MuscleMeat

Elke dag zelfde kcal's of minder op rustdagen?

Bezoekers in dit topic

totalscream

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2007
Berichten
589
Waardering
26
Wat raden jullie aan, elke dag zelfde aantal kcal eten.
Of meer op trainingsdagen en tekort maken op rustdagen?

Mijn TDEE is 2300kcal

Momenteel eet ik 1700kcal op rustdagen en 2000kcal op trainingsdagen.

M, 26j, 171cm, 68kg

Train 4x in de week

Grtz
 
Normaal is minder carbs of kcal aan te raden op rustdagen. Ik houd hier zelf niet zo'n rekening mee aangezien ik 6 a 7 dagen pw train en dus echt niet bang hoef te zijn over het aantal kcal op een rustdag.
 
Zelfde als hierboven, ik train 6 dagen per week dus maak me zowel bij mijn cut als bulk geen zorgen over wat extra kcal's. Soms tijdens mijn bulk verlaag ik het wel eens met 50 carbs ofzo(ik eet tijdens mijn bulk makkelijk 450gr carbs).
 
kan voor een cut indd wel carbs verlagen op rustdagen.


waarom cut je op 68 kilo?

1850(1700-2000) is trouwens wel echt heel laag.
 
Op zich maakt het niet uit hoe je het doet. De één vind het makkelijk elke dag hetzelfde te eten. De anders heeft liever op trainingsdagen wat meer en op rustdagen wat minder. Het gaat erom dat je eind van de week een negatieve balans hebt met je kcal.

Moet zeggen dat ik het wel met Basmca eens ben dat je kcal inname erg laag is.
 
Allereerst vraag ik mij af waarom je op dit gewicht gaat cutten. Mocht je er een goede reden voor hebben, dan zou ik op rustdagen wat minder carbs eten, wat vrijwel automatisch gaat als gevolg van het feit dat je geen pre/post workout maaltijden eet op zo een dag.
 
Elke dag hetzelfde houden. Je lichaam rekent ook niet in 24 uur, als je op een rustdag minder eet dan op een trainingsdag, komt het gewoon neer op dat je (bv in de bulk) over een week gezien minder hoog bulkt dan je eigenlijk denkt. Als je elke trainingsdag op 500 boven onderhoud bulkt maar 2 rustdagen op onderhoud eet, dan bulk je als het ware gewoon effectief op 350. Je lichaam rekent echt niet in trainingsdagen en rustdagen, bovendien heeft de voeding die je 24-48 uur van tevoren eet meer effect op sportprestaties dan hetgene wat je in je tijdswindow 0-12 uur vantevoren eet (oftewel kun je beter op een rustdag hetzelfde eten als op een trainingsdag aangezien dat gewoon een voorbereiding voor je volgende training is). Uitzondering daarbij is bijvoorbeeld snelle suikers zoals een banaan of dextro voor een trainingsmoment, maar we hebben het nu even over je gehele voedingsschema. Topsporters bij bijvoorbeeld voetbal, hockey, roeiers, atleten, eten bijvoorbeeld ook al de dag voor een wedstrijd de hele dag door koolhydraten bijvoorbeeld, terwijl ze die dag zelf gewoon een rustdag hebben, om de prestaties van de volgende dag te optimaliseren.

Uiteindelijk moet je doen wat je zelf wilt, van de andere kant merk ik wel dat ik op rustdagen gewoon minder honger heb dan op trainingsdagen (als ik 's ochtends train heb ik de rest van de dag sneller/vaker honger dan wanneer ik de hele dag op kantoor heb gezeten), dus je moet zelf kiezen wat bij je past. Maar je lichaam rekent in ieder geval niet in 24 uur windows dus schommelen in voeding heeft voor je schema geen nut, kunt 't beter op weekbasis uitrekenen.
 
Ik cut op 68kg omdat ik mijn vet percentage eerst naar beneden wil hebben voor ik ga lean bulken.
 
verkeerde topic :O
 

Bijlagen

  • voedsel.xlsx
    6,2 KB · Weergaven: 84
Laatst bewerkt:
Zo sta ik er nu bij:



ImageUploadedByTapatalk1431889067.652401.jpg
 
Ik cut op 68kg omdat ik mijn vet percentage eerst naar beneden wil hebben voor ik ga lean bulken.

Als je 5 kilo spiermassa gaint is je vetpercentage al flink omlaag meneer.
Zo weinig etenen daarna weer gaan bulken heeft totaal geen nut.
Ga gewoon op minimaal onderhoudsbehoefte zitten en werk aan je spiermassa.

---------- Toegevoegd om 23:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:37 ----------

Het gaat erom dat je eind van de week een negatieve balans hebt met je kcal.

Moet zeggen dat ik het wel met Basmca eens ben dat je kcal inname erg laag is.


Als eind van de week de balans negatief blijkt te zijn val je in de nacht van vrijdag op zaterdag dan opeens 3 kilo af of ga je van 18% vet opeens naar 15% vet?
Volgens mij gaat het er om wat je dagelijks eet en wat je dagelijks verbrand.....elke dag een beetje meer of minder.


Ja TS eet sowieso te weinig.
 
Als eind van de week de balans negatief blijkt te zijn val je in de nacht van vrijdag op zaterdag dan opeens 3 kilo af of ga je van 18% vet opeens naar 15% vet?
Volgens mij gaat het er om wat je dagelijks eet en wat je dagelijks verbrand.....elke dag een beetje meer of minder.

Natuurlijk niet. Wat er wordt bedoeld is je je voeding niet perse per dag hoeft te bekijken, maar ook gerust een langer tijdsbestek kan nemen.
Uiteindelijk gaat het hele proces van lichamelijke aanpassing geleidelijk. Dagelijks of wekelijkse totalen stellen ons enkel in staat het overzichtelijk in beeld te brengen.
Het belangrijkste gegeven is dat je consistent wil zijn over een bepaalde periode van tijd om de uitwerking van je voeding te kunnen waarnemen, of dat nu 1, 2, 4 of 7 dagen zijn is dan bijzaak.
 
Back
Naar boven