XXL Nutrition

Elke maaltijd blenden, problem?

Bezoekers in dit topic

LazyMB

Cool Novice
Lid geworden
30 apr 2011
Berichten
30
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
6%
Ik heb persoonlijk een hekel aan brood. Havermout heb ik een tijd gegeten maar moet zoveel ervan gebruiken om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen dat ik sinds 2 weken alles blend.

Ik zal een klein voorbeeldje ervan geven van één maaltijd:

.Ontbijt.
200ml Melk
150ml Water
50gr Havermout
1 Banaan
40gr Brood (2 sneetjes)
1 scoop Weightgainer


Banaan blend ik alleen bij mijn ontbijt erdoorheen.
Deze maaltijden heb ik om 08:00 - 10:00 - 12:00 - 14:00 en 16:00
Avond eten niks specifieks

En een hand rozijnen los erbij want de blender vermaalt ze niet zo goed..

Nu is mijn vraag:
Kan het kwaad om elke maaltijd in mijn schema te blenden??

Ik heb verder geen problemen gehad met m'n maag of darmen, goede ontlasting.

Wat ik zelf ervan vind:

+ Snel klaar te maken
+ Snel te consumeren
+ Snel op te ruimen (qua schoonmaak)
- Lekker is anders wat

Mijn conclusie: Veel eiwitten en koolhydraten in een korte tijd
Ik denk alleen dat ik te weinig eiwitten per maaltijd binnen krijg voor mijn gewicht/lengte verhouding (Moet ik nog goed uitzoeken)

p.s. Ik zit in de bulk
 
Laatst bewerkt:
kan geen kwaad zo ver ik weet :P wens je alleen wel succes met een kip, sperziebonen rijst maaltijd ofso :P
 
Kan geen kwaad maar ik voorspel dat je binnen een dag hunkert naar iets om je tanden in te zetten...
 
Oké precies, ik hoorde wel van iemand dat het niet bevorderlijk is voor m'n maag en darmen. Zonder enige onderbouwing.
Maar als je kauwt maak je je eten toch ook klein?

En nu m'n blender overleden is gebruik ik een mixer, dus is het nu sowieso al een stuk dikker, denk dat m'n maag nog wel wat te doen heeft. En mocht hij minder te doen hebben verbrand ik toch alleen maar minder calorieën?

Helaas ben ik niet in de wieg gelegd met liefde voor eten en vind ik het juist fijner om mijn eten doormiddel van 'drinken' te consumeren.
Avond eten blend ik niet, warm eten 's avonds heb ik wél behoefte aan..

Ook eet ik nu wat kipfilet bij de 'shakes' die ik maak. Om zeker te zijn dat ik genoeg eiwitten binnen krijg.

Oh en de shakes lijken net kots, lekker hoor
 
Je maag heeft zen werk nog steeds hoor. Enzymen moeten nog steeds de voedingsstoffen afbreken.

Gewoon blenderen die handel, zal niks uitmaken.
 
Het maakt wel iets uit, namelijk dat je maag sneller leeg raakt en je weer sneller honger krijgt. Voor de rest niet veel mis mee, wat ik wel zou doen als ik jou was, voordat je je 'maaltijd' dan opdrinkt er even aan ruiken en desnoods nog wat op het sap 'kauwen' zodat je maag wel genoeg maagzuur aanmaakt.
 
Oké precies ja, ik probeer nu ook inderdaad na de shake óf een banaan (bij ontbijt) te eten. En bij de rest van de maaltijden óf rozijnen of 2 plakjes kipfilet of een lepel pindakaas erachter aan te doen..
In ieder geval bedankt voor de hulp (-:
 
als je kauwt maak je ook speeksel aan en dat helpt je oa te verteren ;)
 
Wat ik uit eigen ervaring weet is

- Te veel vloeibaar voedsel is slecht is voor je maag en darmen.
Er dient altijd enige vorm van vast voedsel aanwezig te zijn in je darmen anders gaan ze blijkbaar lucht proberen te verteren wat weer zorgt voor op geblazen buik. Tevens maakt het daarna ook heel moeilijk om uberhaut vast voedsel binnen te krijgen. Het eten van een banaan na tijden alleen maar vloeibaar eten kan je al buikpijn verzorgen.

- Het veel voudig innemen van vloeibaarvoedsel zorgt ook dat je minder eet
Kan me nog iets van herinneren dat op brainiac een test hadden gedaan met vloeibaar voedsel en vast voedsel hun resultaten waren

Als je vloeibaarvoedsel in neemt zit je sneller vol, maar je hebt minder binnen gekregen
wat vervolgens zorgt dat je na 2 of 3 uur weer moet eten. Lijkt me dus niet zo goede combinatie als je wilt groeien.
 
doe nu even men ontbijt blenderen 850 kcals gaan zo makkelijker naar binnen dan dat je 100 gr havermout kan kauwen. Tijdens je eten geven je hersenen signalen van verzadiging. Als je het gewoon naar binnen drinkt, heeft je lichaam nog geen tijd gehad om die signalen te krijgen ==> meer kcals binnen in kortere tijd.

Dat van lucht verteren klopt idd en ik geloof ook dat je op den duur niet meer goed vast voedsel kunt binnenhouden. Ook heb ik na 2 uurtjes weer honger, dit is dan weer goed om te groeien want dan ga je gewoon weer eten.

Heb nog niet echt nadelen ondervonden in de bulk.

