XXL Nutrition

Gestopt Elnostra log naar numero uno

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwtje van mijn kant. T is een bloedprop geweest, waren er vroeg bij. Tot nu toe alleen mn spraak oke. Rechterkant is nog steeds gevoelloos, kan t wel bewegen maar voel niks meer. Lange weg en herstel tegemoet. Hopen op t beste. Heb genoten van de contest en stuur miss nog een foto op.
 
Heftig man... en nog geluk gehad ook dus.

Hoop dat je spoedig en volledig herstelt... en bovenal het vertrouwen in jezelf weer terug krijgt :thumb:
 
Pfoeh, ik wens je een vlot herstel toe elnostra!
Het is goed dat je alles kunt bewegen, positief blijven man!
 
Nieuwtje van mijn kant. T is een bloedprop geweest, waren er vroeg bij. Tot nu toe alleen mn spraak oke. Rechterkant is nog steeds gevoelloos, kan t wel bewegen maar voel niks meer. Lange weg en herstel tegemoet. Hopen op t beste. Heb genoten van de contest en stuur miss nog een foto op.
Beterschap. Krijg je nog medicatie of moet je speciaal dieet volgen?
 
Nee zoveel mogelijk zelf en geen medicatie. In ieder geval na deze week dingen regelen en ook maar ff met een psycholoog of vertrouwenspersoon hierover praten. De trigger waren wss stress en zorgen etc. Redelijk veel voor de kiezen gehad dit jaar. En wil graag dingen kwijt. Maar je voelt je moeilijk begrepen en ook liever niet met je ouders of vrienden, die vertel je gewoon minder

Dus vertrouwenspersonen of luisterende oortjes meld je :o:p
 
Veel beterschap elnostra . We denken aan je! Als we met iets kunnen helpen, let us know...
Succes! En vooral: positief blijven en blijven geloven in een volledig herstel.
 
heel veel sterkte en succes met herstel.
Stress en zorgen kunnen een enorme impact hebben
 
Als je denkt dat er niet nog meer pech kan komen in je leven...wel dus.

Vandaag naar huis gereden waarbij plotseling mn rechterhelft als verlamd aan voelde. Ook kon ik moeilijk praten. De auto nog stil kunnen zetten en 112 gebelt. Lig momenteel in t ziekenhuis en worden allerlei testen gedaan. Wss een beroerte of herseninfarct. Voor mij houd de contest op, t is mooi geweest. Misschien dat ik t na de zomer nog oppak, maar misschien ook niet. Bedankt voor het meelezen van de log. Succes aan de anderen.
Gotver man. Lees het nu pas.
Sterkte en beterschap!
 
Bedankt allemaal. Doet me heel goed. :heart:
 
Heftig man, lees het nu pas. Gaat het al wat beter? Sterkte!
 
Hallo allen,

Hier weer sinds lange tijd een berichtje vanaf mijn zijde. Met mij gaat naar omstandigheden alles goed. Wellicht dat niet een ieder hier behoefte aan heeft, maar het van mij af schrijven is toch wel een prettig iets. De eerste dagen in het ziekenhuis waren vooral een vreemde waas, het voelt niet realistisch en je denkt bij jezelf: ''ach, ff weekie rustig aan doen en weer volle bak er tegen aan''. Dat besef kwam pas een week later, nadat ik uit het ziekenhuis kwam en slechts alleen tintelingen zo nu en dan in mijn rechter arm en been voelde.Op het moment dat dat besef goed land.....dan ben je er kapot van.

