MuscleMeat

elleboog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LangeMan

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
4 aug 2003
Berichten
7.426
Waardering
24
Lengte
1m98
Massa
127kg
Vetpercentage
15%
Ik heb af en toe echt last van mijn elleboog bij borst/tricep oefeningen. T'is af en aan. Ik had het nu al een ruime tijd niet gehad en ging vandaag benchpressen en kreeg er weer last van en heb toen maar veel fly oefeningen gedaan.

Kan het zijn dat ik wat fout doe ?
 
het kan zijn dat je de oefening verkeerd uitvoert of dat je ellebogen de belasting gewoon niet gewend zijn
 
tja, ik weet het niet man, ik doe hem volgens mij altijd hetzelfde en heb niet eens op mijn max getraind vandaag..
 
ik heb het ook 1 keer gedaan maar daarna eigenlijk nooit meer.
overbelast je em niet ? ( niet zwaar maar tevaak trainen )
 
Heb het ook een tijd gehad, ik had het idee dat het bij mij overbelasting van de gewrichten was - je kunt een Glucosamine + Chondroitine supplement proberen (te koop bij de Tuinen).

Ik kreeg last van mn handen met de pillen variant (veroorzaakte juist gewrichtspijn in mn handen!) En heb toen Glucosamine, MSM en Arnica lotion van Now gehaald om het direct toe te passen op probleem gebieden.
 
Ik krijg weleens last als ik (zware) skullcrushers heb gedaan. Probeer anders eerst goed je ellebogen op te warmen door midden van wat cable-oefeningen. Tricep rope pulldowns vind ik daar ideaal voor.
 
@override, ik had 5 dagen rust deze keer, dus ik denk het niet :P

@Meneer Ed, ik gebruik al glucosamine

@The Rock, bij skullcrusher heb ik inderdaad ook weleens last, ik zal volgende keer eens goed opwarmen die triceps ! Ik doe wel opwarm setjes met benchen voor ik daadwerkelijk begin, maar nog nooit echt triceps apart opgewarmt, zal ik proberen :thumbs:
 
laat ff weten of het beter of slechter gaat bij volgende keer trainen
 
doe ik ;)
 
laat ff weten of het beter of slechter gaat bij volgende keer trainen

Nou, ik heb dus een week rust genomen en vandaag weer borst getraind. Ik heb eerst goed opgewarmd met 5 minuten cardio en daarna 2 setjes van 20 herhalingen met triceps pulldown, maar toen ik ging bankdrukken kreeg ik bij het 2de setje met mijn 10repsmax gewicht toch weer een beetje last en heb na dat setje maar een andere oefening gedaan.

Wat kan ik nou het beste doen ?
 
toch ergens een probleem met je gewrichten.

je kan zo'n goedje voor je gewrichten proberen
hoeveel bench je eigenlijk ?
 
toch ergens een probleem met je gewrichten.

je kan zo'n goedje voor je gewrichten proberen
hoeveel bench je eigenlijk ?

Ik heb vandaag nadat ik liggend cable fly's had gedaan die setjes banken met 60kg gedaan. Mijn maximale was een tijd terug 3 reps met 80kg, zal nu misschien wat meer zijn (hoop ik :P).
 
prophet- zei:
train je met korte mouwen? je ellebogen (gewrichten in het algemeen) warmhouden is belangrijk

Altijd, maar als je je hebt opgewarmd zijn je gewrichten toch ook warm ? (ik zie eigenlijk nooit iemand met lange mouwen trainen.
 
Ik heb er soms ook last van. Maar het lijkt minder te zijn wanneer ik ze goed warm houd. Train dan ook in een garage waar het soms niet al te warm is.

Maar kun je niet beter is naar de fysio gaan?
 
Ik heb er soms ook last van. Maar het lijkt minder te zijn wanneer ik ze goed warm houd. Train dan ook in een garage waar het soms niet al te warm is.

Maar kun je niet beter is naar de fysio gaan?

nah, fysio is bullshit, heeft bij mij nog nooit wat opgeleverd...
Van de week heb ik weer ART therapie, zal effe vragen of ie het fixt :)
 
sommige hebben problemen bij het benchen als ze hun armen volledig strekken
misschien hier is op letten ? of doe je dat al niet ?
 
sommige hebben problemen bij het benchen als ze hun armen volledig strekken
misschien hier is op letten ? of doe je dat al niet ?

nooit op gelet, maar wat jij nu let las ik toevallig gister in mijn anatomie boek :P
En ik ga de stang wat breejer pakken, schijnt ook minder erg voor de ellebogen te zijn.
 
Back
Naar boven