Fitness Seller

Elsevier nitwit zet zichzelf volledig voor paal met serieuze reactie op satire

  • Topic starter EricR
  • Startdatum
  • Reacties 18
  • Weergaven 809
  • Volgers 2

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Requiem voor Slotervaart

De leven is fokked op hier, bradda. Die chappie, die Youssef, die gap die op Tec zat, werd gewoon geprikt met een niffa door wahed Torkoe van veertien. Zomaar. Ze hadden shie fittie over shie pen ofzo. Echt zieke shit gewoon. Om niets weet je. Die Torkoe werd helemaal lijp en bam! killt die moker gewoon om niets. In de Ramadan nog wel. Echt m3ajeq voor ze pa en ma. Volgende dag was Suikerfeest. Maar ze gaan niet blij zijn, want hun zoon is gewoon genakt. Fokked op man. Maar ja, zo is de leven hier. De blauw zit altijd achter ons aan en als we gaan solliciteren zeggen ze, nee sorry, we hebben al genoeg mensen. Maar als shie Piet of Klaas komt, nemen ze hem meteen aan. En altijd in de media we zijn hangjongeren, we doen dit, we doen dat, maar laat ze hier komen dan, laat ze in mijn schoenen staan, dan gaan ze voelen hoe hard de leven hier is. Net als Appa zegt toch? "Want daarom groeit de jeugd op met een mentaliteit van Wilt u staan, want ik kan zitten" En die politici praten alleen maar bledder. Onze buurthuis was weg want ze zeiden dat we voor overlast zorgen. Dus gingen we op straat hangen, want ja, wat moet je anders doen? Maar nu komt de blauw ons boetes geven, want er is ze3ma nu samenschoolverbod of hoe die bitch heet. Terwijl ik niet eens op school zit, dus wat praten ze bla? Nee gap, de leven is hard hier, en als je niet uitkijkt wordt je voor niets geklapt. Het is fokking Bronx hier, geen grap.

En deze weekend werd weer een broeder genakt. In de politiebureau. Die gap kwam gewoon binnen om aangifte te doen. Pompen ze hem meteen vol met lood! Kankerblauw is ziek in hunnie hoofd. Die zwammel poffen je echt om niets. Die broeder kwam, weet ik veel, aangifte doen van z'n gestolen bike en bam! ze schieten hem meteen kapot. Ja gap, zo is de leven hier. En dan gaan ze denken dat wat we doen alleen voor de grap doen. We zijn als Pac, gewoon rebellen gast, wat wij doen heet sociale revolutie (van wahed nerd geleerd). Wacht maar, als die shekem Ahmed Marcouch nog een keer met zijn tatta-wannabe kop op tv komt, gaan we rellen als een malle, want we zijn het situatie helemaal zat, gap. We gaan ruïna trappen, hele kankermoer gaat er aan hier, fokking jihadstylo. En billeh, als er cameramensen komen slaan we ze dood met hun camera's. Wat denken ze wel? Dat we shie apen zijn? Een fokking natuurfilm, oela? Total-loss, jongen! Gisteren in de moskee, bij taraweehgebed, toen zei Ismael die veel weet van de geloof dat het komt door de fitna dat onze broeders sterven. Hij zei dat de Joden iets in onze eten doen waardoor we zwak zijn geworden en alles gewoon pikken. Hij is slim, hij leest al die dingen van de internet. Hij gaat ook in Tsjetsjenië vechten met de mujahedeen. Maar pas als de joden zijn uitkering stop zetten.

En oja, de kanker voor die ze3ma geïntegreerde Marokkanen. Je weet toch, die snitches die elke dag werken of op school zitten. Ze3ma ze denken dat ze Nederlanders zijn. Vieze kontenlikkers. Op tv zeggen dat een kleine groep het voor de grote groep verpest. Fok jullie, bitches! Die tatta's gaan jullie toch nooit accepteren. Dus doe niet alsof je Jan of Piet bent. Je bent een mokro en je blijft je hele leven mokro, vriend! Met jullie vieze shekemhoofden, vieze verraders. Kanker, ik haat jullie! Denken jullie dat jullie beter zijn, oela? Ik klap jullie moer wanneer dan ook, vieze bitches! Jullie dromen ook zeker over Bush en Sharon enzo. Dat jullie met hun vrienden zijn. Ik haat Marokkanen als jullie!

