MuscleMeat

elleboog triceps

Bezoekers in dit topic

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 jun 2003
Berichten
2.027
Waardering
4
Zijn er mensen die een blessure hadden aan het aanhechtingspunt van de tricpes/elleboog en bij wie dit is ober gegaan, ik heb alleen nog maar mensen gehoord die dit lange tijd hadden, ik word er bezorgt over ben wer begonnen en ben erg bang dat ik straks weer niuks kan doen, en als een mager mannetje straks de zomer in moet.. Hoe lang duurde het en wat heb je allemaal gedaan in die tijd???
 
Niet om je bang te maken maar meestal word het nooit meer 100% als het eenmaal echt goed geblesseerd is.

loop er zelf ook mee te k*tten en begin ook beetje bang te worden.

enige wat je kan doen is eerst wat rust en daarna heel licht trainen voor de doorbloeding en dan hopen dat het naar een paar maanden over is.
evt fysio, massage oid erbij kan het ook nog bespoedigen.

als je nu zwaar doortraint is het einde verhaal straks
 
Ik heb al rust gehad en begin weer
 
Tja, bang worden zou ik niet doen....schiet nie op :rolleyes:

Ik heb er sinds een half jaar last van. Heb me in het begin ingehouden met trainen. Dat hielp niet, toen een paar weken rust...dat hielp niet, toen ben ik maar gewoon weer gaan trainen. Training rustig opbouwen door een 3-4tal opwarmsets en dan maar gewoon zo goed en zo kwaad als het ging knallen! EN bij mij was het zo dat als de spier en het gewricht maar warm genoeg is ik bijna geen pijn had tijdenms het trainen. Daarna uiteraard wel. Maar het is toch gewoon vanzelf minder geworden. Nu voel ik het heel in de verte nog (miss ook wel omdat ik nu minder aandacht besteed aan de opwarming.

Ik weet dat dit miss geen doorsnee methode is om met blessures om te gaan, maar t is mijn manier. Ik kom nl steeds meer pijntjes tegen in mijn lijf, naarmate ik meer jaren train (onderarmen bij bicepscurl, achterkant schouder met db presses, binnenkant knie met leg press), en geen van die pijntjes reageren goed op rust. Kan ik dus net zo goed trainen. kwestie ook van naar je lijf luisteren, en niet al te veel naar fysio's
 
Naga zei:
Tja, bang worden zou ik niet doen....schiet nie op :rolleyes:

Ik heb er sinds een half jaar last van. Heb me in het begin ingehouden met trainen. Dat hielp niet, toen een paar weken rust...dat hielp niet, toen ben ik maar gewoon weer gaan trainen. Training rustig opbouwen door een 3-4tal opwarmsets en dan maar gewoon zo goed en zo kwaad als het ging knallen! EN bij mij was het zo dat als de spier en het gewricht maar warm genoeg is ik bijna geen pijn had tijdenms het trainen. Daarna uiteraard wel. Maar het is toch gewoon vanzelf minder geworden. Nu voel ik het heel in de verte nog (miss ook wel omdat ik nu minder aandacht besteed aan de opwarming.

Ik weet dat dit miss geen doorsnee methode is om met blessures om te gaan, maar t is mijn manier. Ik kom nl steeds meer pijntjes tegen in mijn lijf, naarmate ik meer jaren train (onderarmen bij bicepscurl, achterkant schouder met db presses, binnenkant knie met leg press), en geen van die pijntjes reageren goed op rust. Kan ik dus net zo goed trainen. kwestie ook van naar je lijf luisteren, en niet al te veel naar fysio's


Ja is ook zo, soms kan je beter gewoon trainen, maar meer het geval is dat je op je 50e dan lichamelijk een wrak bent omdat alles kapot is. daar heb je nu nog geen last van.
mijn pa heeft ook gewoon doorgetrained en kon op een gegeven moment niet eens een pak melk meer optillen.
 
Heb je ook weer gelijk in, maar ik zie niet echt een alternatief. Ik ga onder geen enkel beding een half jaar rusthouden omdat ik een steekje heb in t een of ander wat niet weg wil gaan. Dus als 2 weken rust geen enkele verbetering brengt, dan kan ik nog naar de fysio...helpt dat ook niet...dan houdt het op en zal ik er mee moeten leren leven en doortrainen dus. En mijn ervaring tot nu toe is dat het dan vaak toch over gaat.
 
Naga zei:
Tja, bang worden zou ik niet doen....schiet nie op :rolleyes:

Training rustig opbouwen door een 3-4tal opwarmsets en dan maar gewoon zo goed en zo kwaad als het ging knallen! EN bij mij was het zo dat als de spier en het gewricht maar warm genoeg is ik bijna geen pijn had tijdenms het trainen. Daarna uiteraard wel. Maar het is toch gewoon vanzelf minder geworden.