De eerste week ben ik enorm verdrietig geweest en heb ik met puur ongeloof en frustratie de dagen door gekomen. Het is voor 90% zo goed als zeker dat je weer volledig herstelt. Dat was dan ook gelukkig nooit mijn angst. Wel had ik de angst dat het zo lang zou duren of misschien wel nooit meer zo zou worden zoals voorheen. Met de vervelende gevolgen van dien (lees mijn werk en mijn passie voor fitness). Ik heb veel gesprekken gehad met de juiste mensen en heb mij de afgelopen tijd vooral gefocust op positieve dingen en op een andere omgeving. Ook besef ik mij al te goed, dat ik enorm veel geluk heb gehad dat ik de auto zonder problemen aan de kant heb kunnen zetten, het had allemaal veel vervelender kunnen zijn. Na zo'n gebeurtenis zet het je allemaal wel aan het denken. Een mooi fysiek hebben of meedoen met een contest is allemaal niet meer belangrijk.

Lopen ging slechts alleen met een kruk, leunend op mijn linkerkant. Medische hulp of begeleiding krijg je niet. Het klinkt heel lullig en slecht, maar aangezien de herstelkans vaak weer prima is, moet je gewoon thuis je ding proberen op te pakken. Afgelopen weken heb ik vooral veel alleen gelopen, boeken lezen of gewoon buiten zitten. Als ik op mijn rechterbeen probeerde te leunen, dan zakte ik er finaal doorheen. Het gevoel en de kracht was weg. Toch heb ik dit consequent gedaan, je weet maar nooit. Uiteindelijk heb ik geprobeerd te lopen in water en dat ging ondanks de balans, best prima. Er zijn veel dagen verstreken, maar het gevoel kwam terug en de tintenlingen namen af. Dit kwam als eerste bij mijn arm. Vanaf dat moment ging het best snel en werd progressie dagelijks overduidelijk gezien. Met wat hulp van mijn vriendin en zusje met steunend lopen, wist ik een aantal dagen erna mijn eerste stapje langzaam te zetten. Heel trillerig, maar ook enorm blij.

Progressie met lopen ging vanaf dat moment sneller dan gedacht. En momenteel loop ik ook weer normale afstanden. Ben alleen nog enorm moe elke dag. Deze gebeurtenis is vervelend, maar heeft ook een enorm positieve zijde gehad. Juist doordat je veel gaat nadenken, ga je ook bepaalde dingen ineens inzien en ga je daar meer waarde aan hechten. Zo ben ik uit '''wanhoop'' maar begonnen met een soort bezigheidstherapie en heb ik een houten schommelstoel gebouwd en ook heb ik veel afgesproken en leuke dingen gedaan met familie en vrienden. Iets wat ik al lange tijd zoveel mogelijk uit de weg liep. Niet zo zeer omdat ik ze niet mag, maar omdat ik zelf niet meer lekker in mn vel zat.

Ook heb ik vanaf het moment dat mijn bovenlichaam weer gevoel had, langzaam begonnen met pushups en zo opgewerkt naar een dumbell en kettlebel (18kg). Dit doe ik al zo'n 2,5 week consequent. Mijn voeding hield ik ook in een deficit, mede door de mindere beweging maar ook omdat ik toch nog wou werken aan mijn fysiek. Daarbij stond de contest niet meer zo centraal, eigenlijk interesseerde het mij niet meer. Toch heb ik geruime 16 weken gecut. Het was mentaal en fysiek niet eens heel zwaar, intermittent fasting heb ik voor het eerst toegepast en dit is mij prima bevallen. Laagste gewicht gewogen was 72.4 en ben begonnen op 80kg. Momenteel eet ik alweer 2 dagen op onderhoud. Misschien dat ik nog foto's opstuur voor de contest, dat het als deelnemer wel of niet is laat mij koud. Mocht ik toch een prijs pakken, dan wil ik die graag weggeven aan 3 forumleden die momenteel in mijn hoofd zitten.

En als laatste: Het maakt geen reet uit wat jou overkomt, hoe klein of hoe groot de tegenslag is. Onthoud altijd dat je alles kan, zolang je maar wilt. Houd jezelf niet voor de gek, laat je niks wijs maken door anderen en geef ongeacht wat je overkomt...nooit op.

