XXL Nutrition

Elastic fantastic - cutting with myo (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Even niet helemaal in orde. Beetje ziekjes, dus de rest van de week even vrij van training genomen. Vanaf volgende week wil ik een aantal dingen aan gaan houden.

Om de dag trainen met die resistance bands. Na de training met die resistance bands touwtje springen als cardio. (i suck big time met touwtje springen dus rustig opbouwen) Planning is 5 setjes van 20 keer springen met 15 diepe ademteugen tussendoor. (al na gelang hoe zwaar het valt 1-5 keer erbij per setje de keer erna)

Op 'rust'dagen cardio met bw-circuit (mits geen andere actieve dingen op die dag)
20 squats
8 push-ups
8 situps
4 chins
dit alles 5 keer achter elkaar zonder pauze

squats elke training 1 rep erbij
push-ups en sit ups elke week 1 rep erbij
chins om de week 1 rep erbij.

Nee bovenstaande is geen heftig programma, wil ook niet het herstel van de andere trainingen in de weg gaan zitten.
Dus niet te zwaar, maar lekker zweten en wat extra conditie opbouwen op deze manier, lekker rustig aan opbouwen.
 
Ziet er goed uit. Verstandig om even vrij te nemen. Beterschap!
 
Ziet er goed uit. Verstandig om even vrij te nemen. Beterschap!
Thanks, ja denk dat dit de boel wel een boost gaat geven. Eigenlijk vanaf dat ik begonnen ben met afvallen vorig jaar juni me ver weg van cardio gehouden. Nu nog steeds niet veel zin in, maar het zal wel het laatste zetje kunnen zijn om mijn doelen te bereiken.

En als ik daarna eventueel weer voorzichtig ga cleanbulken schijnt cardio toch ook een onmisbaar iets te zijn dus kan ik er maar beter al vast aan gaan wennen.
 
Okeej dat voornemen van die bw cardio op rust dagen moet iets aangepast.....
Geprobeerd zonder rust tussen de circuitjes.... laten we dat maar niet meer doen. Fuck slechte conditie
Toch maar minuutje rust er tussen dan moet ik het wel redden.
Beetje herstellen toch wel nodig.
 
Zo training van vandaag:

Op het werk nog wel, moet als backup ergens zitten 8 uur lang niks doen. Dus sportkleren mee, elastieken en touwtje ingepakt en gaan met die banaan

Squat 2x oranje(27kg) 20 +4+4+4+3 Lekkah voelde bijna net als echt squatten
Pull through oranje (13,5kg) 13+3+3+3+1
Chest press oranje+blauw (22kg) 17+4+4+4+1
Fly zwart (10kg) 17 +5+5+5+5+5 die eerste set proberen te verbeteren
pull up geen plek voor hier alleen aan randje kozijn met vingertoppen maar na 3+1 geen grip
Row oranje+blauw (22kg) 20+4+4+4+4+4 volgende keer oranje zwart
upright row zwart (8,5kg) 20+4+4+4+3
ohp blauw (8.5kg) 22+5+5+5+4 volgende keer zwart
Front raise groen (3kg) 26+5+5+5+5+5 volgende keer geel+groen 15-20 4x
Lat raise groen (3kg) 16+4+4+4+2
biceps curl zwart (10kg) 27+5+5+5+3
tri ext zwart (10kg) 17 4+4 was nu staand onder de voet, stuk zwaarder, gewoon zo houden
Plank 40s 30srust 32sec crash fail! Volgende keer dus 30 op 30 af en dan 30 serietjes proberen te halen

Touwtje springen. 20x 30 sec rust in totaal 5x20 gedaan
Volgende keer setjes van 22 was allemaal goed te doen maar ik wil dit rustig opbouwen.

was in ieder geval een erg fijne training zeker gezien de plaats en omstandigheden.
 
Misschien ook eens kijken voor een kettlebell ofzo? Kan je lekker KB swings doen.
 
Misschien ook eens kijken voor een kettlebell ofzo? Kan je lekker KB swings doen.
Moet zeggen met dat bw cardio circuitje krijg ik mijn hartslag al genoeg omhoog. als we daar in de 100tallen zitten kijken we wel weer eens verder :D
 
Toch nog maar eens kritisch naar mijn schema gekeken. Eigenlijk een beetje veel voor schouders, zou graag iets meer voor de borst doen. Dus ik wil eigenlijk pull over er in gaan zetten. Deze zou dan voor de fly's komen. Aangezien met de pull over de lats toch ook aangesproken worden, wil ik deze nog een oefening rust geven voordat de pull-ups komen. De front raises gaan er dan uit, deze spieren worden toch al wat meer aangesproken met de press oefeningen.

