Fitness Seller

Elke keer tot failure?

Bezoekers in dit topic

Musculo

Adolescent bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
4.461
Waardering
235
Lengte
1m80
Je hoeft toch niet elke keer bijvoorbeeld te BP'en tot failure om maximale massa & kracht te boeken? Eerder gewoon wat setjes met voldoende reps dat gewoon te doen is?

- Lars
 
Ligt aan je volume. Waneer je met minimaal volume traint (HIT) zal je regelmatig tot failure moeten gaan en vaak zelfs tot en met fialure en zelfs tot en met negatief failure.

Waneer je een hoger volume hanteerd is het niet aan te raden om veel failure werk te doen, zelfs niet tot failure.
 
Bedankt, met volume bedoel je dus gewoon gewicht?
 
Ik train niet altijd tot failure..is ook niet echt nodig!
Je kan dit wel een paar keer doen met bv. een supersetje..
 
Oké, ik weet weer genoeg bedankt :D

EDIT: Toch nog wat vragen opgekomen.
 
Laatst bewerkt:
Het is wel het lekkerst om tot failure door te gaan:p
 
Wat zijn de voor en nadelen t.o.v. een vast aantal setjes en reps?? En waar is het op gericht: Massa, kracht of spieruithoudingsvermogen ? Of op alle drie? :P
 
pain is gain :D
 
Wat zijn de voor en nadelen t.o.v. een vast aantal setjes en reps?? En waar is het op gericht: Massa, kracht of spieruithoudingsvermogen ? Of op alle drie? :P

Dat ligt er helemaal aan hoeveel sets en reps je doet.
 
pain is pijnlijke blessures oplopen die je weer een maand van je training afhouden:P
 
Het aller belangrijkste is dat je weet wat je doet. Weet waarom je traint en met welk doel, en wat de risico's zijn. Tot/over failure trainen kan blessure gevoelig zijn.. euhmm nee niet kan zijn, dat is blessure gevoelig. Hou rekening dat deze methode van training wel ervaring vereist en een goede opwarming. Als je daar rekening mee houd, kan je blessures voorkomen/beperken.
 
Oké, @3XL: 4 setjes, 8-10 reps.
 
Als ik het hier goed lees betekend het dus dat je beter als je 6 reps in gedachte hebt er ook 6 doet en niet 5 + 1 spot??
 
Nee, gewoon dat je doorgaat tot je niet meer kan. (Bedoel ik dan).
 
Het aller belangrijkste is dat je weet wat je doet. Weet waarom je traint en met welk doel, en wat de risico's zijn. Tot/over failure trainen kan blessure gevoelig zijn.. euhmm nee niet kan zijn, dat is blessure gevoelig.

Grootse factor bij blessures is volume, niet intensiteit. Faillure training is alleen maar blessuregevoelig waneer je het combineerd met een te hoog volume (of natuurlijk een verkeerde uitvoering)


Hou rekening dat deze methode van training wel ervaring vereist en een goede opwarming. Als je daar rekening mee houd, kan je blessures voorkomen/beperken.


Yep.
 
Grootse factor bij blessures is volume, niet intensiteit. Faillure training is alleen maar blessuregevoelig waneer je het combineerd met een te hoog volume (of natuurlijk een verkeerde uitvoering)
Ja inderdaad dat bedoelde ik eigenlijk ook, ik zelf train tot failure met een flink hoog volume, dat heeft bij mij al voor enkele blessures gezorgt. Ik deed zelf geen goede opwarming, nu weet ik natuurlijk wel beter en zorg ik dagelijks voor goede warmup sets. :)
 
Oké, maar tot failure trainen is niet effectiever dan gewoon in setjes en reps etc. ?
 
Back
Naar boven