MuscleMeat

'Electroschocks' bij bicepscurl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zelda

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
13.160
Waardering
52
Ik had vanmiddag tijdens bicepscurls een heel vreemd gevoel in vooral m'n linker onderarm. Heb het al eerder gehad maar slechts een heel klein beetje. Het was tijdens de negatieve beweging alsof er een schok door m'n armzenuwen ging elke keer als ik m'n arm liet zakken. Je zou het gevoel ook kunnen beschrijven alsof er heel hard aan een zenuw (of spiervezel of wat dan ook) getrokken werd. Het voelde niet echt gezond in ieder geval.

Weet iemand wat het is?
 
Waarschijnlijk zit er een zenuw verkeerd, klinkt misschien raar wat ik nu zeg maar steun je veel op je ellebogen? dit kan duiden op rsi wat je bij de bicepscurls dit gevoel kunnen geven let er eens op en probeer je ellebogen eens goed te ondersteunen .. een goede armmassage wil ook nog weleens helpen.

Succes ermee
 
Tjalle zei:
Waarschijnlijk zit er een zenuw verkeerd, klinkt misschien raar wat ik nu zeg maar steun je veel op je ellebogen? dit kan duiden op rsi wat je bij de bicepscurls dit gevoel kunnen geven let er eens op en probeer je ellebogen eens goed te ondersteunen .. een goede armmassage wil ook nog weleens helpen.

Succes ermee

Wat bedoel je met steunen op je ellebogen (ik sta tijdens de oefening)?
 
niks aan de hand is gewoon een lichte irritatie van een zenuw dat veroorzaakt wat lichte trekjes, heb er zelf ook zo af en toe last van bij me biceps :)
 
Zelda zei:
Ik had vanmiddag tijdens bicepscurls een heel vreemd gevoel in vooral m'n linker onderarm. Heb het al eerder gehad maar slechts een heel klein beetje. Het was tijdens de negatieve beweging alsof er een schok door m'n armzenuwen ging elke keer als ik m'n arm liet zakken. Je zou het gevoel ook kunnen beschrijven alsof er heel hard aan een zenuw (of spiervezel of wat dan ook) getrokken werd. Het voelde niet echt gezond in ieder geval.

Weet iemand wat het is?

Wat een toeval.. Ik heb dit ook wel eens. Niet zozeer bij het trainen maar meer bij andere zware arbeid. Het zit bij mij net iets hoger dan waar de spier van m'n onderarm ophoud en net iets onder mijn pols..
 
Zelda zei:
Wat bedoel je met steunen op je ellebogen (ik sta tijdens de oefening)?

dat het tijdens je training naar bovenkomt en niet door je training komt maar door andere dingen
 
Tjalle zei:
dat het tijdens je training naar bovenkomt en niet door je training komt maar door andere dingen

Ja ik leun wel veel op m'n ellebogen. Ik heb daar ook grote lelijke eeltplekken. Daar kan het dus volgens jou ook door komen?
 
Ik heb het wel eens in me elleboog, en het is niet me elektrobotje
 
ik heb heb het wel eens in me rug bij het staand curlen, volgens mij niet erg ofzo..
 
In de arm lopen bloedvaten, zenuwen en spieren rondom de botten van het boven- en onderarmbeen. Ter hoogte van de elleboog (op de plaats waar je het elleboogbot goed kunt voelen) lopen de zenuwbanen erg aan de oppervlakte. Het is een kwetsbare plek. Bij stoten kan de zenuw tijdelijk bekneld raken tegen het bot. Er ontstaat een kenmerkende pijn: een tintelend, pijnlijk gevoel dat uitstraalt naar de arm en enige tijd kan aanhouden. In de volksmond heet dit het stoten van het telefoonbotje.


:)
 
Back
Naar boven