennis nog niet genoeg zal zijn over wat te eten en hoeveel, dus raad ik de shakes maar aan

eiwitten zijn de basis van je groei dus maak er maar snel gebruik van! ;)

2-3 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht is ruim voldoende voor de meeste mensen.
 
Ben net een half jaar gestopt met whey en merk absoluut geen verschil, sterker nog ik let nu beter op mijn voeding en groei zelf harder.
 
Back
Naar boven