AndroidHealthClinic

Elke dag push ups

Bezoekers in dit topic

Astra27

Novice
Lid geworden
13 sep 2015
Berichten
18
Waardering
2
Wie kan mij vertellen of dit gewoon kan of dat juist slecht is?
Om te beginnen gast het mij niet specefiek voor de spieropbouw. Ik ga nu 4x per week naar de sportschool en dat gaat goed. Daar boek ik mij vooruitgang door. 3 setjes van 10 is nu ongeveer de max voor opdrukken. Dat viel me tegen . En ik wil kijken hoe dat na een maand is. Een soort challenge. maar ik wil niet dat er juist negatieve resultaten door komen qua spieropbouw en dat die spieren voldoende rust krijgen voor herstel.
 
Ik zou me er geen zorgen over maken.
 
Naast je reguliere training ook nog elke dag push ups?
Brilliant man.
Zorg dat je voeding on par is.
 
Om te beginnen gast het mij niet specefiek voor de spieropbouw. Ik ga nu 4x per week naar de sportschool en dat gaat goed. Daar boek ik mij vooruitgang door. 3 setjes van 10 is nu ongeveer de max voor opdrukken. Dat viel me tegen . En ik wil kijken hoe dat na een maand is. Een soort challenge. maar ik wil niet dat er juist negatieve resultaten door komen qua spieropbouw en dat die spieren voldoende rust krijgen voor herstel.
Spreek je jezelf nu niet tegen? Wat is je doel eigenlijk?
 
Als je geslaagd was op het onderdeel begrijpend lezen zou je zelf op je vraag kunnen antwoorden....
Het gaat hem niet zo zeer over de spieropbouw die gepaard gaat met zijn push ups, hij wil gewoon een soort challenge voor zichzelf maar wil niet dat dit ten koste gaat van zijn spieropbouw en progressie van zijn reguliere kracht training... Correct me if i'm wrong though...
 
TS zou zelf de vraag al kunnen beantwoorden. Als je de dag volgend op een goede, en ik bedoel dan echt goede dus niet wat half-assed borsttraining push ups doet merk je zélf al dat dat niet fijn is. De mensen die vechtsporten hiernaast doen kunnen daarover meepraten. Ik pak even koffie en dan gaan we weer ping pongen hierover.

1461666583801105.jpg
 
Waste of time imo. Maar als je het wil doen gewoon doen.

Ik zou dan eerder kiezen om als challenge deftig resultaat te boeken in de gym ipv push ups die je niet veel gaan opleveren.

Je zal er meer kunnen na een tijdje.Als dat je doel is gewoon doen.
 
Bedankt voor de reacties tot zo ver. Gaat mij inderdaad niet voor spieropbouw wat betreft de push ups. Maar als het geen negatieve gevolgen heeft voor de normale krachttraining, ga ik een proberen wat er mogelijk is. Top!
 
Ik zou t gewoon doen op vakanties bijvoorbeeld, of als je effe niet kan trainen. Dan gewoon veel pushups doen, beetje buik pakken enzo :D
 
Bedankt voor de reacties tot zo ver. Gaat mij inderdaad niet voor spieropbouw wat betreft de push ups. Maar als het geen negatieve gevolgen heeft voor de normale krachttraining, ga ik een proberen wat er mogelijk is. Top!
Het kan je progressie voor wat betreft je bench en andere push oefeningen wel degelijk in de weg zitten als je op de overige dagen een overkill aan push-ups gaat dan.
 
Imo kun je prima elke dag chins, push ups, crunches ed doen.
 
Is je ochtendurine opdrinken niks voor je? Dat is eveneens een challenge en staat je herstel niet in de weg. Win-Win.

Niet dat mijn leven veel beter is maar is je echt leven zo treurig dat je hier voldoening uit moet halen, "beginners" bashen op internet?
 
Dit kan geen kwaad, je zal alleen merken dat je benchpress (e.d.) wat lastiger gaan na verloop van tijd omdat je nooit echt goed kan rusten
 
Dit kan geen kwaad, je zal alleen merken dat je benchpress (e.d.) wat lastiger gaan na verloop van tijd omdat je nooit echt goed kan rusten
-> dus ergens kan het wél kwaad. Mooie tegenstelling in 1 zin.

1461666583801105.jpg
 
Dit kan geen kwaad, je zal alleen merken dat je benchpress (e.d.) wat lastiger gaan na verloop van tijd omdat je nooit echt goed kan rusten

/thread.
 
Niet meerdere sets gaan doen, gewoon één pushup set tot fail, om de dag of iets vaker. Dag na de borst training zou ik het niet doen.

Werkte voor mij het best, ga dan van 50 reps naar ongeveer 70 in 2 á 3 weken toen ik dit voor de forum challenge deed. Meerdere sets zal geen zin hebben, want het is eerder een krachtuithoudingsvermogen test dus de reps zodra je bijna verzuurt bent moet je beschouwen als de belangrijkste reps om je vorige prestatie te verbeteren.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven