XXL Nutrition

Elke keer tot failure?

Bezoekers in topic

Soltari

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
2 jun 2008
Ik train altijd alles tot failure én met hoog volume, nooit echt een blessure gehad eigenlijk. Ik heb ook niet het gevoel dat ik de spieren prikkel als ik niet tot failure ga.. al is dit misschien wel het geval.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Ligt er aan wat je onder effectiever verstaat. Als je puur in de zin van spieropbouw praat denk ik dat bijde systemen uitijndelijk eenzelfde resultaat opleveren.

Maar waneer je met 4 setjes ala HIT hetzelfde kan bereiken als met 40 setjes hig volume dan vind ik HIT effectiever in de zin van dat het minder tijd per training kost.

DDoob

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
23 apr 2007
Mijn ervaring met failure trainen is dat mijn doordeweekse werk bijna onmogelijk gemaakt wordt, door de verzuring en de wat verzwakte spieren de dagen erna.

Ik hanteer het Hypertrophy Specific Training(HST) principe en boek daar goede resultaten mee.

SupraLicious

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
16 mei 2009
Probeer dit eens: 4 setjes set 1 12x set 2 10x set 3 08x set 4 06x
Bij elke seet gewicht verhogen en de laatste twee herhalingen moeten zo zwaar zijn dat je spotter je iets moet helpen....
Sccs gegarandeerd!!

SCCS

Musculo

Adolescent bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
2 jan 2009
Lengte
1m80
  • Topic Starter Topic Starter
Nog een vraag: als je slechts een set tot failure doet per oefening, dan is 4 setjes per oefening van 8-12 reps toch beter?

SupraLicious

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
16 mei 2009
Nog een vraag: als je slechts een set tot failure doet per oefening, dan is 4 setjes per oefening van 8-12 reps toch beter?
Op zich wel beter, maar ter afwisseling zeker een keer de moeite waard om te proberen

De lauwwste

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
15 jan 2009
in de gym doe ik het niet vaak, maar thuis train ik altijd bijna tot fail.
Ook smijt ik wat meer met men gewichten dan en ga ik zwaarder en voer ik ze wat minder correct uit.

retrofo

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 jul 2008
Lengte
1m90
Massa
88kg
Vetpercentage
12%
ik ga het wel doen volgend schema, puur voor de afwisseling

Lennart010

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
27 jun 2009
Lengte
1m96
Massa
99kg
Hier nog een met rugblessure zit nu 2 weken te rusten.

Ik hoop niet dat ik hetzelfde lot heb.. hoe is het bij jou gekomen ?
Ik heb me overtild bij Deadlift waarschijnlijk.. toen kreeg ik steken bij mijn stuitje

borninawonder

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
6 apr 2004
Ik train ook tot failure en dat levert het beste resultaat op voor mijn persoon.
Ik heb geen aanleg tot explosiviteit dus bij korte sets kan ik naar mijn gevoel ook niet diep genoeg gaan.
HIT zou voor mij tijdverlies zijn.
Indien ik bijvoorbeeld bij benchpress een rep range van 2 tot 5 per set aanhoud ,zal ik 10sets uitvoeren om er het maximum uit te halen.Elk lichaam reageert anders ,maar mijn CNS wordt imo niet voldoende geactiveerd (is aanleg zeker?) in die korte sets om voldoende groeiprikkel en intensiteit aan de spieren te geven.

borninawonder

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
6 apr 2004
Ik bedoelde met "failure" letterlijk uitputting van de spier.
Kun je toch bereiken met zowel high als low reps zolang de intensiteit en aantal sets maar voldoende zijn om de spier volledig uit te putten ?

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Als je dmv volume failure bereikt ben je bezig met uithoudingsvermogen.

Naar boven