XXL Nutrition

Elnostra's Van massa naar kracht log! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

elnostra

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
22 jun 2016
Berichten
1.354
Waardering
1.588
Lengte
1m73
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik zou mij graag eerst even willen voorstellen , dat lijkt me wel netjes.:p

Mijn naam is lesley , 22 jaar en kom uit het oooooosten. Ik kwam voor 't eerst in aanraking met fitness op mijn 14e. Zonder enige kennis , gewoon een beetje armen en borst trainen. Tot aan mijn 20e is het fitnessen altijd op en af geweest. Op mijn 20e heb ik een half jaar in Curacao gezeten en daar zijn de vetjes redelijk snel bijgekomen! Vanaf dat moment heb ik ervoor gekozen om serieus aan de gang te gaan d.m.v een goed kloppend voedingsschema en trainingsschema.

Hier aan sfeerimpressie van mijn behaalde resultaten vanaf dat moment tot nu;

begin fysiek 21 maand geleden (74kg)

Juni%202016.jpg


na Curacao; 82-84kg

September%202016.gif


na mijn 1e cut 72kg
fatfuck2.jpg



Begin lean bulk 74kg (?)

fatfuck3.jpg


einde bulk 78kg

fatfuck4.jpg



resultaat 2e cut 73kg

einde%20shred.gif



einde bulk 84kg (veel te hoog in cals)

85kg.png



einde cut en huidige shape : 77.7-78kg

78kgvoor.gif





recente foto van mijn rug heb ik helaas niet.
Wat is nu mijn plan?

Ik heb mij de afgelopen 2 jaar gefocust op het kweken van massa dmv bulk en cut cyclussen. Ik heb altijd een bro-split gevolgd (dom ik weet het). Alle andere schema's vond ik zelf eerlijk gezegd nooit zo leuk , hoewel ze wel een stuk effectiever zijn. Dit keer wil ik mij volledig focussen op het gainen in kracht , hierbij ga ik sowieso de eerste 12 weken 5x5 stronglifts volgen. Morgen zal ik mijn 1x5RM doen van alle oefening en aan de hand daarvan begin ik op 50% van de gewichten. Zelf denk ik dat dit een enorm leuke uitdaging is en ik moet zeggen dat ik nu al enorm gemotiveerd ben om eraan te beginnen.

Ik probeer zoveel mogelijk de log up te daten met recente foto's en krachtstats. Ik hoop dat jullie meelezen!
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een aantal foto's van mijn huidige shape + rug foto's in chronologische volgorde.

78kg1.png



78kg.png


voorkantnu.png


rug%20acxhterkan%20begin%20curacao.jpg


rug%20begin%20voedingschema%20na%20curacao.gif


laatste%20week%20rug%201.jpg


17991112_1680514198631097_5855825651014654610_n.jpg


19598909_1759141884101661_2401318937119319326_n.jpg


78kgrug.png
 
Laatst bewerkt:
verschil na je 1e cut en je laatste/nu mag er wel wezen, goed resultaat. Je lijkt een stuk gespierder te zijn geworden maar niet dikker tussen die foto's.
En ik heb hier geen verstand van alle oefeningen 1x5 reps maxen op één dag lijkt mij niet heel verstandig qua blessures
 
Nee om mijn 1x5 reps max te kunnen bepalen alvorens ik wil beginnen met 5x5 stronglifts. Dus de Overheadpress 1x5 , bench press , squat , deadlift en barbell row. 50% van dat gewicht word mijn begin gewicht voor het 5x5 trainingsschema. De dagen zijn verdeeld op workout A en B. Dit 3 keer per week. Dus A-B-A , week 2 B-A-B.
 
Nee om mijn 1x5 reps max te kunnen bepalen alvorens ik wil beginnen met 5x5 stronglifts. Dus de Overheadpress 1x5 , bench press , squat , deadlift en barbell row. 50% van dat gewicht word mijn begin gewicht voor het 5x5 trainingsschema. De dagen zijn verdeeld op workout A en B. Dit 3 keer per week. Dus A-B-A , week 2 B-A-B.

ik ken het 5x5 stronglifts schema maar je zegt morgen je 1x5 reps max te willen bepalen van alle oefeningen die voorkomen in het schema,
van zowel squat als deadlift als benchpress je 1x5 reps max willen bepalen op een dag lijkt mij misschien wat blessuregevoellig
 
Na een paar jaar trainen moet je toch wel een idee hebben met welke gewichten je kunt beginnen.
 
Ja uiteraard , daar heb je gelijk in. Maar ik heb vandaag net mijn cut afgerond en het lijkt mij niet zo slim om de max stats van mijn afgelopen bulk te nemen. En ik begin liever iets te licht ipv te zwaar en uiteindelijk te snel op een plateau belanden. Ook geef ik hiermee mijn lichaam de tijd om zich aan te passen aan 3x per week compound lifts.
 
ik ken het 5x5 stronglifts schema maar je zegt morgen je 1x5 reps max te willen bepalen van alle oefeningen die voorkomen in het schema,
van zowel squat als deadlift als benchpress je 1x5 reps max willen bepalen op een dag lijkt mij misschien wat blessuregevoellig
wat raad jij aan dan? Of wat is slimmer?
 
Wat lift je nu dan? Daar kun je dat toch ook op baseren.
 
hierbij ga ik sowieso de eerste 12 weken 5x5 stronglifts volgen.

Je start op 50% van je 5rm en het plan is dit 12 weken te doen.
Dat lijkt me wat weinig, aangezien je sowieso al een +/- 7 weken nodig hebt om op je huidige 1rm terecht te komen.

Je hebt dan dus nog een 5 -tal weken om te gainen.
Misschien ietwat verder uitmelken ?
 
Ik had begrepen van de video dat je je begin weight moet baseren op je huidige 1x5rm , voor nu weet ik dit dus niet , aangezien mijn kracht ongetwijfeld is veranderd sinds mijn cut. Dus hoger als 50% beginnen? of mijn 1x5rm van de bulk gebruiken?
 
Wat lift je nu dan? Daar kun je dat toch ook op baseren.

Ik heb nooit echt een 1x5rm gedaan. Maar ik gok nu zo'n 90 bench , 130 squat , 140 DL , OHP 50kg en rows 60kg.
 
Wat zijn nu de gewichten die je gebruikt op de oefeningen dis je straks gaat doen en bij hoeveel reps?
 
Ik heb nooit echt een 1x5rm gedaan. Maar ik gok nu zo'n 90 bench , 130 squat , 140 DL , OHP 50kg en rows 60kg.

Start dan gewoon met 75% tot 80% van deze gewichten.
 
Oke! Dit zorgt niet voor vroegtijdige plateau's? Daar werd mij voor gewaarschuwd als je hoger al 50% zou pakken. Heb jij hier ervaring mee?
 
Met die stats zou ik eigenlijk niet eens aan SL5x5 beginnen, ik denk dat er voor jou wel betere schema’s bestaan.
 
Heb je misschien een voorbeeldje? Of iets wat je mij kunt aanraden? :)
 
Ik denk idd dat je daar niet veel meer uit gaat halen. Hooguit wat op je row. Ik zou me eens inlezen over intermediate schema's. Wellicht is texas method of madcow iets voor je.
 
thanks. ga er eventjes naar kijken!
 
Back
Naar boven