MuscleMeat

Eiwitten VOOR training innemen

Bezoekers in dit topic

Martijn580

Novice
Lid geworden
14 sep 2014
Berichten
27
Waardering
0
Hallo allemaal, ik las gisteren een artikel: http://www.victormooren.nl/voeding-rondom-de-krachttraining (echt een aanrader) over voeding daarin stond dit: " ● Eiwitten: consumeer ongeveer 0,4-0,5g/kg lichaamsgewicht aan eiwit voor en na een inspanning. Iemand van 80kg consumeert 25-40g eiwit 30-90 minuten voor een trainingssessie en dan weer 25-40g eiwit 3-6 uur na de maaltijd die voor de inspanning werd geconsumeerd."
Vaak word er gezegd dat je vlak na de training eiwitten en koolhydraten moet binnen krijgen. Is het beter voor herstel om bijvoorbeeld een halve scoop eiwitten vlak voor de training te nemen en een halve scoop vlak na de training en nemen jullie eiwitten vlak voor de training? Graag opmerkingen of andere tips.
Grtz Martijn
 
maakt geen flikker uit
 
als je voor de training eet heb je doorgaans na je training (afhankelijk van de typen eiwit die je binnenkrijgt) nog genoeg aminozuren in je bloed zitten dus kun je veel langer wachten met je maaltijd na de training

zou je fasted trainen (dus op een lege maag) of zou je laatste maaltijd 3-4 uur voor je training zijn geweest, dan zou je beter wat sneller na je training weer kunnen eten

maar zoiets hoef je niet heel erg te stressen, zo lang je voldoende eiwitten binnenkrijgt en dit een beetje redelijk verspreidt over de dag heen zit je wel goed ik. denk aan 4-6 maaltijden ofzo, vrij normaal lijkt me
 
Jarenlang gedaan zoals victor schrijft, sinds kort neem ik snelle eiwitten in de vorm van peptopro tijdens en na de training en zie duidelijk verschil!
 
zal het forwarden naar sinterklaas

---------- Toegevoegd om 01:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:30 ----------



het placebo effect is een krachtig beestje

Thanks. Voor je het weet staat ie een jaar in negerland

---------- Post added at 01:44 ---------- Previous post was at 01:43 ----------

Nederland*
 
zal het forwarden naar sinterklaas

---------- Toegevoegd om 01:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:30 ----------



Origineel gepost door RobertH:
Jarenlang gedaan zoals victor schrijft, sinds kort neem ik snelle eiwitten in de vorm van peptopro tijdens en na de training en zie duidelijk verschil!

het placebo effect is een krachtig beestje


Heeft helemaal niets met placebo effect te maken . . . ;)
 
Heeft helemaal niets met placebo effect te maken . . . ;)

En je voeding de rest van de dag was altijd al precies hetzelfde, waardoor echt alleen die peptopro erbij is gekomen?
 
Heeft helemaal niets met placebo effect te maken . . . ;)

Jarenlang gedaan zoals victor schrijft, sinds kort neem ik snelle eiwitten in de vorm van peptopro tijdens en na de training en zie duidelijk verschil!

Je traint al jaren, maakte kortgeleden een aanpassing die weinig tot geen invloed heeft en je ziet het verschil al

En ik ben de koningin van Engeland
 
En je voeding de rest van de dag was altijd al precies hetzelfde, waardoor echt alleen die peptopro erbij is gekomen?

Nee voeding is niet veranderd, eigenlijk altijd rijst met kip en groenten ongeveer twee uur voor het trainen.
Krijg door de peptopro natuurlijk wel meer eiwitten tijdens en na het trainen.

---------- Toegevoegd om 01:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:54 ----------

Je traint al jaren, maakte kortgeleden een aanpassing die weinig tot geen invloed heeft en je ziet het verschil al

En ik ben de koningin van Engeland

Kortgeleden als in een paar maanden, moet er wel bij vertellen dat ik altijd wat laag in de eiwitten zit.

De koningin neemt het al jaren, waarom denk je dat ze zo oud is.. ;P
 
Nee voeding is niet veranderd, eigenlijk altijd rijst met kip en groenten ongeveer twee uur voor het trainen.
Krijg door de peptopro natuurlijk wel meer eiwitten tijdens en na het trainen.

---------- Toegevoegd om 01:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:54 ----------



Kortgeleden als in een paar maanden, moet er wel bij vertellen dat ik altijd wat laag in de eiwitten zit.

De koningin neemt het al jaren, waarom denk je dat ze zo oud is.. ;P

en zo buff?


Een dosering peptopro a 10gr bevat ongeveer 8gr eiwit. Stel dat je dubbele dosering tijdens en na de training pakt zit je aan 30gr. Dat maakt zo'n groot verschil volgens jou?
 
en zo buff? Een dosering peptopro a 10gr bevat ongeveer 8gr eiwit. Stel dat je dubbele dosering tijdens en na de training pakt zit je aan 30gr. Dat maakt zo'n groot verschil volgens jou?

In mijn geval iig wel omdat ik eigenlijk te weinig eiwit eet en voor mijn gevoel ook kwa timing omdat het snelle eiwitten zijn.
Ik neem de petopro trouwens tijdens het trainen samen met muscle protect en na het trainen samen met magnificent.
 
Dus je voeding was niet op orde, je at te weinig eiwitten, had je die eiwitten op een ander tijdstip genomen had je waarschijnlijk hetzelfde resultaat gehad.
 
Dus je voeding was niet op orde, je at te weinig eiwitten, had je die eiwitten op een ander tijdstip genomen had je waarschijnlijk hetzelfde resultaat gehad.

Dat heb ik uitgeprobeerd maar snelle eiwitten rond de training bevalt beter dan een gewone (langzame)eiwit shake voor of na de training. Ook bij de reviews van peptopro zijn de meningen overwegend positief.
 
Dat heb ik uitgeprobeerd maar snelle eiwitten rond de training bevalt beter een gewone (langzame)eiwit shake voor of na de training. Ook bij de reviews van peptopro zijn de meningen overwegend positief.

Je weet dat het verschil tussen eiwit shake en 'snelle' eiwitshake maximaal 20 minuten ofzo is? Met andere woorden, als je de gewone eiwitshake gewoon 20min eerder neemt, heb je hetzelfde resultaat.
 
Je weet dat het verschil tussen eiwit shake en 'snelle' eiwitshake maximaal 20 minuten ofzo is? Met andere woorden, als je de gewone eiwitshake gewoon 20min eerder neemt, heb je hetzelfde resultaat.

en als je die gewone shake op dezelfde tijd neemt als je die snelle zou pakken heb je ook hetzelfde resultaat. Verschil tussen gewone of "snelle" gaat je echt geen noemenswaardige verschillen in resultaten opleveren
 
en als je die gewone shake op dezelfde tijd neemt als je die snelle zou pakken heb je ook hetzelfde resultaat. Verschil tussen gewone of "snelle" gaat je echt geen noemenswaardige verschillen in resultaten opleveren

Ja dit sowieso, maar aangezien sommige mensen de tijd heel belangrijk vinden, zei ik het maar zo :o
 
Je weet dat het verschil tussen eiwit shake en 'snelle' eiwitshake maximaal 20 minuten ofzo is? Met andere woorden, als je de gewone eiwitshake gewoon 20min eerder neemt, heb je hetzelfde resultaat.

Dat dacht ik ook maar het maakt wel degelijk verschil.
 
Back
Naar boven