Maar goed, zoals ik al zei, de leven is hard hier. Zo was die shit hier altijd. Ook in '98, je weet toch, met de rellen. Helemaal lijp toen. Gelachen gast! Ging helemaal nokkie toen. We hebben ze moer helemaal gesloopt. Stenen gooien, je weet toch. Was net als Palestina. Zelfs me vader deed mee. Echt helemaal lijp. Maar ja, we moesten wel, want die joden dachten dat ze ons zomaar weer konden naaien. Komen ze zomaar in onze buurt ons vertellen wat we moeten doen. Fok hunnie! Dus we werden helemaal lijp, vette ruina getrapt. Tot laat in de avond. Daarna shie fles Absolut genakt, je weet toch. Maar toen we nuchter waren hebben we wel gebeden in de moskee en du3a gedaan en gebeden dat de joden allemaal kapot gaan. Toen was het al ochtend en zij we meteen doorgegaan naar de shoppa en paar jonkoes daar geklapt. Helemaal skaffa! En praten over die kankertata's die ons geen baan willen geven, alleen maar omdat we mokro's zijn. Echt tfoe man, ik haat deze land. Altijd houden ze je in de gaten. En je hebt niet eens een buurthuis. Echt, als het zo doorgaat, dan ga ik naar Tsjetsjenië of naar Saoedie-Arabië man. Want daar horen we thuis, toch? Ook al ben ik dan Berber. Ik wil gewoon weg uit deze land en ergens naar toe gaan waar ze wel de Sharia hebben. Daar is de leven minder hard, ik weet het, want de Sharia is echt rechtvaardig. Niet zoals hier, waar de blauw je om niets zomaar boetes geeft. Alleen maar omdat je zwart haar hebt. In Saoedie-Arabië heeft iedereen zwart haar. En daar hebben ze gelukkig ook geen blauw. Ja, dat ga ik doen. Ik ga over een jaar ofzo naar Saoedie-Arabië. Maar eerst ga ik met m'n matties nog wat ruïna maken hier. Want ik ga deze buurt niet verlaten voordat we hem helemaal kapot hebben gemaakt.

Hassan Bahara

Het satirische stuk van Bahara


Ga toch fijn naar Saoedi-Arabië, Hassan

woensdag 24 oktober 2007 13:00

Leuk dat de Volkskrant een inwoner van Slotervaart aan het woord laat, dacht ik nog voordat ik vanochtend aan het stuk van Hassan Bahara begon.

Ik heb het uitgelezen, maar dat viel niet mee, al moest ik wel erg lachen om de zin ‘Die zwammel poffen je echt om niks.’ Die had zo uit de mond van Marten Toonder kunnen komen.

Straattaal kan maar beter slechts op straat worden gesproken, want een artikel met een verklarende woordenlijst erbij is niet direct aantrekkelijk, vind ik. Maar je zet door, tenminste als je wilt weten wat deze jongens bezielt. Zijn dit de jongens die ’s nachts auto’s in brand steken, uit onvrede? Gisteravond zelfs een invalidenwagentje?

Mokro's
Dan is het mij nu nog niet duidelijk waar die onvrede vandaan komt. In het stuk van Bahara gaat het vooral om ‘de blauw’, de politie die de ‘mokro’s’ zou discrimineren.

Zouden die je echt ‘om niks’ poffen? Is dat wraak om die gestoorde Bilal B., die inderdaad werd gepoft, maar toch bepaald niet om niks?

Ik snap ook wel dat een wijk waar het krioelt van de politie, niet zo gezellig is, maar daar hebben de inwoners het dan meestal wel zelf naar gemaakt.

Bioscoop
Vreemd om te bedenken dat Slotervaart ooit een buurt was waar je graag wilde wonen. Dat ik in Amsterdam-West vroeger wel naar de bioscoop ging, op het August Allebéplein nota bene.

Jaren geleden, toen ik een klein kind was, woonden een oom en tante in een flat in Slotervaart, en daar gingen we natuurlijk wel eens op bezoek. Ik vond het spannend, zo’n flat bij een winkelcentrum, met uitzicht over veel groen. Er woonden toen vooral mensen die uit het centrum van Amsterdam waren verhuisd, waar ze geen zin meer hadden in kleine huizen in bedompte straatjes. Daarvoor zijn ooit deze zogeheten westelijke tuinsteden gebouwd: frisse lucht, veel groen, ruimte.