:D
 
Hallo allen,

Hier weer sinds lange tijd een berichtje vanaf mijn zijde. Met mij gaat naar omstandigheden alles goed. Wellicht dat niet een ieder hier behoefte aan heeft, maar het van mij af schrijven is toch wel een prettig iets. De eerste dagen in het ziekenhuis waren vooral een vreemde waas, het voelt niet realistisch en je denkt bij jezelf: ''ach, ff weekie rustig aan doen en weer volle bak er tegen aan''. Dat besef kwam pas een week later, nadat ik uit het ziekenhuis kwam en slechts alleen tintelingen zo nu en dan in mijn rechter arm en been voelde.Op het moment dat dat besef goed land.....dan ben je er kapot van.

De eerste week ben ik enorm verdrietig geweest en heb ik met puur ongeloof en frustratie de dagen door gekomen. Het is voor 90% zo goed als zeker dat je weer volledig herstelt. Dat was dan ook gelukkig nooit mijn angst. Wel had ik de angst dat het zo lang zou duren of misschien wel nooit meer zo zou worden zoals voorheen. Met de vervelende gevolgen van dien (lees mijn werk en mijn passie voor fitness). Ik heb veel gesprekken gehad met de juiste mensen en heb mij de afgelopen tijd vooral gefocust op positieve dingen en op een andere omgeving. Ook besef ik mij al te goed, dat ik enorm veel geluk heb gehad dat ik de auto zonder problemen aan de kant heb kunnen zetten, het had allemaal veel vervelender kunnen zijn. Na zo'n gebeurtenis zet het je allemaal wel aan het denken. Een mooi fysiek hebben of meedoen met een contest is allemaal niet meer belangrijk.

Lopen ging slechts alleen met een kruk, leunend op mijn linkerkant. Medische hulp of begeleiding krijg je niet. Het klinkt heel lullig en slecht, maar aangezien de herstelkans vaak weer prima is, moet je gewoon thuis je ding proberen op te pakken. Afgelopen weken heb ik vooral veel alleen gelopen, boeken lezen of gewoon buiten zitten. Als ik op mijn rechterbeen probeerde te leunen, dan zakte ik er finaal doorheen. Het gevoel en de kracht was weg. Toch heb ik dit consequent gedaan, je weet maar nooit. Uiteindelijk heb ik geprobeerd te lopen in water en dat ging ondanks de balans, best prima. Er zijn veel dagen verstreken, maar het gevoel kwam terug en de tintenlingen namen af. Dit kwam als eerste bij mijn arm. Vanaf dat moment ging het best snel en werd progressie dagelijks overduidelijk gezien. Met wat hulp van mijn vriendin en zusje met steunend lopen, wist ik een aantal dagen erna mijn eerste stapje langzaam te zetten. Heel trillerig, maar ook enorm blij.

Progressie met lopen ging vanaf dat moment sneller dan gedacht. En momenteel loop ik ook weer normale afstanden. Ben alleen nog enorm moe elke dag. Deze gebeurtenis is vervelend, maar heeft ook een enorm positieve zijde gehad. Juist doordat je veel gaat nadenken, ga je ook bepaalde dingen ineens inzien en ga je daar meer waarde aan hechten. Zo ben ik uit '''wanhoop'' maar begonnen met een soort bezigheidstherapie en heb ik een houten schommelstoel gebouwd en ook heb ik veel afgesproken en leuke dingen gedaan met familie en vrienden. Iets wat ik al lange tijd zoveel mogelijk uit de weg liep. Niet zo zeer omdat ik ze niet mag, maar omdat ik zelf niet meer lekker in mn vel zat.

