MuscleMeat

elleboogpositie bench press

Bezoekers in dit topic

noobje

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 aug 2005
Berichten
2
Waardering
0
moet je tijdens het uitvoeren van de bench press je armen evenwijdig staan met de schouders of moeten ze een hoek vormen (+ het aantal graden t.o.v de schouder)
 
Hoe meer je je ellebogen richting je lichaam houdt hoe meer je de triceps pakt
 
Haha verplaatsing van de discussie. MM geef het een kans, voer je bench 3 maanden uit zoals in dat filmpje.
 
eduardjanssen zei:
Haha verplaatsing van de discussie. MM geef het een kans, voer je bench 3 maanden uit zoals in dat filmpje.

:D nee dat veren van de tang op je lichaam is lekker goed :thumbs: beetje mazzel en je borstbeen breekt

ik bankdruk niet meer plat sinds mn onderkant borst te groot werd
 
:D nee dat veren van de stang op je lichaam is lekker goed :thumbs: beetje mazzel en je borstbeen breekt

ik bankdruk niet meer plat sinds mn onderkant borst te groot werd
 
LoL, hij brengt de bar ook naar zijn onderkant borst/ bovenste buikspieren. Maar hetzelfde met de incline, ellebogen richting lichaam brengen. Je kunt gewoon een wijde grip nemen dus je ellebogen komen dan nieteens dichtbij je lichaam zoals je ook in dat filmpje kan zien.
 
ik bedoel trouwens ook niet zo ver van je lichaam dat je de guillotine benchpress doet
 
dat de bar boven je nek hangt, das ook een oefening

ik bedoel dus wel op tepelhoogte
 
Man-Mountain zei:


:D, it's true. Misschien dat je met de juiste techniek zelfs wel beter je borst aanpakt dan met wat je nu doet. Maar zeker niet minder.
 
zoals op het filmpje moet je dus NIET drukken...
rug en benen van het bankje brengen...brengt juist de spanning op die plekken(en dus niet op je borst waar het hoord!?) Het is wel een methode om meer te drukken...maarja...
En dan heb ik het niet eens over het laten stuiteren op de borst...

Borst vooruit, ellebogen opzij duwen(tot een stand van 90 C), laten zakken op tepelhoogte...tot de stang ongeveer een vingerbreedte boven je borst is...en weer uitstoten!

succes
 
Toob zei:
zoals op het filmpje moet je dus NIET drukken...
rug en benen van het bankje brengen...brengt juist de spanning op die plekken(en dus niet op je borst waar het hoord!?) Het is wel een methode om meer te drukken...maarja...
En dan heb ik het niet eens over het laten stuiteren op de borst...

Borst vooruit, ellebogen opzij duwen(tot een stand van 90 C), laten zakken op tepelhoogte...tot de stang ongeveer een vingerbreedte boven je borst is...en weer uitstoten!

succes

Goeie eerste post.. :rolleyes:
Dat is dus dé manier om je schouders de vernieling in te helpen.

Elbows-in benchen.. ben je over 10 jaar blij mee.

-Edit: LOL 90 graden Celcius bedoel je? :)
 
Laatst bewerkt:
Metal^militia zei:
Goeie eerste post.. :rolleyes:
Dat is dus dé manier om je schouders de vernieling in te helpen.

Elbows-in benchen.. ben je over 10 jaar blij mee.

-Edit: LOL 90 graden Celcius bedoel je? :)


Nu snap ik er helemaal niks meer van, zeker omdat MrJ ergerns anders het volgende zei:

Ik heb het bij plat bankdrukken met stang.

Probeer je ellebogen zo recht mogelijk te houden. Ellebogen buigen bij het bankdrukken zorgt voor meer belasting van zowel voorste als middelste schouderkop en triceps.

Wat is nu slecht voor je schouders? ???
 
Simpel, hoe groter de hoek tussen je bovenarm en romp (en dus natuurlijk hoe breder je grip) hoe meer belasting er op je schouderligamenten en kapsel komt. Een simpele test : doe de bankdrukbeweging zonder gewicht eens in de verschillende posities en kijk hoe diep (of dus eigenlijk hoe ver naar achter) je armen gaan. Je zal het verschil snel merken. Dat verschil is meteen het verschil in belasting van je ligamenten bij brede en smallere grip.
 
ik ga altijd op duim afstand vanaf de zijkant waar het grip stuk begint van de stang.
 
je moet je benen vast op de grond houden en je rug iets hollen

hiermee lig je helemaal vast en kan maybe ook wat meer pakken
 
Back
Naar boven