XXL Nutrition

Elke dag trainen

Bezoekers in dit topic

als je echt tot het gaatje gat iedere training dan hou je dit echt niet zo lang vol...

je zal dan vanzelf geen zin meer krijgen omdat je meer doet dan je lichaam misschien aan kan. ik zeg niet dat dat bij jou het geval is, maar het is vaak genoeg gebleken.

zo`n schema is misschien leuk als je het wat rustiger aan doet of voor een aantal maanden. ik ben bijvoorbeeld soms 1,5 uur bezig met 1 spiergroep.
als ik dan, in jouw geval, klaar ben met borst moet ik ook nog schouders en triceps gaan doen.

je zou het nog wat meer kunnen spreiden en wat meer rust kunnen pakken
 
je kan het zo wel doen als je intensiteit laag is.
ik heb deze week ook 4 keer getraint , normaal doe ik 3 keer.
ik heb een 2dag split .
maandag en dinsdag heb ik zwaar getraint , woensdag rust .
donderdag en vrijdag heb ik dezelfde training gedaan als maandag/dinsdag.
alleen met minder intensiteit en volume.
volgende week ga ik gewoon weer 3 keer , maandag/woensdag/vrijdag.
het is niet elke dag feest natuurlijk.
full-body wil ik niet .
ook al werkt het voor sommigen prima.
 
Heb je Nesset gister niet gehoord bij Jensen?

''Wij BEUKEN in de sportschool!!''

Als je alles 2x traint lijkt me dat je niet beukt ik zou dat namelijk nooit volhouden als ik 2x in de week 4 oefening doe voor een spiergroep.

* Misschien pak je 1-2 oefening. dan zal het een ander verhaal zijn, niet alleen de standaard schema's werken :thumbs:
 
Ik denk dat je teveel in spiergroepen denkt. Je lichaam als geheel heeft ook rust nodig. Ik zou het liefst ook elke dag gaan trainen maar de kwaliteit van je trainingen gaat er gewoon merkbaar op achteruit. Sinds ik mezelf dwing hooguit vier keer per week te gaan zijn de gewichten omhoog gegaan en ik voel me sterker dan ooit.
 
Hm als je elke dag 1 spiergroep traint krijgt je lichaam uiteraard rust genoeg, maar los daarvan denk ik dat ik het na een jaar beu zal zijn.
 
ik train liefst om de dag dag 1 training dag 2 rust dag 3 training dag 4 .....
dat vindt ik het beste
je lichaam beetje laten recupereren..
daar heb ik de beste ervaringen mee
alles wat ik meer doe, overtrain ik me mee..
 
Ik denk dat je lang klein gaat blijven :D
 
zo train ik zelf al jaren!
:eek:

Tja je hebt natuurlijk altijd uitzondering op de regel.
Als het jou goed bevalt prima toch.
Ik ben nu wel benieuwd naar je dagelijkse trainingsschema.
Welke oefeningen doe je?
 
Ik vraag me wel af welke oefeningen je dan gaat doen want ik zie het nog niet gebeuren dat alle oefeningen als isolatie oefening uitgevoerd gaat worden.. ben benieuwd naar je blesures!.
 
GVD hoeveel keer moet het nog gezegd worden.
Split schema is elke spiergroep 1 keer in de week!
Ga dan full body doen of ub lb...


Split wil alleen maar zeggen dat je je training (spiergroepen) op deelt, met splitschema kan ook alles 2 keer per week zijn of zelfs 3 keer per week trainen, algelang hoe je de split maakt

Minder = Meer!

Als je volume bedoelt ben ik het wat massa aangaat mee eens.
 
Borst, schouders, triceps?"

Als ik deze spiergroepen goed pak ben ik wel 2 uur verder.
Combi van borst en schouders vind ik eigenlijk al raar.
 
2 uur voor Borst, schouders, triceps ? ? ?

Als ik borst, voorkant schouder en triceps samen train doe ik daar hooguit 45 minuten over, gewoon een zaak van de juiste oefeningen kiezen.

En raar? ?

gewoon een combi die je in een push/pull/benen split gebruikt
 
dat verschilt dan denk ik.

ik heb ook wel 2 uur nodig voor borst, schouders, triceps hoor
 
Voorbeeld van wat ik zou doen

Bankdrukken 3 werksets
Low incline flyes 2 werksets
dippen 2 werksets
frontraises 2 werksets
reverse press 3 werksets
decline extensions 2 werksets

Klaar!
 
Damn 2 uur, doen jullie dan zoveel sets of nemen jullie telkens 5 min rust? Of een combinatie van de 2 ? :D
 
2uur vind ik ook beetje lang, borst doe ik meestal 40 min. over ,schouders kwartier en triceps kwartier.
 
2uur vind ik ook beetje lang, borst doe ik meestal 40 min. over ,schouders kwartier en triceps kwartier.

als ik al meerdere groepen doe (wat eigenlijk altijd zo is) dan zoek ik altijd naar de verhouding 3 : 2 : 1 eigenlijk zou het 5 : 3 : 1 (Groot:middel:klein spiergroep) moeten zijn maar dan duurt het me dus langer dan 1 uur.

mijn schema nu is inderdaad :
Borst (30 min) schouders (20 min) triceps (10 min)
Cardio zwemmen 45 min.
dan rug (30 min), buik (20 min), biceps (10 min)
dag rust
dan Benen (40 min) , en van alles wat...full.. (20 min)
Cardio: squash 45 min
en dan weer op nieuw (ongeveer)
 
ik begrijp eigenlik niet hoe je 30-40 min kan bezig zijn met borst :eek:
 
ik begrijp eigenlik niet hoe je 30-40 min kan bezig zijn met borst :eek:

Pas na 30 minuten komt die echte destructieve pomp erin.. Die pomp waardoor je je armen niet meer naar elkaar kan duwen.. als je dat punt bereikt hebt heb je je borst pas echt getraint!
 
Back
Naar boven