Ook heb ik vanaf het moment dat mijn bovenlichaam weer gevoel had, langzaam begonnen met pushups en zo opgewerkt naar een dumbell en kettlebel (18kg). Dit doe ik al zo'n 2,5 week consequent. Mijn voeding hield ik ook in een deficit, mede door de mindere beweging maar ook omdat ik toch nog wou werken aan mijn fysiek. Daarbij stond de contest niet meer zo centraal, eigenlijk interesseerde het mij niet meer. Toch heb ik geruime 16 weken gecut. Het was mentaal en fysiek niet eens heel zwaar, intermittent fasting heb ik voor het eerst toegepast en dit is mij prima bevallen. Laagste gewicht gewogen was 72.4 en ben begonnen op 80kg. Momenteel eet ik alweer 2 dagen op onderhoud. Misschien dat ik nog foto's opstuur voor de contest, dat het als deelnemer wel of niet is laat mij koud. Mocht ik toch een prijs pakken, dan wil ik die graag weggeven aan 3 forumleden die momenteel in mijn hoofd zitten.

En als laatste: Het maakt geen reet uit wat jou overkomt, hoe klein of hoe groot de tegenslag is. Onthoud altijd dat je alles kan, zolang je maar wilt. Houd jezelf niet voor de gek, laat je niks wijs maken door anderen en geef ongeacht wat je overkomt...nooit op.

:D
Sprakeloos na het lezen van dit bericht. Na zo veel ellende te hebben meegemaakt...toch opnieuw zo positief, zo vol levenslust, met zoveel drive en ambitie in het leven kunnen staan... Dat vergt héél wat wilskracht en power. Oprecht heel veel respect hiervoor!!!
Ik wens je al het beste (en nog veel meer) en uiteraard een volledig herstel. Neem daar zeker ook alle tijd voor die je lichaam nodig heeft. Gezondheid (fysiek én mentaal) gaat voor op alles!
 
Ik vind het heel mooi van je dat je na zo een zware gebeurtenis toch het positieve kunt vinden. Dit is een eigenschap die je nog veel positiefs in je leven gaat brengen.
 
Fuck man, had dit even gemist allemaal. Maar je bent alweer op aan het krabbelen en houdt er nog wijze levenslessen aan over ook. Je komt er wel weer bovenop, maat!
 
goed om te lezen dat het de goede kant opgaat, het is voor ons bijna niet voor te stellen wat jou overkomen is en wat dat allemaal met je doet.
je positieve mindset gaat je veel goeds brengen, alles gaat net wat gemakkelijker als je positief bent
stay strong man
 
Wow.. ben echt even sprakeloos van je bericht.
Ik heb echt zoveel respect voor je kracht en doorzettingsvermogen. Niet kunnen staan of lopen is een hel als je hoofd wel wil en je lijf niet....
Maar echt goed te horen hoe je het hebt aangepakt allemaal.

Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen en dat t herstel vanaf nu verder en hopelijk zo snel mogelijk door zal gaan.
Dit laat gewoon weer zien hoeveel je met wilskracht en doorzettingsvermogen kan komen. En met de juiste lieve mensen om je heen kom je er door!

Ik neem een voorbeeld aan jouw mindset! hang in there and keep fighting!
 
Belachelijk dat je thuis moet herstellen. Maar gaat zo te zien goede kant op:hello::thumb:
 
ik was een beetje aan het rondneuzen en kom ik hier terecht
zojuist toch maar je hele logje doorgelezen...maar das niet niks allemaal
Eerst je oma en dan jezelf en bovenstaande brief
Ik herken wel heel veel van wat je schrijft
Gelukkig op tijd kunnen handelen nog en is je onderweg niks meer overkomen wat erger had kunnen aflopen natuurlijk.

je mindset pakt niemand van je af en dat is je sterkste wapen
niet teveel moeten, en neem de tijd voor alles
Beterschap en heel veel succes
 
Wat fijn om weer van je te horen! En vooral dag het al stukken beter met je gaat :)
Chapeau voor je doorzettingsvermogen, op alle vlakken! Niet veel hier zouden het je nadoen denk ik ;).
Hopelijk ben je snel weer helemaal de oude en kun je opnieuw volop genieten van je passies!
 
Wow, ik kan hier niet veel op zeggen. Respect voor je openheid en wat een superinstelling en doorzettingsvermogen. Ik wens je echt het allerbeste toe en hoop dat je er weer 110% bovenop komt. HELD! :clap::thumbup::thumbup:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven