Fitness Seller

Eiwitten uit boekweit blijken anabool

Bezoekers in dit topic

Kris

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
348
Waardering
1
Ik lees net op ergogenics dat eiwit uit boekweit een anabool effect oplevert bij muizen wanneer vergeleken wordt met muizen die caseine in hun dieet hebben.

Toevallig heb ik enkele maanden terug een zakje boekweitvlokken gekocht als variatie op havermout. Helaas is dit spul smerig!!! :barf: (En ik ben nog wel iemand die havermout juist erg lekker vindt).

[Link niet meer beschikbaar]
 
Boekweit als vervanging voor rijst, pasta o.i.d. in de warme maaltijd is prima te eten. Maar een studie bij muizen geloof ik niet automatisch :p
 
Originally posted by wateengedoe2
Maar een studie bij muizen geloof ik niet automatisch :p

Oh ik geloof de studie wel hoor....... :)

Kweet alleen niet of het ook bij mensen werkt :D ;)
 
Originally posted by wateengedoe2
Boekweit als vervanging voor rijst, pasta o.i.d. in de warme maaltijd is prima te eten.
Is dat in de vorm van zo'n fijn meel? Ik had vrij ongeraffineerde boekweit vlokken. Misschien is het meel wel te eten. Helaas ben ik tegenstander van geraffineerde voeding. :(
 
Haha

Ik las de post verkeerd.
Ik dacht dat bepaalde eiwitten as waren,
huhu goedkope "eiwitten", doe mij maar 2 kg!




rob



Originally posted by Kris
Ik lees net op ergogenics dat eiwit uit boekweit een anabool effect oplevert bij muizen wanneer vergeleken wordt met muizen die caseine in hun dieet hebben.

Toevallig heb ik enkele maanden terug een zakje boekweitvlokken gekocht als variatie op havermout. Helaas is dit spul smerig!!! :barf: (En ik ben nog wel iemand die havermout juist erg lekker vindt).

[Link niet meer beschikbaar]
:D
 
het gaat zich wel om een proteine extract van boekweit. Hoeveel boekweit moet je eten om daar een beetje bruikbare hoeveelheid eiwit van te krijgen? Kijk een rat hoeft geen paar 100 gram eiwit te eten :D
 
Boekweit bevat 10 gram eiwit per 100 gram.
 
Back
Naar boven