Fitness Seller

Elleboog steek?

Bezoekers in dit topic

Musculo

Adolescent bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
4.461
Waardering
235
Lengte
1m80
Hallo allemaal,
Ik heb dumbbelltjes van 2kg (2x) (had ik niet aan hoeven beginnen (heeft weinig nut toch?) heb nu verstelbaar tot 15kg besteld), alleen ik zat vandaag bij 'wiskunde' op school en rekte me uit en kreeg opeens een steek in mijn elleboog, daarna viel mijn zicht gedeeltelijk weg enzo, bleek dat ik bijna was flauwgevallen, ookal was het maar een kleine pijn, de huisarts zei dat ik maar even wat rust moest nemen, ik doe elke dag rond de 50 reps (weet niet of je dat zo noemt, 50x optillen zeg maar voor elke arm) met die dumbbells, alleen komt het nou daardoor dat mijn elleboog ineens zo raar deed? Dat dacht mijn moeder, maar dat zou toch geen kwaad moeten kunnen doen? En al zeker niet bij 2kg :S?

Al met al, wie weet wat ik nu het beste kan gaan doen met die tot 15kg? nog ff uitstellen?

- Lars
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat 50 reps met 2 kg dumbbells veels te licht is, het is de eerste aantal herhalingen zelfs zo licht dat ze in feite omhoog zwiepen door snelheid denk ik. en daar heb je misschien wel last van aan je elleboog en die steek zal best heftig zijn geweest met die andere bijwerkingen.
je moet inderdaad die 15 kg dumbbells nemen en dan minder herhalingen doen tussen de 6 en 12 en met een gecontroleerde beweging. en niet elke avond doen maar 2 x in de week, ok?
en ik denk dat je alleen biceps traint, je hebt nog meer cepsen hoor...
 
Ik denk dat je een beetje RSI hebt gekregen van de grote aantal herhalingen en dat het extra gewicht deze symptomen verergert heeft.

Je kan niet van 0,0 training opeens op een volume van 50 reps gaan zitten tenzij dit hele rustige gecontroleerde bewegingen zijn, en zelfs dan kun je nogal last van je gewrichten krijgen.
 
Oke, bedankt, wat kan ik nu het beste doen? rust nemen? Want ik voel m'n elleboog nog wel.
 
Klinkt inderdaad als RSI vriend. Ik zou je lichaam zolang rust geven totdat die vervelende pijntjes ophouden. Reken op zo'n week of 2... Daarna beginnen met belasten, voelt alles goed kun je opbouwen. Kap met die 2kg onzin...
 
Klinkt inderdaad als RSI vriend. Ik zou je lichaam zolang rust geven totdat die vervelende pijntjes ophouden. Reken op zo'n week of 2... Daarna beginnen met belasten, voelt alles goed kun je opbouwen. Kap met die 2kg onzin...
Oké, maar RSI blijft toch langer aanhouden dan 2 weken of is dat pas als je er te laat achter komt?

In ieder geval bedankt voor de hulp en dan ga ik mezelf maar eens 2 weken rust gunnen.

EDIT: Sorry verkeerd gelezen, ik moet rekening houden met minimaal 2 weken.

Bedankt voor de hulp ! :slotje:
 
Laatst bewerkt:
Iid ik heb pijn aan mijn duim pees genegeerd. Toch doorgewerkt en getraind en daarna was het na de dokter + 2 weken in de ziektewet omdat ik mijn duim niet meer kon bewegen van de pijn. Dat alleen omdat ik alle signalen van mijn lijf (duim) heb genegeerd. Op dokteradvies rust gunnen en bewegen/trainen als het weer lukte. Meen dat ik na een week of 3 weer redelijk kon trainen. Afwachten dus! Sterkte!
 
ik had dat ook, had 2 weken rust genomen en alles marcheert terug goed
 
Back
Naar boven