Fitness Seller

Ellepijp doet enorm zeer bij biceps training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mathy

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 jul 2008
Berichten
34
Waardering
0
Io, ik heb onlangs ondervonden dat ik bij het trainen van m'n biceps (met een olympische bar + gewichten) héél véél pijn heb. Het vreemde is dat ik tijdens de oefening géén pijn heb, maar vanaf ik de bar terug leg, komt ie ineens hard opsteken... ik weet niet zeker of het mijn onderarm spier is of mijn ellepijp..

groetjes
 
Zelfde, denk dat het iets in de beweging is :(
 
Zal geen pijn in je ulna zijn. Eerder pijn je pols en uitstralend naar je arm.

Doe het ook pijn bij dumbbell biceps curl? Indien niet ligt het aan de grip en kan je best een EZ-stang gebruiken.
 
Heb het probleem niet bij de dumbbell curl, mss kan ik de oefening vervangen door iets, want na ik dit krijg kan ik niet véél meer doen :p zal nog wat doen met de EZ stang en zien wat het geeft, thx alvast
 
Inderdaad EZ proberen.
Anders overschakelen naar hammer curls.
(kan je ook met barbell ; triceps bomber)
 
Ik heb heet zelf ook. Zelfs als ik de ez stang neerleg. Het is een trekkende pijn in de onderarm he?
 
Ik heb heet zelf ook. Zelfs als ik de ez stang neerleg. Het is een trekkende pijn in de onderarm he?

Inderdaad, en dan moet je je handpalm naar boven laten tot die pijn weg is..
 
De pijn gaat bij mij snel weg. Ik trek me er niet zo veel van aan. Dit is trouwens wel de enige oefening waarbij ik dit heb.
 
De pijn gaat bij mij snel weg. Ik trek me er niet zo veel van aan. Dit is trouwens wel de enige oefening waarbij ik dit heb.

Bij chins kan ik het ook wel eens hebben.
Maar dat is te zien hoe ik mijn handen zet.
 
Als je de halter teruglegt.. laat dan de knijpkracht van je handen langzaam afnemen.. laat niet in 1x los.. dan heb je die pijn scheut niet..

leg de halter neer.. hou hem vast en laat je handen langzaam los.
 
Als je de halter teruglegt.. laat dan de knijpkracht van je handen langzaam afnemen.. laat niet in 1x los.. dan heb je die pijn scheut niet..

leg de halter neer.. hou hem vast en laat je handen langzaam los.


Ik heb dat dus geprobeerd maar het werkt dus niet :(, vanaf ik mijn arm laat rusten (klaar om de halter neer te leggen) begint ie te trekken... is echt iets vreemd... ik heb het ook met de EZ bar..
 
Je knijpt te veel in je halter, dus je onderarm wordt overbelast en begint te trekke.
Op letten dat je de halter vrij losjes in je handen houdt, wat je ook kan doen bij een rechte stang, je handen achterlaten lopen.
Dus op de bovenste deel van de beweging dat je handen naar buiten wijzen !!.
zorgt ook voor een betere concentratie op de biceps, wat zorgt voor meer massa en piek !!

Ik train nu 1 jaar volgens deze methode en mijn armen zijn van 34 naar 40 cm gegaan ;).
Met een super Piek !!

probeer eens ;)
 
Als je de halter teruglegt.. laat dan de knijpkracht van je handen langzaam afnemen.. laat niet in 1x los.. dan heb je die pijn scheut niet..

leg de halter neer.. hou hem vast en laat je handen langzaam los.
Zo doe ik het ook altijd inderdaad.

Als ik meteen los laat doet het pijn. Wanneer ik langzaam los laat veel minder.
 
Even laten rusten, nieuwe oefeningen.
 
Veel voorkomende blessure bij bb curls. Het botvlies van je ellepijp is waarschijnlijk wat geïrriteerd door de belasting op je m. flexor carpi ulnaris. Door de houding van je hand, naar buiten, is die spier in verlengde positie en dan moet hij ook nog kracht leveren, dit levert een ernstige trekkracht op het beenvlies van je ellepijp.

Bij mij hielp idd de ez-bar en rustig loslaten wel. helpt dit niet ga dan over op db curls of hammer curls.

P.s. De irritantste mensen bij mij in de gym vind ik de gasten die ff rustig gaan curlen met een Oly bar, als jij net ff lekker wil gaan squatten. Waarom nemem ze niet gewoon een bar die er voor gemaakt is?
 
ik las een paar jaar terug ergens in een blad dat Flex Wheeler zich ook beperkte tot dumbbell curls.vanwege de elleboog en/of pols problemen.

als iets niet werkt ,moet je dat doen wat wel werkt.als het maar werkt ;-P

hoe dan ook ,hou het een tijdje bij dumbbell curls anders,hoe graag je de lange halter ook gebruikt voor die oefening.na een periode kan je met de EZbarbell beginnen.
persoonlijk vind ik de recht halter helemaal niks voor curls.
das veels te belastend voor de gewrichten ,is mijn ervaring.

trainze !!
:-)
 
http://www.helisports.nl/homegyms/Marcy-SM-4000-Smith-Machine.html
Deze word mij deze woensdag binnengestoken, met een paar dumbbells en zo er bij, dus ik denk dat er nog weinig met een stang getrained gaat worden (voor biceps althans), ik heb ook nog een EZ-stang liggen maar die ga ik dus ook niet véél gebruiken,

@Youngbb: thx voor de raad, maar het gebeurd zelfs soms dat ik de stang gewoon in een hand kommetje laat liggen, dus qua knijpen denk ik niet dat dat het probleem is ;)
 
Als je de halter teruglegt.. laat dan de knijpkracht van je handen langzaam afnemen.. laat niet in 1x los.. dan heb je die pijn scheut niet..

leg de halter neer.. hou hem vast en laat je handen langzaam los.

Dit is idd hetgeen dat het beste werkt. Houdt hem anders ook nog even wat langer beneden hangen voordat je hem langzaam loslaat, dat werkt bij mij ook het beste.
 
Ik heb het zelfde probleem, mijn oplossing is dat ik eerst de DB op de grond leg, daarbij de (knijp)kracht op de DB niet laten afnemen.

Als deDB op de grond ligt laat ik langzaam de kracht van mijn hand en laaat ik mijn vingers 1 voor 1 los... Klinkt omslachtig, maar dit werkt voor mij, als ik dit niet zou doen zou ik niet kunnen DB-curlen...
 
Back
Naar boven