Fitness Seller

Elke spiergroep één keer per week trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Persian

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 mei 2006
Berichten
210
Waardering
0
Something like this..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hij doet geen squats en dumbbell fly's inderdaad, maar laten we onze aandacht daar niet naar uit laten gaan.

Is een dergelijk trainingschema waarbij je elke spiergroep één keer per week apart traint bevorderlijk voor de toename van spiermassa? Of is het nog optimaler als je ze twee ker per week traint? In dat geval moet je uiteraard wel combinaties maken, bijv. rug en biceps op één dag.

Welke is beter en waarom dan wel?

PS. is het überhaupt wel goed om biceps en triceps in één dag te trainen? Op mijn sportschool is me verteld van niet.
 
Is dat over de WWE catcher? Dwayne Johnson?
 
Dit schema is sowieso belachelijk. Benen krijgen veelste weinig te doen. 4 Oefeningen voor een compleet benenschema gaat echt niet werken.

Verdiep je eerst wat meer in training en hoe een spier werkt voordat je dit soort vragen gaat stellen. Er zijn namelijk meerdere theorieen over. De ene vind dat je alles 1 keer in de week moet doen, de ander traint weer alles 2 keer in de week, de 3e weer 5 keer per 2 weken. Er is niet 1 beste manier om te trainen, je moet zelf uitzoeken wat voor jou werkt.

Is dat over de WWE catcher? Dwayne Johnson?

Als dit al van hem is afgekomen, klopt het van geen kant. Ik heb The Rock van de WWE zien trainen, dit lijkt er totaal niet op. Hij traint veel meer met core oefeningen en doet nog vele aparte oefeningen om atletischer te worden (hoogspringen e.d.)
 
neem je dit schema serieus? Bekijk dat volume op de armen vergeleken met de rest, bekijk welke onnozele isolatie oefeningen erinstaan, niet eens een squat of deadlift..... you've got to be kidding.
 
Filmpjes van zijn training?
Nu we toch over the rock bezig zijn mooie progressie gemaakt in zijn fysiek ik zie hem nog altijd beginnen als een iets vollere man ;) om het mooi te verwoorden maar zijn fysiek op het laatste in de WWE damn man spijtig dat hij voorlopig niet meer worstelt
 
Dit is inderdaad het schema van Dwayne Johnson uit 2002. Van zijn eigen website afgeplukt dus dat zit wel knor. Zijn andere schema's uit andere jaren zien er inderdaad compleet anders uit.

Verdiep je eerst wat meer in training en hoe een spier werkt voordat je dit soort vragen gaat stellen. Er zijn namelijk meerdere theorieen over. De ene vind dat je alles 1 keer in de week moet doen, de ander traint weer alles 2 keer in de week, de 3e weer 5 keer per 2 weken. Er is niet 1 beste manier om te trainen, je moet zelf uitzoeken wat voor jou werkt.

Daar schiet ik niks mee op kerel .. zulke vragen duiden dus aan dat ik me meer verdiep in trainingen.
 
Maar we moeten het niet wegsteken dat onze vriend ook wat "hulp" zal gehad hebben ;)

Een vraagje aan de WWE fans wat vinden jullie van John Cena zijn fysiek? Vroeger vond ik TRIPLE HHH de max zo'n fysiek maar nu :( is die echt vet ofwel is hij serieus aan het bulken maar nu mag hij toch stoppen :)
 
Nou ja. Kunnen we dan even het bovengetoonde schema wegdenken en ons richten op de volgende vraag?

Is een trainingschema waarbij je elke spiergroep één keer per week apart traint bevorderlijk voor de toename van spiermassa? Of is het nog optimaler als je ze twee ker per week traint? In dat geval moet je uiteraard wel combinaties maken, bijv. rug en biceps op één dag.
 
Nou ja. Kunnen we dan even het bovengetoonde schema wegdenken en ons richten op de volgende vraag?


Wil je niet alles in bold zetten, forum wordt een zooitje onregeeld als iedereen wil opvallen.

Probeer de vraag nog eens opnieuw in normale letters :)
 
Wanneer iemand met de daartoe bijhorende positie mij dat verzoekt zal ik dat doen.
 
zeg lullo's hebben jullie nog gedoet?

ontopic: *** schema
 
Gelukkig staat er nog "Hij doet geen squats en dumbbell fly's inderdaad, maar laten we onze aandacht daar niet naar uit laten gaan."...:rolleyes:
 
Wanneer iemand met de daartoe bijhorende positie mij dat verzoekt zal ik dat doen.

Wat ben jij een prutser zeg.

Je bent relatief niew op het forum, hebt hulp nodig van andere en gaat moeilijk doen.

Jij komt er wel knul.
 
Het zou pas een zooitje ongeregeld worden op het forum als men elk verzoek van medeforummers zou bewerkstelligen. Dus niet zeuren, en beantwoord mijn vraag indien je daartoe in staat bent en er zin in hebt. :D
 
Het zou pas een zooitje ongeregeld worden op het forum als men elk verzoek van medeforummers zou bewerkstelligen. Dus niet zeuren, en beantwoord mijn vraag indien je daartoe in staat bent en er zin in hebt. :D

Het is een redelijk verzoek. En ik ga er geen discussie over aan, moet doen doen wat je zelf wil, maar hoemeer mensen je in het harnas jaagd, hoe meer je jezelf daar mee hebt.

Ik ben in staat om het antwoord te geven en had iedereen graag willen helpen, maar jij moest weer dom doen.
 
idd niet slim om de mensen waar je hulp om vraagt probeert te dissen ofzo..
maar goed ontopic: ik geloof wel in een schema als dat alleen doe ik andere oefeningen maar elk spiergroep één keer per week trainen doe ik nu al.
 
Train je ze dan ook afzonderlijk Sander?
 
Daar schiet ik niks mee op kerel ...
Waarom schiet je daar niks mee op? Het schijnt dat je graag wilt horen wat dé optimale training is, maar die bestaat niet. Wel voor jou persoonlijk, maar daar zul je zelf achter moeten komen. De één heeft bijvoorbeeld meer baat bij zware training en lange herstelperioden, en de ander zegt meer baat te hebben bij minder zware training, maar een hogere frequentie.

PS. is het überhaupt wel goed om biceps en triceps in één dag te trainen? Op mijn sportschool is me verteld van niet.
En wat was de reden? Of heb je daar niet naar gevraagd?
 
Dat snap ik Magistrator. Ik vroeg me echter af of men aan de hand van bepaalde onderzoeken niet in staat is, om op basis van de daaruit uitgewezen optimale gemiddelden, advies te geven.

Ik had de reden volgens mij gevraagd, maar het is alweer een tijdje terug, dus ik kan het me echt niet meer herinneren. Het was dus lariekoek?
 
Back
Naar boven