Ik heb ook wel eens pijntjes na het trainen, maar zolang die pijntjes weggaan bij warme spieren en daarna ook niet langer als een dag aanhouden is er nog niet zoveel aan de hand, de spier na het trainen wel voldoende rust geven, een dag of 4, je mag in de tussentijd natuurlijk wel andere spieren trainen.
Oppassen als de pijn niet meer weg wil gaan, dan heb je een chronische ontsteking en die kun je het beste direct enkele weken rust geven.
Ga je door tot je echt niks meer kunt dan, dan wordt het een proces van jaren, ik spreek uit ervaring.

[/QUOTE=Naga] Ik kom nl steeds meer pijntjes tegen in mijn lijf, naarmate ik meer jaren train (onderarmen bij bicepscurl, achterkant schouder met db presses, binnenkant knie met leg press[/QUOTE]

Pijn aan binnenkant knie bij de legpress?
Dan doe je het niet goed, dan laat je je knieën te veel naar binnenvallen.
Tip; zet je voeten iets hoger, iets uit elkaar en met de tenen schuin naar buiten wijzend, dan komt de belasting iets meer op de hamstrings en je kont, en spaar je je knieën.
 
Hmmmm, met de leg press doe ik alles al zoals jij beschrijft....behalve de tenen schuin naar buiten. Ik heb ze altijd precies parallel. Dat ga ik proberen. Misschien helpt het! Thx brolly! :cool:
 
Stoppen met trainen is natuurlijk geen optie...rust roest. Ook pezen worden sterker bij goed gedoseerde belasting! (Net als spieren, botten enz). Het is idd beter om door te trainen, maar dan op lagere intensiteit. Pezen lijken mn goed te reageren op excentrische trainingsprogramma's. Excentrisch wil zeggen dat de spier verlengt onder weerstand. Dus in jouw geval betekent dit bijvoorbeeld een triceps dumbbell extension (staand of liggend), waarbij je de teruggaande beweging langzaam uitvoert (hou een seconde of vier aan). Let wel; excentrisch trainen in de krachtsport betekent vaak trainen met gewichten van 100% of meer. DIT BEDOEL IK DUS NIET..Gewoon een gewicht pakken waarbij je de aanhechting lichtjes voelt en waarmee je een herhaling of 10-15 kan maken. Doe een aantal setjes per training en twee tot drie keer per week. Is de opgaande (concentrische) beweging wel pijnlijk en de neergaande (excentrisch) beweging niet, dan kan je ervoor kiezen om met twee handen het gewicht omhoog te brengen (concentrisch), en het dan met een hand rustig te laten zakken (excentrisch).
Hiermee kun je de nadruk van de training op je pees leggen. Heb wel geduld, want pezen passen zich iha niet zo snel aan aan belasting als spieren.
Geduld en blijven trainen.
 
tja , ook ik heb nu een flinke blessure aan mijn elleboog/ aanhechting triceps. Mischien zelfs een slijmbeursontsteking (alweer) , maar dat gaan we samen met de fysio bekijken.
Ik kan je nog geen goed advies geven wat nu te doen , maar ik heb nu zelf al reeds 4 weken gerust, en nog steeds is het niet over, sterker nog de pijn wordt erger.

Deze week hoor ik hou het nu verder moet (afspraak fysio).

Ik hou je wel op de hoogte , mischien heb je iets aan de info.
sterkte en suc6 iig.
 
Ik heb die blessure ook al bijna 10 maanden.

Ik heb eerst gerust 3 maanden , maar hielp niks.
Ben bij sportatrs geweest en die heeft me doorverwezen naar fisio.
Deze heeft me oefeningen geleerd waarbij ik mijn pezen aan de onderarm versterk. Ik heb het namelijk aan de elleboog maar dan een de onderarm zeide.

K kan je 1 ding vertellen, opgeven is niet aan de orde ook al wordt je er depresief van.Mijn naam heb k niets voor niets.

Ik train nu al weer een tijdje, lang niet het gewicht van eerst maar k train wel.
Ik heb een boek gelezen voor versterking van de pezen.
Daar staat in dat je een schema van zo een 6 tot 9 weken moet volgens.
eerste week doe je trainen met 15 her,tweede week met 12 her, derde week met 8 her.
dan begin je week 4 met 15 her weer, maar dan met het gewiacht wat hoger als week 1 en dan weer 12 her en dan weer 8 her.

Pezen groeien langzamer als de spieren en dat s ook hetgeen dat de pijn veroorzaakt.
de pezen trekken te hard aan het bot omdat de spier te hard groeit.
Je moet naar een fisio gaan en dat hij je oefeningen geeft waardoor de pezen waar je last van hebt sterker kunnen worden.
Gewoon doortrainen op oude niveau zal alleen maar schade aanrichten.

Je moet je eer aan de kant zetten en met lichtere gewichten gaan trainen totdat je hersteld bent.

Rusten heeft geen zin omdat de doorbloeding daardoor stilstaat en dat geeft geen genezing.

Ik hoop je wat geholpen te hebben, en opgeven is niet aan de orde!!!!!
Vraag mensen die er wat van af weten, zoals fisio.
Als je alles goed doet dan kom je weer terug in oude vorm ook al zal het misschien altijd een zwakke plek blijven en zul je altijd alert mopeten blijven.

Groeten ui limbo
 
Back
Naar boven