MuscleMeat

Elke dag pasta oke??? clean bulk

Bezoekers in dit topic

d310989

Cool Novice
Lid geworden
3 apr 2015
Berichten
31
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
70kg
Ik heb dit schema exact gevolgd voor de afgelopen 2 weken en ben ~0.8-0.9kg aankomen, dus volgens mij zit het wel goed met het aantal calorieën. Ik eet elke dag pasta (meestal spaghetti of witte rijst) samen met een mix (spaghetti/macaroni/nasi ofzo), is dit ok?

Ik train in de ochtend en neem daarna een eiwitshake en wat fruit.

Voor de boterhammen probeer ik altijd volkoren te pakken.

Voor het avondeten eet ik vaak zalm/kipfilet/biefstuk (maar max 1x per week)/hamlappen, en dan vul ik het aan met cashenoten als ik niet de zalm eet.

Als ik nu over een maand of 2 meer calorieën nodig heb om nog steeds aan te komen, wat zou ik dan toevoegen? Vetten lijken me al redelijk hoog en eiwit ook. Het liefst ram ik wat koekjes naar binnen omdat dat lekker makkelijk is :p. Ik vermijd het liefst aardappelen en pasta bij het avondeten (waar ik volgens mij wel wat koolhydraten toe kan voegen), als iemand wat alternatieven hier voor heeft hoor ik het graag.

Alle tips en tricks zijn welkom! Bedankt

Schema.png
 
Ziet er op het eerste gezicht goed uit. Als je 70 KG weeg wel een beetje hoog in eiwitten, ik zit zelf aan 1,8 gr eiwitten/kg. Maar dan tel ik alleen dierlijke eiwitten en whey
 
Ja goed punt, volgens mij kan ik ook best wat eiwitten schrappen voor wat meer koolhydraten. Ik heb alleen geen idee wat :D
 
Ik eet ook elke dag pasta, met gehakt. Eet wel 500 kcal meer terwijl wel zelfde stats hebben. Leef de ecto leef.
Als je voldoende sport kan het geen kwaad :)
 
:cool: haha. Hoe ziet jou schema eruit? Hoeveel kom je ongeveer aan?

Meer richting dirty. Pasta, beetje brood, pinda's, kwark, banaan. Niet zo bijzonder. Wil gewoon aankomen, dan maar dirty. Gaat wat makkelijker :p kom zo'n 0,5 per week aan.

Ben wel benieuwd naar je krachstats, care to share?
 
Zou niet weten waarom elke dag pasta een probleem zou zijn, opzich heb je gewoon een redelijk gevarieerd schema alleen elke dag een zelfde koolhydratenbron, wat voor zover ik weet echt geen kwaad kan hoor. Zolang je geen intolerantie/gevoeligheid ervoor ontwikkelt ofzo kun je d'r rustig mee door gaan. Waren ook tijden dat ik maandenlang 3/4/5x per dag brood met beleg of zelfs brood bij 't avondeten als koolhydratenbron nam (gebakken kip etc. op brood #lazy ass student lifestyle) en ook nooit ergens problemen mee gehad.
 
Meer richting dirty. Pasta, beetje brood, pinda's, kwark, banaan. Niet zo bijzonder. Wil gewoon aankomen, dan maar dirty. Gaat wat makkelijker :p kom zo'n 0,5 per week aan.

Ben wel benieuwd naar je krachstats, care to share?

Vind daar niet echt veel dirty aan?
 
Bananen bij je Oats pletten en lepel pindakaas erin.
En is een beetje weinig pasta imo. Ik krijg makkelijk 500g binnen (liefst volkoren).
Bonen zijn ook easy kcal met uitstekende macro's in combinatie met rijst (om een volledig proteïnenpakket te bekomen).
 
Vind daar niet echt veel dirty aan?

Meer richting dirty ook. Zit aan iets van 120 gram vet dus redelijk hooh hoogvoor mijn gewicht.
 
