Fitness Seller

Elke week toppen ?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
26.154
Waardering
413
Lengte
1m69
Massa
95kg
Ik ben nu een aantal weken achter elkaar bezig met mijn deadlift te toppen (die moet en zal ik binnen een korte tijd op de 200 krijgen). ik maak eerst sets van 8-8-4/6 en daarna een toplift (na ong. 3 minuten rust). Ik klap elke week (nu nog wel) 5 kg omhoog (zit nu op 185 kg), dus gaat lekker. Maar is dit wel goed om dit elke week te doen? Ik ben verslaafd aan deadlift toppen, dus zeg me dat het geen kwaad kan.

ps. de reden waarom ik niet elke week mijn squat en bench top is een simpel feit: ik train alleen en heb niet vaak de juiste spotters om mij heen.
 
Ik denk niet dat het zo erg kwaad dan, zolang je het aankan en je vorm goed blijft is er niks aan de hand volgens mij!! Keep on trainin' bro!!!
 
het is wel goed eens een week of 2 weken gewoon weer sereis te doen zonder te toppen.
 
Originally posted by KaLe
Ik ben nu een aantal weken achter elkaar bezig met mijn deadlift te toppen (die moet en zal ik binnen een korte tijd op de 200 krijgen). ik maak eerst sets van 8-8-4/6 en daarna een toplift (na ong. 3 minuten rust). Ik klap elke week (nu nog wel) 5 kg omhoog (zit nu op 185 kg), dus gaat lekker. Maar is dit wel goed om dit elke week te doen? Ik ben verslaafd aan deadlift toppen, dus zeg me dat het geen kwaad kan.

ps. de reden waarom ik niet elke week mijn squat en bench top is een simpel feit: ik train alleen en heb niet vaak de juiste spotters om mij heen.

nou ja als je vroegtijdig wil vastzitten in je maximale gewichten, be my guest :D
 
maar ik moet en zal die 200 halen en dan ben ik bereid ermee te stoppen :D ik ben er bijna...
 
mja, kan zijn dat je ze dan haalt, maar dan ook een spierscheuring oploopt... zien wat je wil
 
Originally posted by Spike
mja, kan zijn dat je ze dan haalt, maar dan ook een spierscheuring oploopt... zien wat je wil

Inderdaad door constant te toppen is de kans op blessure sterk aanwezig.
 
Originally posted by KaLe
maar ik moet en zal die 200 halen en dan ben ik bereid ermee te stoppen :D ik ben er bijna...



Niet goed op die manier.

Je moet wat meer geduld hebben en alles op zijn tijd
 
ok :( thnkz!
 
Geduld is een schone zaak KaLe!
 
Ben Met spike eens! Doe gewoon rustig ! Het kost zo ie zo allemaal tijd! Zorg voor afwisseling! Das belangrijk
 
twee weken na elkaar toppen is ok volgens mij. Nadien zou ik bijvoorbeeld 6 weken op volume trainen. Bijvoorbeeld als je max 185 is, enkele weken sets draaien met 170-175kg en dit voor dubbels of trippels.

Dan zou ik weer twee weken toppen, en zo verder.

Probeer het eens op die manier
 
dubbel en trippels... moet ik me er dan sets van 2 a 3 bij voorstellen ?

ik pak trouwens altijd mijn gewone sets.. dus 8-8-4/6 en daarna 1 rep erachter aan, me topgewicht dus. Tis niet zo dat ik de hele avond sta te toppen ofzo :p

ff een misverstand uit de weg geraken: het is absoluut niet zo dat ik geen geduld heb....! Dat heb ik mischien een beetje verkeerd geformuleerd in mijn posts :) Maar de deadlift gaat zo erg lekker. En elke keer die kick en was gewoon benieuwd hoe snel ik die 200 zou halen... ben pas 6 maanden aan het deadliften en ga zo hard, dus vandaar.
 
ikzelf heb ook de neiging om met de deadlift ZWAAR te gaan en dat steeds beetje bij beetje proberen te verbeteren...

wat ik alleen merk, is dat ik qua benen/rug/schouders het gewicht goed aankan, maar m'n vingers/grip niet... vooral bij de laatste herhalingen voel ik dan de stang een beetje wegglijden.... frustrerend! :( Misschien maar aan de straps?
 
Originally posted by Spike
of beter : aan de magnesium

als (oraal) supplement of bedoel je die poeder die je op je handen doet, voor meer grip?
 
poeder voor op je handen natuurlijk, lol :p
 
Ja hoor zal de sportschool blij mee zijn als iedereen ff magnesium gebruikt.
 
hehe, niet echt nee. :D
 
Back
Naar boven