---------- Post toegevoegd Thu 3 Nov 2011 om 17:26 ----------

als je kauwt maak je ook speeksel aan en dat helpt je oa te verteren ;)

Zelfs als je gewoon voedsel aan het klaarmaken bent, ben je al meer enzymen in je speeksel aan het aanmaken. Hetzelfde als je het ruikt of proeft ook. Ookal denk je nog maar aan eten, gaat je speekselproductie al omhoog.
 
Eet af en toe een appel na je maaltijd, of tenmimste wat kauwgom
 
Ik heb ook gehoord dat je lichaam minder voedingsstoffen opneemt als het eten vloeibaar is. Alleen werd dat niet onderbouwd en heb nog niet de kans gekregen om het nog eens te vragen.

Over de stimulatie gesproken, ik eet altijd wat bij m'n shakes.
's ochtends bijv. een banaan
Bij de rest van de drink maaltijden eet ik bijv. 3 plakjes kipfilét voor een klein beetje extra eiwitten en dat ik ook iets vasts in m'n maag heb

Verder is het juist de bedoeling dat ik om de 2 uur eet dus dat is geen probleem.
Opgezette maag krijg je sowieso wel in de bulk, brood en van havermout gaat je buik sowieso bol staan. Ik bulk niet om er strak uit te zien snap je, dat komt van de zomer weer.. Mijn basis is 4,3% body fat (toen ik begon met trainen) dus ik kan ook wel wat gebruiken en als er iets bol staat valt het niet tot nauwelijks op.

Ik voeg nu ook gewoon wat meer toe aan de shake zodat ik m'n dagelijkse kcal sowieso met meer dan 1000 overtref
Ik kan ook niet ergens duidelijk vinden, de voor en nadelen van blenden..
Ik kan begrijpen dat er misschien voedingsstoffen stuk gaan door het blenden, of omdat ze minder 'beschermd' zijn omdat ze losser van elkaar liggen, dat ze sneller stuk gaan in je maag. Geen idee hoe dit precies werkt, toch maar voeding op HBO gaan volgen.. Heb ik weer wat tijdverdrijf
 
Ik heb ook gehoord dat je lichaam minder voedingsstoffen opneemt als het eten vloeibaar is. Alleen werd dat niet onderbouwd en heb nog niet de kans gekregen om het nog eens te vragen.
Nee hoor, maakt niks uit.

Over de stimulatie gesproken, ik eet altijd wat bij m'n shakes.
's ochtends bijv. een banaan
Bij de rest van de drink maaltijden eet ik bijv. 3 plakjes kipfilét voor een klein beetje extra eiwitten en dat ik ook iets vasts in m'n maag heb
Is goed voor wat extra enzymen aanmaak, maar echt niet noodzakelijk

Mijn basis is 4,3% body fat(toen ik begon met trainen) dus ik kan ook wel wat gebruiken en als er iets bol staat valt het niet tot nauwelijks op.
Echt? Dit is toch wel enorm laag.

Ik voeg nu ook gewoon wat meer toe aan de shake zodat ik m'n dagelijkse kcal sowieso met meer dan 1000 overtref
Is niet nodig, rustig opbouwen. 1000 kcals is nogal overdreven.

Ik kan begrijpen dat er misschien voedingsstoffen stuk gaan door het blenden, of omdat ze minder 'beschermd' zijn omdat ze losser van elkaar liggen, dat ze sneller stuk gaan in je maag.
Nee hoor, worden gewoon sneller verteerd.
 
af en toe een handje pinda's om je tanden gezond te houden. Voor de rest alles blenden en met een rietje opzuigen, lol.

Nee gaat je niet lang lukken. Als je maaltijden blend wordt het vrijwel altijd bruinig van kleur. Het oog wil ook wat. Dat ga je niet trekken dag in dag uit. In het ziekenhuis worden patienten gek als ze op een "gemalen" dieet staan. Geloof me... je wilt kauwen! En je wilt dingen proeven.
 
Thanks voor de reacties!

af en toe een handje pinda's om je tanden gezond te houden. Voor de rest alles blenden en met een rietje opzuigen, lol.

Nee gaat je niet lang lukken. Als je maaltijden blend wordt het vrijwel altijd bruinig van kleur. Het oog wil ook wat. Dat ga je niet trekken dag in dag uit. In het ziekenhuis worden patienten gek als ze op een "gemalen" dieet staan. Geloof me... je wilt kauwen! En je wilt dingen proeven.

Hoe vreemd het ook klinkt, ik ben erg blij dat ik alles kan blenden. Ik hou alleen van eten als het snoep, koek of chips is.
En het feit dat ik alles blend en zo misschien minder proef maakt al het eten ernaast veel lekkerder. Avond eten kijk ik naar uit, als ik uitga en eet ergens bijv. een kip dürum - word ik gewoon gek zo lekker dat het dan is..
Dus het feit dat 90% van het eten dat ik binnen krijg minder lekker is maakt de resterende 10% veel lekkerder :rolleyes:

Ik heb om de 2 uur een maaltijd, door te blenden heb ik binnen 1 minuut de hele maaltijd op. Terwijl ik 20 minuten op 4 sneetjes brood zit te kauwen voordat ik het op heb...
 
dat word extra bekers aanschaffen haha ;) ik blend ook hoor vooral sochtends en voor de middag savonds heb ik wel alle tijd :-) ideaal zo blender :D
 
in de flex stond ook een bodybuilder die vrijwel alles blende tot kippeborst toe, alleen zalm at hij gewoon. hij deed het al jaren en had nergens last van.
 
Back
Naar boven