XXL Nutrition

Elektronisch roken en hongergevoel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kastel

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2004
Berichten
294
Waardering
26
Lengte
1m72
Massa
73kg
Hallo,

Ik rook zelf al een aantal jaren de elektronische cigaret, ik ga er persoonlijk van uit dat het hoogstwaarschijnlijk veel minder schadelijk is dan tabac, nuja ieder zijn mening hierover, te recente fenomeen om dit te bewijzen etc......

Anyways, let's get to the point, ik merk persoonlijk dat elektronisch roken mijn hongergevoel een beetje stilt en mij vooral bezighoud, aangezien ik nogal een nerveuze persoonlijkheid heb stapte ik vroeger snel binnen een winkel om een drankje te kopen of te “SNACKEN" en dus onnodige calorien te gebruiken.

Ik raad natuurlijk geen enkele niet-roker om een e-cig te gebruiken voor te cutten maar ik denk wel dat het een goed idée is voor tabakrokers om over te stappen naar een goede e-cig. (Eentje met voldoende regelbare wattage, liefst geen 30 euro ding)

1) Waarschijnlijk minder schadelijk

2) Meer plezier (althans voor mij)

3) Veel goedkoper (vooral als je concentraat gebruikt en je eigen mengeling maakt)

4) 0 calories voor degenen die tegelijk ook hun nervositeit, verveling, onrust of whatever you would cal it ook compenseren door onnodige rommel te eten

5) Hongerstiller

Iemand dezelfde ervaring, opninies hierover?

Edit: hier een interessant postje over de smaken gevonden, vind zelf niet dat fruitige smaken mij per sé meer honger geven maar zal ook andere smaken testen met doel om hongergevoel te stillen.

Girlfriend wants flavours that don't make her hungry

Nicotinegehalte zou ook een rol kunnen spelen, ikzelf zit aan 3mg (denk dat het in mg's word uitgedrukt) maar met een krachtigere setup (meer watts), anyways, zal hierover later meer research maken. Het moet natuurlijk een plezier blijven (vind ik persoonlijk toch en alle smaken, ecigs, enz verschillen)
 
Laatst bewerkt:
Wat ben je dan per maand kwijt aan alles en hoeveel rook je dan elektronisch in vergelijking tot ouderwets?
 
No way dat die chemische rommel gezonder is.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Hoezo zou dat gezonder zijn ? Heb je al eens gezien wat een doorsnee vaper uitblaast ? Een doorsnee schoorsteen aan een houtstoof in een strenge winter is er niets bij.
En je verbrand olie, yep, zeker en vast gezond(er) :rolleyes:
 
Hoezo zou dat gezonder zijn ? Heb je al eens gezien wat een doorsnee vaper uitblaast ? Een doorsnee schoorsteen aan een houtstoof in een strenge winter is er niets bij.
En je verbrand olie, yep, zeker en vast gezond(er) :rolleyes:

veel damp wil niet automatisch zeggen ongezonder. Ik zeg ook niet dat het gezonder is. Maar de hoeveelheid damp is voor mij gewoon geen bewijs.

Bij sigaretten verbrand je blauwzuur,teer,nicotine,papier en naar het schijnt nog 1000 andere dingen.
 
Bij sigaretten verbrand je blauwzuur,teer,nicotine en naar het schijnt nog 1000 andere dingen.
En waar trek je de conclusie dat dit bij vapen niet zo is ?
 
En waar trek je de conclusie dat dit bij vapen niet zo is ?

Ik heb er nog geen onderzoek naar verricht. Maar volgens wat ik lees zitten er minder schadelijke stoffen in.Alsook geen verbranding door middel van vuur.

Damp is volgens mij minder schadelijk dan rook. Verder is het nog wachten naar langdurig gebruik om het in de praktijk te weten.
 
Ik heb er nog geen onderzoek naar verricht. Maar volgens wat ik lees zitten er minder schadelijke stoffen in.Alsook geen verbranding door middel van vuur.. Verder is het nog wachten naar langdurig gebruik om het in de praktijk te weten.
Over 10 jaar zullen we het weten en ik zou niet verbaasd zijn als de conclusie is dat het zelfs méér kankerverwekkend blijkt te zijn, maar kom, we dwalen weer af.
 
