MuscleMeat

Eiwitten

Bezoekers in dit topic

mark30049

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 aug 2011
Berichten
1.879
Waardering
115
Hallo.


Misschien een stomme vraag, maar tellen jullie álle eiwitten die jullie mee voor je dagtotaal?

Ik tel zelf meestal alleen de eiwitten uit vlees/vis/zuivel/ei/eiwitpoeder etc, de 'eiwitbronnen'.
Aangezien er ook (redelijk) wat eiwitten in Bonen/Linzen/Hennepzaad/Brood/Chocolade zitten etc, maar die
wel 'slechter' (want plantaardig) zijn, tellen jullie deze mee?

Alvast bedankt!

Mark
 
Ik tel ze allemaal mee, grootste gedeelte van je dagelijkse eiwitten komt toch uit de eerst genoemde dingen denk ik
 
Yupp, ik tel ze ook allemaal mee!
 
Eiwitten zijn eiwitten toch. Ik tel alles mee en zorg dat ik tussen de 2 a 3 gram per kilo lichaamsgewicht zit per dag.
 
Waarom zou je ze niet meetellen? Plantaardig eiwitten zijn uitstekend, mits je varieert qua bron. Niet meetellen kan op zich, maar dan ga je al gauw teveel eten
 
Gewoon meetellen, maar 10 gram gelatine tel ik niet mee bijvoorbeeld.
 
uiteraard tel ik alles mee, micro's niet want dat word te gek maar verder bereken ik altijd alles op de kcal nauwkeurig :) er zijn een hoop excel templates voor voedingschema's waar een enorme lijst aan voeding in staat. dit bespaart een hoop rekenen en dan heb je ieder grammetje eiwit er netjes instaan. hou er wel rekening mee dat die schema's niet altijd de meest accurate voedingswaarden bevatten dus zelf wel beetje research doen natuurlijk
 
uiteraard tel ik alles mee, micro's niet want dat word te gek maar verder bereken ik altijd alles op de kcal nauwkeurig :) er zijn een hoop excel templates voor voedingschema's waar een enorme lijst aan voeding in staat. dit bespaart een hoop rekenen en dan heb je ieder grammetje eiwit er netjes instaan. hou er wel rekening mee dat die schema's niet altijd de meest accurate voedingswaarden bevatten dus zelf wel beetje research doen natuurlijk
Leuk advies. Voor 80-90% van de mensen geldt dat ze 4-5x per dag hetzelfde eten. Dit zou je op voedingscentrum in kunnen vullen en dan krijg je ook een beeld voor de micro's hoe je zit. Dan zit je voor 70-80% al goed ;)
 
Back
Naar boven