Fitness Seller

Sticky EMG Studies: spiergroepen vs oefeningen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zijn deze onderzoeken ook ergens te downloaden of moet je daarvoor betalen?
 
Er staat pec minor, nou zie ik op deze site http://www.exrx.net/Muscles/PectoralisClavicular.html
Dat dat de bovenste borstspier is en dit de pec minor http://www.exrx.net/Muscles/PectoralisMinor.html

Is deze studie de pec minor of is er een foutje gemaakt, (ikzelf dacht namelijk wel dat minor het bovenste stuk borst was

Nee de namen kloppen in de studie wel denk ik, wat jij bovenkant borst noemt is gewoon het bovenste deel van de grote borstspier, daarom staat er ook "Pectoralis Major (Clavicular Head)", samen met Sternal Head vormt deze de grote borstspier .

Pectoralis_major.png
zijn alle 2 samen aangeduid :)

Straks weer even die minor oppompen met incline dumbell press!
 
Handig onderzoek, zeker de moeite waard om het door te nemen en toe te passen in je schema
 
Conclusie is dat bij vlakke presses, de pecs, naarmate je verder uitdrukt, minder te doen heeft en het accent verschuift naar schouders.

De machine press laat trouwens een hogere pec belasting zien als de Free.

Maar zonder de preciese uitvoering te weten die in het onderzoek gebruik is zegt dit hele verhaal eigenlijk niet veel.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Wil dit zeggen dat decline dumbbell press de beste oefening zou zijn om de gehele Pec Major aan te pakken?
 
Straks weer even die minor oppompen met incline dumbell press!

Leg uit, functie van de minor is detractie van de schouder. Ik zie niet in hoe je de minor met Incline press (of welke ander press dan ook) "oppomt"
 
Leg uit, functie van de minor is detractie van de schouder. Ik zie niet in hoe je de minor met Incline press (of welke ander press dan ook) "oppomt"

Quote jij nou een post van 2013 of grote super moderator? :roflol:
 
Leg uit, functie van de minor is detractie van de schouder. Ik zie niet in hoe je de minor met Incline press (of welke ander press dan ook) "oppomt"

Dus dan staat het er toch verkeerd?

Pectoralis minor (kleine borstspier):

  • Incline dumbbell bench press - 91
  • Incline bench press (Olympic bar) - 85
  • Incline dumbbell flys - 83
  • Incline bench press (Smith machine) - 81
 
Musculus gluteus maximus (bilspier) mis ik even.
Wellicht een leuke aanvulling?
 
Als je gegevens heb mag je ze altijd plaatsen (Met bronvermelding)
 
Ik weet wat me vannavond te doen staat! Danku voor dit!
 
Kan iemand uitleggen hoe groot de impact op de spier is als er bv een bepaalde oefening 3% EMS heeft dan een andere oefening, maakt dat echt een groot verschil of is dit verwaarloosbaar?
 
Mooi naslagwerk.
Leuk om te lezen dat je als BB’er eigenlijk beter de decline bench kunt doen dan de flat.
 
Mooi naslagwerk.
Leuk om te lezen dat je als BB’er eigenlijk beter de decline bench kunt doen dan de flat.
Volgens studies idd in de praktijk is het even anders.
 
Volgens studies idd in de praktijk is het even anders.

Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Ik voel mijn borstspier wel beter bij de decline.
 
Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Ik voel mijn borstspier wel beter bij de decline.
Ligt er aan hoe ver decline je gaat, ik leg alleen een schijf onder me bankje als ik het al doe. Die benches waarop je decline kan doen zijn leuk voor je ego maar je hebt zero rom.
 
Ligt er aan hoe ver decline je gaat, ik leg alleen een schijf onder me bankje als ik het al doe. Die benches waarop je decline kan doen zijn leuk voor je ego maar je hebt zero rom.

Hierin verschil ik toch van mening. Ja je hebt minder ROM maar daarentegen betrek je voorzijde schouder minder bij de oefening. Bij de flat bench is dit toch ‘meer’ aanwezig.
 
Back
Naar boven