Het was een teken van sociale stijging, van vooruitgang als je daar ging wonen. Mijn oom en tante zijn lang geleden verhuisd naar een dorp in de provincie en voor hen in de plaats kwamen immigranten, gastarbeiders.

Putje
Nu is Slotervaart het putje van Amsterdam geworden, een verloederde achterstandswijk, een wijk waar veel kinderen zonder een diploma van school gaan en zo de grootste moeite zullen hebben om aan de slag te komen.

Ik denk dat hun problemen op de arbeidsmarkt eerder komen door een gebrekkige opleiding, en dan vooral het totale gebrek aan stimulans om op school iets te leren, dan door discriminatie, al is het wel veel makkelijker om in dat laatste argument te geloven. Dat is tenminste lekker zielig.

Bahara zelf maakt in de Volkskrant bepaald geen snuggere indruk door te beweren dat er in zijn droomland Saoedi-Arabië geen ‘blauw’ is.

Lijkt me leuk om te zien wat er gebeurt als er dáár een paar auto’s in de fik worden gezet. De straffen die daar worden uitgedeeld, om niks, zijn bepaald niet mis.

Het lijkt mij een heel goed idee dat Bahara en flink veel van zijn matties naar Saoedi-Arabië vertrekken. En hij hoeft niet, zoals hij aan het einde van zijn betoog zegt, te wachten tot hij en zijn matties de wijk helemaal kapot hebben gemaakt.

Dat is al zo.

Elsevier.nl - Weblog - Ga toch fijn naar Saoedi-Arabië, Hassan

De wereldvreemde reactie van Liesbeth Wytzes


"Vrouw van de wereld" .... Vrouw van de wereld mijn reet!
Dat ze bij Elsevier voornamelijk idioten in dienst hebben, mag nu wel genoegzaam bekend zijn. Met simpele zielen als Leon de Winter en Afshin Ellian, de peetvader van intellectueel onbenul Ehsan Jami, spant Elsevier de kroon wat betreft zaagselhoofddichtheid. HP/de Tijd is een baken van weldenkendheid vergeleken met dat blad. Maar dat ze zo'n grote nul als Liesbeth Wytzes daar hebben rondlopen, tart werkelijk alle verbeelding. Mevrouw Wytzes las vanochtend in de Volkskrant mijn stuk Requiem voor Slotervaart , dat eerder in Propria Cures stond. Het stuk verontwaardigde haar. "Bahara zelf maakt in de Volkskrant bepaald geen snuggere indruk door te beweren dat er in zijn droomland Saoedi-Arabië geen ‘blauw’ is." Ik viel werkelijk van mijn stoel toen ik dat las. Ben ik zo kwaadwillend als ik na het lezen van die zin denk dat mevrouw Wytze haar middelbare school niet heeft afgemaakt en daarom waarschijnlijk niet bekend is met fenomeen satire? Moest er geen belletje bij haar rinkelen toen ze las dat het stuk eerder in Propria Cures is verschenen, een blad met een lange traditie van bijtende satire? Of denkt mevrouw Wytze dat Marokkanen niet tot satire in staat zijn? Dat ik werkelijk zo'n holbewoner ben die samenvalt met de tekst, terwijl ik het stuk heb geschreven om de achterlijke mentaliteit van die reltrappers te hekelen. Het wordt echt te zot voor woorden met die debiele columnistjes. Eerst burgertrut Fleur Jurgens en nu weer deze nitwit, Liesbeth Wytze. Maar deze keer laat ik het niet over mijn kant gaan. Mevrouw Wytze, zoek het woord satire op in het woordenboek en lees het artikel dan nog een keer. Zoniet, dan ben ik genoodzaakt om gerechtelijke stappen tegen u te ondernemen. En geloof me, ik ben een grote bitch wat betreft gerechtelijke stappen.

Oja, Margalith Kleijwegt, werkzaam bij Vrij Nederland, quote in haar stuk De gijzeling van Slotervaart uit het artikel Requiem voor Slotervaart. Zij zag wonderwel in dat het wel om satire gaat. Waar zou het aan liggen dat mevrouw Kleijwegt dat wel ziet en mevrouw Wytze niet? Verschil in intelligentie? Verschil in herseninhoud? Wie het weet mag het zeggen...

Hassan Bahara

De reactie van Bahara op Wytzes.

