AndroidHealthClinic

Elke dag pushups of pullups nadelig voor herstel?

Bezoekers in dit topic

Anthem

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
19 dec 2010
Berichten
1.857
Waardering
89
Ik ben onlangs weer begonnen met wat vaker fitnessen, ga nu 3 keer in de week, op zaterdag doe ik mee met een bodypumples dus veel herhalingen en relatief weinig gewicht, op maandag (of evt. dinsdag) en donderdag doe ik een workout voor m'n hele lichaam.

Ik heb op het moment nooit heel veel spierpijn, ik gebruik wel BCAA's en drink wel eiwitshakes om dat wat tegen te gaan maar 't komt misschien ook wel omdat ik m'n hele lichaam doe en dus niet helemaal tot het randje ga per groep.
Nu vraag ik me af of dit te combineren is met elke dag wat pushups en pullups doen, of krijgen m'n spieren dan niet genoeg kans om te herstellen?
 
Hmm, over 't algemeen wordt toch wel aangehouden om rust te houden. Zie ook eigenlijk niet in wat hier en daar wat pushups/pullups voor zin hebben om eerlijk te zijn.
 
Ik ben onlangs weer begonnen met wat vaker fitnessen, ga nu 3 keer in de week, op zaterdag doe ik mee met een bodypumples dus veel herhalingen en relatief weinig gewicht, op maandag (of evt. dinsdag) en donderdag doe ik een workout voor m'n hele lichaam.

Ik heb op het moment nooit heel veel spierpijn, ik gebruik wel BCAA's en drink wel eiwitshakes om dat wat tegen te gaan maar 't komt misschien ook wel omdat ik m'n hele lichaam doe en dus niet helemaal tot het randje ga per groep.
Nu vraag ik me af of dit te combineren is met elke dag wat pushups en pullups doen, of krijgen m'n spieren dan niet genoeg kans om te herstellen?

Wat pushups en pullups kunnen helemaal geen kwaad en helpen voor betere GPP (General Physical Preparedness). Best wel niet tot failure gaan.. houdt dat maar voor tijdens je KT.
 
Verschillende meningen dus :) nouja ik doe 't wel niet te extreem dan.
 
Dat is te combineren, maar niet als je progressie wil maken op kracht en massavlak. Waarom? Te vaak, te hoog volume, zelfde intensiteit (bodypump, lichaamsgewicht push ups en pull ups). Leuk om je huidige conditie mee vast te houden, te stagneren of zelfs achteruit te gaan.
 
Dat is te combineren, maar niet als je progressie wil maken op kracht en massavlak. Waarom? Te vaak, te hoog volume, zelfde intensiteit (bodypump, lichaamsgewicht push ups en pull ups). Leuk om je huidige conditie mee vast te houden, te stagneren of zelfs achteruit te gaan.

Waarom zou het extra belastend werken als je constant met dezelfde intensiteit werkt en het bovendien nog eens plyometrische oefeningen zijn.. mensen die intensief met sport bezig zijn spenderen soms wel zo'n 7 uur per dag aan sport, commando's die trainen kunnen soms hele dagen bezig zijn met povere voeding.
Volgens mij hebben veel BB'ers vaak een verkeerd beeld van wat ons lichaam aankan. Zeker in onze westerse samenleving waarbij velen een luxeleventje leiden in een semi-sedentaire staat waarbij rust en voeding geen probleem mogen zijn.

Mijn weekschema ziet er als volgt uit:
Ma: boks
Di: KT
Wo: boks
Do: KT
Vr: Boks
Zat: Krav maga
Zo: rust

(Boks- en Krav Magatrainingen bevatten push-ups, pull-ups, HIIT-oefeningen, aangepaste weerstandstraining, stresstraining, etc)

En toch blijf ik goede progressie maken. Waarschijnlijk niet zoveel dan als je zoals een monnik 4 dagen per week KT doet en leeft volgens BB-principes, maar toch blijf ik zowel op kracht- als massavlak progressie boeken.

Dus think outside the box en probeer het eens. Als je merkt dat je het te zwaar krijgt of dat je niet goed meer herstelt, stop er dan meer. Je grenzen opzoeken is een kwestie van naar je lichaam te luisteren en je training daar dan aan aan te passen.
 
Waarom? Lineair trainen, that's why. Na de newbie gains is het gedaan.
Jij maakt nog steeds progressie? Goed voor jou.
 
Zat laatst juist nog te bedenken, stel je doet 3x per week KT, op de rustdagen doe je een veel lichtere workout, meer pomp werk dus, bij lange na niet tot failure of wat dan ook, zou dit juist niet eerder je herstel ten goede komen omdat je spieren vol worden gepompt met bloed en dus snellere/betere aanvoer van voedingsstoffen?

Niet dat ik me zelf hier toe zou kunnen aanzetten:o

Die pushups zouden dus wel kunnen, als mijn theorie klopt, maar ik denk dat pull ups al veel te zwaar zijn voor licht pompwerk. Push ups zou je als warming up kunnen gebruiken, maar voor pull ups heb je al een warming up nodig.
 
Wat pushups en pullups kunnen helemaal geen kwaad en helpen voor betere GPP (General Physical Preparedness). Best wel niet tot failure gaan.. houdt dat maar voor tijdens je KT.
^

Dat is te combineren, maar niet als je progressie wil maken op kracht en massavlak. Waarom? Te vaak, te hoog volume, zelfde intensiteit (bodypump, lichaamsgewicht push ups en pull ups). Leuk om je huidige conditie mee vast te houden, te stagneren of zelfs achteruit te gaan.
Gaan elke dag 1 push up en 1 pull up doen je squat progressie tegenhouden? Nee he? En met 2 reps? 3? 5? 10? 100? 1000? 10000?

Kwestie van uitproberen: workload opbouwen, progressie bijhouden, en je training afstemmen op hoe je erop reageert.
 
Nouja ik merk het wel dan, ik heb voorlopig nog wel wat makkelijke winst te pakken.
 
waarom zou het extra belastend werken als je constant met dezelfde intensiteit werkt en het bovendien nog eens plyometrische oefeningen zijn.. Mensen die intensief met sport bezig zijn spenderen soms wel zo'n 7 uur per dag aan sport, commando's die trainen kunnen soms hele dagen bezig zijn met povere voeding.
Volgens mij hebben veel bb'ers vaak een verkeerd beeld van wat ons lichaam aankan. Zeker in onze westerse samenleving waarbij velen een luxeleventje leiden in een semi-sedentaire staat waarbij rust en voeding geen probleem mogen zijn.

+1
 
Back
Naar boven