Nog steeds een beetje aan het kwakkelen. Dus vanaf maandag weer volle bak aan de gang. Nu even rust nemen. Ben eigenlijk ook non-stop bezig geweest sinds juni vorig jaar. Eens even de boel laten herstellen zodat we weer een flinke run kunnen maken. Even genieten van het campingleven deze week (tussen het werken door) En vanaf volgende week gaan we dan weer flink beginnen. Voeding ook naadje pet nu. Maar ja wel weer goed om dadelijk met nieuwe energie de cut weer voort te zetten. Hoop onder de 96 te blijven nu. (ben toch minder aan het sporten, en het bourgondisch limburg heeft me weer even gevonden)

Onder het motto de boog kan niet altijd gespannen zijn even genieten van het leven. Ik weet toch dat er nu een mooi strak plan klaar ligt om straks weer goed aan mijn lijf te werken.

Met name het aan mezelf opgelegde cardio gedeelte zie ik best een beetje tegenop, maar ik denk als ik daar de eerste resultaten van ga zien dat dit snel went. Laat ik het in ieder geval een eerlijke kans geven. Deze zomer er al helemaal strak opstaan is misschien nog een brug te ver, maar ik voel me hier steeds minder onzeker over, omdat ik door de kennis die ik via hier opgedaan heb, het afvallen en in vorm raken niet meer als een nagenoeg onbereikbaar iets zie, maar als iets waar ik gewoon voor moet werken en het de tijd moet gunnen. De kennis en kunde is er nu gewoon de tijd en moeite nemen om het te bereiken.

Even een lastige periode nu (gehad), maar nu zie ik dit liever als een aanloop voor een eindsprint naar mijn mooi afgetrainde lijf.

Shred ben ik nog niet, maar fat word ik zeer zeker niet meer.

Dus voor alle volgers en mensen die mij info hebben verschaft hier, ontzettend veel dank en waardering. En vanaf maandag ga ik er weer vol gas tegenaan!
 
training van gisteren

Squat 2x oranje(27kg) 23 +5+5+5
Pull through oranje (13,5kg) 15+3+3+3 al kan ik ooit weer naar sportschool deze blijft er echt in heerlijke oefening
Chest press oranje+blauw (22kg) 18+4+4+2
Fly zwart (10kg) 17 +5+5+5+5+5 laatste setjes met maar 3x ademen ertussen, volgende keer alles met maar 3 admen er tussen
pullover zwart (10kg) 25+5+5+5+5+5 volgende keer zwart+geel
pull up 5+2+2+1
Row oranje+zwart (23,5kg) 25+5+5+5+5+5 volgende keer 2 x oranje
upright row zwart (8,5kg) 20+4+4+4+4
ohp zwart (10kg) 18+4+4+2
Lat raise groen (3kg) 18+4+4+4
biceps curl zwart (10kg) 26+5+5+5+4
tri ext zwart (10kg) 18 4+4+2
Plank 3x30sec

Touwtje springen. 5x22x 30 sec rust ertussen

training vandaag
squat 10/10/10/10/10
pushup 5/5/5/5/5
situp 5/5/5/5/5
chinup 3/3/3/3/3

als circuitje gedaan. zonder rust er tussen. Het klonk zo makkelijk. toch ff door op de tandjes moeten bijten op het laatste. Erg lekker.
 
even een minder eervolle vermelding. Afgelopen zondag na 2 weken vakantie, bourgondische leefstijl incl za. een vrijgezellenfeest en zo. een etentje voor moederdag gaf de weegschaal 100,8kg aan wtf! Goede nieuws, veel vocht geweest vanmorgen alweer op 94,8kg dus weer vol goede moed nu!

Squat 2x oranje + geel (29kg) 25 +5+5+2 zal iets langer rust moeten nemen tussen de setjes
Pull through oranje (13,5kg) 19+4+4+4+3 volgende keer rood + blauw
Chest press oranje+blauw (22kg) 19 +4+4+4+2
Fly oranje (13,5kg) 12+5+5+5+2
pullover zwart +geel (12kg) 25+5+5+5+5+5 volgende keer oranje
pull up 7+2+2 toch weer 1 rep meer, het begint
Row 2x oranje (27kg) 23+5+5+5+5+5 Volgende keer geel erbij
upright row zwart (8,5kg) 22+5+5+5
ohp zwart (10kg) 20+4+4+4
Lat raise groen (3kg) 16 +4+4+4
biceps curl oranje 16+4+4+4
tri ext zwart (10kg) 16+2 Grip kut, Volgende keer met blauw en polsbandjes
Plank 3x32sec volgende keer 3x33

Touwtje springen. 5x24x 30 sec rust ertussen. volgende ker 5x25 met 20 sec rust. Gaat goed vooruit

heerlijke training! Dochterlief deed gezellig mee (bijna 3 jaar liep met gele elastiek wat rond te bonjouren: 'ik ben stekkek, ik ben stekkek' moeilijk om focus te houden zo :p )
 
lkkre bezig collega, en jong geleerd oud gedaan he.
 
lkkre bezig collega, en jong geleerd oud gedaan he.
Thanx collega, ja laat die meiden maar lekker trainen op klimrekken en glijbanen. Hebben toch te veel energie!
 
6kg verschil over 4 dagen is wel veel. Op dezelfde tijd etc gemeten? Het lichaam blijft toch een wonderlijk iets. Goede train. Coole dochter :)
 
6kg verschil over 4 dagen is wel veel. Op dezelfde tijd etc gemeten? Het lichaam blijft toch een wonderlijk iets. Goede train. Coole dochter :)
Nee ene was 's avonds (100.8) en ene 's ochtends (met een behoorlijke actieve stoelgang in de tussenliggende dagen) Dus had wel het vermoeden dat het flink zou zijn het verschil, maar zo flink had ik ook niet gedacht.

Ja dat 's avonds wegen was natuurlijk ook niet echt slim, maar wilde even weten hoe erg het was na de meivakantie. Moest me echt even vastgrijpen aan de wasbak. Mijn vrouw snapte er ook al niks van.

Kreeg al opmerkingen dat de dad bod toch in trek is nu! Grrrrrrrr! Gaan we dus niet aan meedoen. Flink aftrainen dat lijf en dan bouwen maar.

Hoop dan tegen die tijd helemaal mijn groove gevonden te hebben met mijn elastiekjes.

Als het goed is heb ik mijn bankje en stang dan ook al, Dan hebben we weer wat meer opties voorhanden.
 
Zo vanochtend lekker buiten in het zonnetje op de camping mijn bw cardio circuitje gedaan. Was niet echt een straf op deze manier.

Squat 10/10/10/10/10
push up 6/6/6/5/5
sit up 6/6/6/5/5
chin up 3/2/2/2/2

Chins gingen deze keer verbazingwekkend makkelijk. Maar goed het gaat ook om de conditie in deze set up. En de luchtwegen en rikketik kregen toch weer een goede boost hiervan. Dus de volgende keer gewoon weer een klein stapje vooruit. Zo blijft het nog leuk en goed te doen.
 
Nice, heb je een chinup bar op de camping? Dat is mooi!
 
Nice, heb je een chinup bar op de camping? Dat is mooi!
Ja een mega geavanceerde! wordt door de meeste kinderen het klimrek in de speeltuin genoemd, Maar voor mij is het gewoon mijn trainingground met pull up en dip mogelijkheden :P
 
Ja een mega geavanceerde! wordt door de meeste kinderen het klimrek in de speeltuin genoemd, Maar voor mij is het gewoon mijn trainingground met pull up en dip mogelijkheden :P

Haha! Al die beteuterde koppies als die grote meneer weer aan hun klimrek hangt! :D
 
Training vandaag

Squat 2x oranje + groen (30kg) 17+4+4+4+4 die '1kg' extra duwde hard door zeg
Pull through rood +blauw(14,5kg) 18+4+4+4+4+3
Chest press oranje+blauw (22kg) 18+4+4+4+4+4 volgende keer oranje +zwart
Fly oranje (13,5kg) 15+4+4+4
pullover oranje (13,5kg) 22+5+5+5+5
pull up handvaten in ketting van schommel 5+1
Row 2x oranje (27kg) 22+5+5+5+5+5 volgende keer oranje+rood+blauw
upright row zwart (8,5kg) 20+5+5+5+3
ohp zwart (10kg) 28+4+4+4+4
Lat raise groen (3kg) 12+3+3+3 (nu band overkruist boven de voeten)
biceps curl oranje (13,5kg) 15+4+4+4+4 aaaaargh pomp
tri ext oranje (13,5kg) 18+4+4+4+4 nu staand vanaf anker gedaan heerlijke pomp
Plank 3x33sec volgende keer 3x34 was op het tandvlees

Touwtje springen. 5x25x 20 sec rust ertussen. Volgende keer 5x25 met 15 sec rust ertussen. Lekker moe erna!

Nu douchen scheren en strak in pak hijsen voor een bruiloft straks. (tijdens de cut, das wel kut. Ben wel de B.O.B.)
 
Training gisteren

Squat oranje+zwart+rood(29,5kg) 18+4+4+2
Pull through oranje +geel (15,5kg) 16+4+4+4+3
Chest press oranje+zwart (23,5kg) 18+4+4+4
pullover rood+blauw (14,5kg) 24+5+5+5+5
Fly oranje (13,5kg) 22+5+5+5+5
pull up 7+2 viel tegen vandaag
Row oranje+zwart+rood(29,5kg) 22+5+5+5+5
upright row zwart (8,5kg) 24+5+5+5
ohp zwart (10kg) 17+4+4+4+4+4 Laatste 2 myo setjes tempo er al flink uit, dus maar even op zwart houden.
Lat raise groen (3kg) 15+3+3+3+3 Volgende keer voor de 4x gaan
biceps curl oranje (13,5kg) 17+4+4+4+3
tri ext oranje (13,5kg) 21+5+5+5
Plank 3x34sec compleet aan het shaken laatste setje! Touwtje springen. 5x25x 15 sec rust ertussen. Volgende keer 5x30 met 20 sec rust ertussen. Gaat steeds makkelijker. Als het zo vooruit blijft gaan, ga ik binnenkort over op een tabata timer. Trouwens bewust met 2 voeten blijven hoppen, is namelijk een lekkere kuitenkiller op deze manier.

Was weer een heerlijke train. Merk nu echt dat ik op echt 'werk' niveau zit met de oefeningen. Geen makkelijke reps meer na de activatie set.
 
Back
Naar boven