AndroidHealthClinic

Elektronische vermeter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

WouterC

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2005
Berichten
3
Waardering
0
Ik heb er zitten aan denken om een elektronische vetmeter te kopen, waarschijnlijk zo'n Omron. Ik heb effe op het forum zitten zoeken en heb een discussie gevonden over elek. vetmeters. Daarin worden de vetmeters afgedaan als zijnde onnauwkeurig.

Maar deze discussie is reeds een jaartje oud. Zijn die vetmeters nog altijd onnauwkeurig of zijn ze in het afgelopen jaar veel verbeterd?

Ik ben nu BFFM aan het lezen en zou zo'n vetmeter willen gebruiken om mijn progressie te meten.

Ik heb ook al zitten denken aan zo'n huidplooimeter, maar het zal mijn vrouw worden die moet meten en zij is totaal onervaren hierin. Ik ook trouwens ;). Ik heb schrik voor te grote afwijkingen.

Bij ons op de sportschool kun je ook je vet laten meten, maar tegen betaling. Ik heb effe vlug gerekend en als ik 2x per maand mijn vet laat meten, heb ik op een half jaartje die Omron al terug verdiend.

Iemand een beter idee?

W.
 
Waarom vindt je vetmeten zo belangrijk?

Ikzelf heb in de verste verte een idee van mijn vetpercentage.

En ik train toch al een behoorlijke tijd.
 
wil je geen grote afwijkingen, goedkoop apparaat en toch nauwkeurig: huidplooidiktemeter aanschaffen

die electronische zijn niet echt te vertrouwen!
 
Vetmeters meten via de kortste weg door je lichaam van contact naar contact.
Daarom is het belangrijk te weten of je een vetmeter met handcontacten of voetcontacten hebt. Bij de handcontacten type wordt er door je armen en borst gemeten
waardoor de waardes lager kunnen liggen dan een voetcontact meter. Hier wordt door je benen en onderbuik (meeste vet bij veel personen) gemeten. Een accurate meting is het niet, wel relatief. Ook wijken deze meters enorm af met een verzwaarde waterhuishouding. Dus heb je erg veel gedronken dan zit er veel water in je celstructuur/spieren en geeft hij een onnauwkeurige waarde. Ook mensen met veel spierweefsel hebben geen accurate meting vandaar dat er in veel gebruiksaanwijzingen staat dat hij niet geschikt is voor BB'ers, oudere mensen etc.

Wat wel een oplossing is:
Koop een handcontact en voetcontact vetmeter. Meet iedere dag op het zelfde tijdstip met dezelfde waterhuishouding. Bij mij is dat net na het opstaan en na het urineren. Ik heb dan nog niets gedronken en gegeten. Nu krijg je 2 lichaamswaardes
hier het gemiddelde van nemen. Dat is ongeveer je vetpercentage. Doe dat iedere dag en als de waardes zakken (relatieve meting) dan heb je vet verbrandt! Dan kunnen de waardes nog wel afwijken van de 'echte' waardes maar je komt er zo dicht mogelijk bij.

Huidplooimeter op vastgestelde punten uitgevoerd door iemand die kundig is, is de beste oplossing!
 
Electronische vetmeters zijn niet te vertrouwen, grote afwijkingen
 
D.D. zei:
wil je geen grote afwijkingen, goedkoop apparaat en toch nauwkeurig: huidplooidiktemeter aanschaffen

die electronische zijn niet echt te vertrouwen!
vind je deze op de plaatselijke supermarkt? :D
 
Een beetje sportschool kan ook een vetmeting bij je doen, zo spaar je de kosten voor een vet meter weer uit. Wil je er dan toch 1 kopen, dan raad ik je een fattrack aan, en het ebook van venuto erbij waarin hij stap voor stap uitlegt hoe je zelf je vet het beste kan meten.
 
Alvast bedankt voor jullie antwoorden, maar ik heb nog één vraagje.

Ik heb ondertussen geleerd dat elektronische vetmeters heel afhankelijk zijn van externe factoren: zoals waterconsumptie, tijdstip, ...

Als ik nu probeer die externe factoren tot een minimum te herleiden: bv iedere vrijdagmorgen vet meten, eerst toilet bezocht en nog niks gedronken of gegeten. Zijn de resultaten dan nog altijd onbetrouwbaar of is het al iets beter?

Ik kan een vetmeting laten doen op de sportschool, maar ze gebruiken een elektronisch toestel en tegen betaling. Dit is dus geen optie.

Ik denk er steeds meer aan om een huidplooimeter aan te schaffen, maar ik heb schrik, omdat mijn vrouw de metingen zal doen en zij totaal geen ervaring heeft, de resultaten nog onbetrouwbaarder zullen zijn dan via een elektronische meeting. Of maak ik me zorgen voor niks?

Nogmaals bedankt,

Wouter
 
Je vrouw kan toch wel leren op op een aantal plekken op je lichaam de huidplooidikte meter dicht te knijpen en dat ding af te lezen? Als ze maar vaste punten blijft gebruiken.
Tip: Maak een foto van je lichaam en markeer de plekken op de foto, zodat ze kan zien waar ze moet meten...
suc6 ermee!

Als je toch perse elektronisch wil meten doe het dan met de 2 meters (hand/voet)
en bereken je gemiddelde.
Voor tijdstip/werkwijze zie vorige reply.
 
hey,
zeker geen elektries vetmeter kopen!
dat meet alleen de bovenkant van het lichaam.
dat weet ik omda ik een huidplooimeter heb gekocht en die in de winkel e me dat gezegt.

en als je een huidplooimeter wil kopen zal je mogen sparen,de mijne kost 417€.
wel ne harpend,dus eerste klasse ding.

en je vrouw zal dat wel kunnen,men vriendin doet dat ook bij me,gewoon in het begin oefenen.

zie dat je van oosterzele bent,bij de deur.
zou je wel kunnen meten ,maar ja kan da ook niets voor niets doen e.
als je intresse zou hebben ,stuur dan een mail.
waar train je als ik dat mag vragen?

veel succes verder..
 
Back
Naar boven