Nu kan je Bahara een lul vinden (of niet) maar die Wytzes slaat natuurlijk wel volledig de plank mis. Wonderbaarlijk dat zo'n dombo kan werken bij een blad als Elsevier. Ook al staat Elsevier natuurlijk wel bekend om zijn huilerige manier van schrijven.
 
Denk dat een boel mensen te veel tijd hebben om na te denken en te piekeren over dingen/teksten die er eigenlijk totaal niet toe doen. Oja.. wacht, daar worden ze voor betaald.. laat ze puin gaan ruimen in Slotervaart, daar schiet iedereen meer mee op ipv woorden op een blaadje.

Als die "mokro" zich zo geweldig voelt laat hem dan eens praten met zijn "familie" en proberen jongens op het rechte spoor te krijgen.
 
Oftewel hij mag niks meer schrijven voordat hij actie heeft ondernomen om zijn broeders op het rechte pad te krijgen? What a load of bollocks. Kan me bijzonder weinig (kritische) schrijvers herinneren die eveneens de handen uit de mouwen steken en daarmee problemen proberen op te lossen.

Feit blijft dat die muts van de Elsevier zwaar voor paal staat en Bahara gewoon het recht heeft om satirische stukken te schrijven voor o.a. Propria Cures. Dat is nou eenmaal zijn beroep, schrijver. Heeft een mocro een keer een eerzaam beroep is het weer niet goed :roflol:
 
Je loopt woorden te verdraaien.



Dat hele geschrijf is een hoop bullshit. Niet meer, niet minder.
De een owned de ander etc. etc. Who gives a ****.
Schieten we er wat mee op ? boel drukte om niks.
 
hahahaa weleen mooi stukkie en dat daar dan ook nog op gereageerd word helemaal lachen natuurlijk...
 
Je loopt woorden te verdraaien.



Dat hele geschrijf is een hoop bullshit. Niet meer, niet minder.
De een owned de ander etc. etc. Who gives a ****.
Schieten we er wat mee op ? boel drukte om niks.

Ik verdraai niks. Jij geeft kritiek op Bahara omdat hij zaken satirisch benaderd en daarmee geef je aan dat schrijven niks oplost en hij zich beter kan bezighouden met andere inspanningen. Ten eerste weten we niet of hij dat alsnog doet, ten tweede vraag ik me af of je nu van iedere schrijver van dit soort stukjes verwacht dat ze eerst zaken aanpakken voordat ze maar iets schrijven? Worden volgens mij erg dunne kranten en week of maandbladen dan.

Vond het gewoon een grappig voorval, mijn excuus als al die woorden je teveel zijn geworden.
 
Ik verdraai niks. Jij geeft kritiek op Bahara omdat hij zaken satirisch benaderd en daarmee geef je aan dat schrijven niks oplost en hij zich beter kan bezighouden met andere inspanningen. Ten eerste weten we niet of hij dat alsnog doet, ten tweede vraag ik me af of je nu van iedere schrijver van dit soort stukjes verwacht dat ze eerst zaken aanpakken voordat ze maar iets schrijven? Worden volgens mij erg dunne kranten en week of maandbladen dan.

Vond het gewoon een grappig voorval, mijn excuus als al die woorden je teveel zijn geworden.


Satire is goed, maar het elkaar aanvallen etc.. boel drukte om niks. Kijken wie de langste heeft etc.


excuus gooi je maar in de pullenbak met je mening erbij.
 
:toilet: WC ook goed?

Hele internet is een boel drukte om niks in veel gevallen. Misschien dat ik maar een slotje op het internet zet.
 
Geeft wel te denken over Liesbeth Wytzes' afstand tot de maatschappij als je dit niet na 3 zinnen weet te classificeren als satire ja.
 
Dat hele geschrijf is een hoop bullshit. Niet meer, niet minder.
De een owned de ander etc. etc. Who gives a ****.
Schieten we er wat mee op ? boel drukte om niks.

klinkt precies als een forum waar ik weleens kom... :o
 
Die Bahara moet optiefen met z'n matties!



;)
 
kan ie toch wel gewoon zijn modem afzetten en opgelost toch???
 
Val je dan ff lekker door de mand.......:D
 
Bijzonder domme aktie van Wytzes en ook van elsevier dat zij dit hebben gepubliceerd.
 
Whaha ja is wel ff domme actie ja.

Ze moeten gewoon allebei die culumnisten poffen, jihadstylo!
 
Back
Naar boven