XXL Nutrition

elevation mask

Bezoekers in dit topic

BabyMonkey

Cool Novice
Lid geworden
5 jan 2014
Berichten
33
Waardering
22
Lengte
1m73
Heeft iemand ervaring met elevation mask. Merk je echt verschil qua prestaties en je ademhaling?
 
Niet de moeite lijkt me. Heb geen ervaring met het masker specifiek. Maar ik werk wel vaak met een gasmasker met een filter, soms uren op een dag.
Hetzelfde principe dus. M'n longinhoud is er niet mee vergroot (ik wordt daar op getest meerdere keren per jaar) en ik heb geen significante impact op m'n conditie gemerkt.
Je traint je ademhaling spieren en het lijkt me dat dit zelden de beperkende factor in je ademhaling is. En naast dat het al kut is om mee te werken, kan ik me niet voorstellen dat het gezond kan zijn om hiermee op hogere intensiteit te gaan trainen.
 
Heeft iemand ervaring met elevation mask. Merk je echt verschil qua prestaties en je ademhaling?
Je gaat zeker verschil merken qua prestaties. Die zullen echt flink beperkter zijn, zonder enig voordeel.
T hele concept is ook fucking onzin; Olympics etc LEVEN op hoge altitude en dus in een zuurstofarme omgeving en TRAINEN juist op lagere altitude, dus zuurstof rijkere omgeving.
 
Daarnaast zorgt zo'n masker alleen dat je moeilijker kan ademen, het verlaagt niet de concentratie zuurstof in de lucht die je inademt. En dat is waar de voordelen van leven op hoogte vandaan komen.
 
Ik heb verscheidene keren mee getraind omdat ik dacht dat het effect had. Maar uiteindelijk werd ik duizelig, koppijn, gevoel van flauwte. Dus buiten persoonlijk ongemak tijdens trainen(geen kracht wel vechten).

Enige wat ik mij kan voorstellen is dat het nabootst hoe het is als je totaal ben leeggeslagen/gechoked tijdens een partij. Gevoel is namelijk (mijn inziens) zelfde. Maar of je dat als voordeel moet zien.
 
Ik heb verscheidene keren mee getraind omdat ik dacht dat het effect had. Maar uiteindelijk werd ik duizelig, koppijn, gevoel van flauwte. Dus buiten persoonlijk ongemak tijdens trainen(geen kracht wel vechten).

Enige wat ik mij kan voorstellen is dat het nabootst hoe het is als je totaal ben leeggeslagen/gechoked tijdens een partij. Gevoel is namelijk (mijn inziens) zelfde. Maar of je dat als voordeel moet zien.


Ik dacht dat het iets was net als de O2 trainer van Bas Rutten dat je longen mee traint.
 
Dikke rommel.Alles is hierboven al gezegd over trainen met zo een masker.
 
Back
Naar boven