MuscleMeat

Ellebogen, tintelend gevoel bij dips. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ztf

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
5 aug 2008
Berichten
17
Waardering
0
Hallo, ik ben bezig met stronglifts 5x5, waar dippen bijhoord. Ik ben nog niet de beste/sterkste hierin. Bij het dippen heb ik elke keer bij het zakken/omhoog komen een tintelend gevoel in m'n ellebogen. Alsof ik m'n telefoonbotje heb gestoten, je kent het wel, ellebogen stoten en dan in je hele/halve arm een tintelend gevoel hebben. Precies dat gevoel is het maar iets minder sterk. Iemand enig idee wat het probleem is? Echt goed lijkt het me niet

Bij voorbaat dank :)
 
mischien slecht nieuws,ik had hetzelfde gevoel en kreeg ik later een soortvochtophoping,wat een slijmbeurs ontsteking bleek te zijn.3x per week,2volle spuiten met etter er uit moeten laten halen.wel alles goed gekomen,succes.
 
Ow shit, dat is k*t zeg. Daar zit ik echt niet op te wachten, begin net lekker te trainen met stronglifts. Had je dat gevoel de hele tijd door of alleen tijdens een bepaald stuk van een beweging van een oefening?
 
vooral bij het strekken van m,n arm veel iritatie.borst,triceps en schouders.ik zou wel even naar de dokter gaan.
 
Slijmbeurs ontsteking zou ik niet meteen aan denken TS. Gaan die tintelingen gepaard met pijn?

Wat je voelt is een zenuwprikkeling van de nervus radialis. Hij kan wat gaan verschuiven waardoor je tintelingen kan voelen. Zorg dat je polsen iig helemaal recht zijn bij het dippen, dan komt de zenu het minst op rek. Even aankijken en als het erger wordt zou ik een alternatieve oefening kiezen waarbij je geen last hebt, of iig even een paar weken dips niet meer doen.
 
Back
Naar boven