Meer richting dirty ook. Zit aan iets van 120 gram vet dus redelijk hooh hoogvoor mijn gewicht.
'dirty' is niet per sé hetzelfde als veel vet eten. Dirty is gewoon junkfood en consoorten (pizza, frieten, ijs, frisdrank...)

Edit: sommige mensen verstaan onder 'dirty bulken' blijkbaar ook gewoon bulken met een groot calorieoverschot en dus ook meer 'vetgainz'. Ieder het zijne dan natuurlijk maar ik zie het verschil tussen clean en dirty enkel in het soort voedsel :p
 
Niets mis mee, enige minpunt die ik kan bedenken, dat het saai wordt na een tijd.
 
Bananen bij je Oats pletten en lepel pindakaas erin. En is een beetje weinig pasta imo. Ik krijg makkelijk 500g binnen (liefst volkoren). Bonen zijn ook easy kcal met uitstekende macro's in combinatie met rijst (om een volledig proteïnenpakket te bekomen).
Als ik er nog meer pindakaas bij gooi kom ik over 1g/kg vet, is dat niet teveel? 500gram ongekookte pasta elke dag, respect :eek: Van spaghetti kan ik wel wat meer op maar als ik 100g ongekookte rijst zou eten, zou ik niet op kunnen denk ik

Niets mis mee, enige minpunt die ik kan bedenken, dat het saai wordt na een tijd.
Ik heb het niet zo op eten dus hoe simpeler hoe beter. Als dat saai is voor andere mensen, so be it
 
Meer richting dirty. Pasta, beetje brood, pinda's, kwark, banaan. Niet zo bijzonder. Wil gewoon aankomen, dan maar dirty. Gaat wat makkelijker :p kom zo'n 0,5 per week aan. Ben wel benieuwd naar je krachstats, care to share?

Hoezo dirty? Alles wat je opsomt kan zelf perfect in een cut.
Alles kan gewoon gegeten worden, wanneer gaan mensen dit eens snappen...
 
Hoe ik het ken:

Cleanbulk = lichtjes boven onderhoud, voeding keuze maakt niet uit, maar wordt vaak gecombineerd met verzadigende voeding, zoals volkoren producten.

Bulk = circa 500-600 boven onderhoud, voeding keuze maakt niet uit.

Dirty bulk = 600+ boven onderhoud, voeding keuze maakt niet uit, maar wordt vaak gecombineerd met makkelijke voeding, zoals ijs, fastfood, frisdrank ed.
 
Als ik er nog meer pindakaas bij gooi kom ik over 1g/kg vet, is dat niet teveel? 500gram ongekookte pasta elke dag, respect :eek: Van spaghetti kan ik wel wat meer op maar als ik 100g ongekookte rijst zou eten, zou ik niet op kunnen denk ik


Ik heb het niet zo op eten dus hoe simpeler hoe beter. Als dat saai is voor andere mensen, so be it
Je kan best wat meer vetten eten. De 1 gr per kg BW is een minimum. Het gaat om kcal in vs kcal uit. Zelf eet ik ruim 2g/kg BW.

100 gr ongekookte rijst moet je vast wel op kunnen. Dat hou ik ook aan per maaltijd.
Denk je dat niet te kunnen dan gewoon steeds 15-20 gr meer erbij doen. Zo zit je snel met een paar dagen op die 100 gram. ;)
 
Ja I guess, moet wel mogelijk zijn. Maar dus bijvoorbeeld nog een boterham met pindakaas (easy kcal) is dus geen probleem?
 
Hoezo dirty? Alles wat je opsomt kan zelf perfect in een cut.
Alles kan gewoon gegeten worden, wanneer gaan mensen dit eens snappen...

Omdat iedereen de naam anders interpreteert, zie ook andermans reactie. Ik dacht t is enigszins dirty omdat ik 500 kcal boven onderhoud zit met 120 gram vet (ipv richtlijn 60 gram)
 
Back
Naar boven