Sanca Saxon, zijn er ook dingen waar je geen verstand van hebt? :D

Er wordt momenteel veel onderzoek gedaan naar de voor- en nadelen van de e-sigaret. Dat alles wat geïnhaleerd wordt niet gezond is lijkt me wel duidelijk, maar om nu op voorhand te stellen dat het schadelijker is dan een gewone sigaret lijkt me erg kort door de bocht.

De e-sig produceert allereerst damp en geen rook (dus er wordt niets verbrand) en damp is per definitie niet schadelijk. De vloeistoffen worden echter in de farmaceutische industrie geproduceerd en het bevat dus naast de PG en VG (de stoffen die de damp veroorzaken), ook smaakstoffen. Dat deze schadelijk zijn kan ik me levendig voorstellen, maar de overduidelijke schadelijke stoffen uit de reguliere sigaret ontbreken (teer, benzeen, koolmonoxide, etc).

Dus, zonder wetenschappelijk bewijs, zou ik durven stellen dat de e-sig minder schadelijk is dan de gewone.
 
Sanca Saxon, zijn er ook dingen waar je geen verstand van hebt? :D

Er wordt momenteel veel onderzoek gedaan naar de voor- en nadelen van de e-sigaret. Dat alles wat geïnhaleerd wordt niet gezond is lijkt me wel duidelijk, maar om nu op voorhand te stellen dat het schadelijker is dan een gewone sigaret lijkt me erg kort door de bocht.

De e-sig produceert allereerst damp en geen rook (dus er wordt niets verbrand) en damp is per definitie niet schadelijk. De vloeistoffen worden echter in de farmaceutische industrie geproduceerd en het bevat dus naast de PG en VG (de stoffen die de damp veroorzaken), ook smaakstoffen. Dat deze schadelijk zijn kan ik me levendig voorstellen, maar de overduidelijke schadelijke stoffen uit de reguliere sigaret ontbreken (teer, benzeen, koolmonoxide, etc).

Dus, zonder wetenschappelijk bewijs, zou ik durven stellen dat de e-sig minder schadelijk is dan de gewone.

Is ook wat ik denk. damp is idd geen rook. en volgens mij(allee volgens wat ik tot hiertoe gelezen heb) zitten er in een sigaret meer schadelijke stoffen.
 
Tja, ieder z'n eigen mening maar ik 'geloof' er niet in.
 
Ben inmiddels volgens mij alweer 1 jaar of langer gestopt met roken maar de vreetbuien zijn er nog steeds:roflol:, die komen dus puur uit verveling haha.
 
Ik denk overigens dat je überhaupt iets in je longen krijgt anders dan lucht niet super goed voor je zal zijn. Dit product is waarschijnlijk 99% marketing en de mensen gaan er echt geen rekening mee houden of het echt daadwerkelijk gezond is, ze willen enkel hun product verkopen.
 
Tja, ieder z'n eigen mening maar ik 'geloof' er niet in.

Ik zou eerder verder gaan op wat ik lees (en dan bedoel ik niet de verkoperspraatjes)dan mn Eigen mening of geloof te volgen :)
 
Ik zou eerder verder gaan op wat ik lees dan mn Eigen mening of geloof te volgen :)
Don't believe everything you read... zeker niet als de verkopers achter de onderzoeken zitten :roflol: #naief
 
Ik denk overigens dat je überhaupt iets in je longen krijgt anders dan lucht niet super goed voor je zal zijn. Dit product is waarschijnlijk 99% marketing en de mensen gaan er echt geen rekening mee houden of het echt daadwerkelijk gezond is, ze willen enkel hun product verkopen.

Gezond zal het niet zijn. Maar het zou wel minder slecht kunnen zijn dan roken.
 
Don't believe everything you read... zeker niet als de verkopers achter de onderzoeken zitten :roflol: #naief

Vandaar dat ik zeg niet de verkoperspraatjes. Denk je nu echt dat ik verkoperspraatjes ga volgen? Dit heb ik nooit gedaan. Heeft me veel geld bespaard aan supps.

Maar iemand op zn geloof volgen ga ik ook niet doen :D
 
Gezond zal het niet zijn. Maar het zou wel minder slecht kunnen zijn dan roken.

Zou kunnen maar veel verschil zal het in ieder geval niet zijn, we zullen het alleen niet weten voordat er een paar echte studies worden uitgebracht. Heb volgens mij wel al eens paar keer gehoord dat je dikke verstoppingen kan krijgen door die bergen aan damp.
 
Back
Naar boven