AndroidHealthClinic

Emielos road to a better (MAP) fysiek

Bezoekers in dit topic

Emielos

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
14 dec 2015
Berichten
1.284
Waardering
1.522
Lengte
1m84
Massa
74kg
Vetpercentage
11%
Hallo iedereen en welkom in mijn nieuwe log.

Heb al een tijdje een log bij gehouden maar die staat in de wedstrijden sectie. Nu is de wedstrijd klaar en nu is het weer tijd om serieus te gaan bouwen aan dat kleine lichaam van mij! Heb de Enercup 2016 gedaan in de klasse MAP tot 1,85m. Hier ben ik helaas niet in de top 6 beland. De reden hiervan is denk ik massa tekort. Deze massa kom ik sws tekort op bovenkant borst en schouders. Oftewel hier gaan we het komend jaar hard aan werken. Wanneer ik een eventuele volgende wedstrijd wil gaan doen is nog niet bekend. Eerst maar eens een goede pak massa pakken.

Of ik dan weer MAP ga doen weet ik niet, zie ik tegen die tijd wel. Dit omdat mijn benen ook wel ok ontwikkeld zijn dus zien het wel.

Mijn coach zei dat ik een halve week tot een week even rust moest nemen na de wedstrijd. Maar heb al bijna een week rust gehad ( woensdag voor de wedstrijd voor het laatst getraind) het is nu dinsdag dus had al minimaal een halve week niet getraind :rolleyes::D

Ook nu al begonnen omdat ik wil beginnen met reversed diët en gewoon zo snel mogelijk wil bouwen en een goede rebound pakken nu het kan. Ook begin ik nu omdat een week niet sporten mij echt niet gaat lukken. Dan ga ik mij kut voelen ( niet lekker in mijn vel etc) concentreer mij moeilijker en word drukker.

Maandag na de wedstrijd mezelf helemaal vol en misselijk gegeten.
vandaag al mealprep gedaan en de dingetjes opeten wat ik nog over heb. En vanaf morgen ( woensdag) gaat het weer helemaal clean.

Zal gaan beginnen met rond de 2800kcal en vanuit daar naar boven werken.
e 269 K295 f 65

Houd er voor nu nog even 3-4 keer per week 20 minuten LIIT in. Wat het gaan doen zie ik wel met mijn gewicht. Gewicht op de dag van de wedstrijd was 71,5. Laatste dagen 4 kg verloren door vocht. Vanochtend na al dat zieke eten wat 77. Ben nu zo vochtig als de ziekte maar dat in binnen 2-3 dagen wel weer weg getrokken. Vooral buik is ziek vochtig.


Training zal iets worden van:
Borst schouders

Benen kuiten

Borst schouders

Rug kuiten met wat armen denk ik

dag 1
Schuin bank
5x6

incline db press
4x6-8

Incline fly's
3x12

cable fly's gewoon vol pompen

Dumbel press
5x6

side raise
3x12

Reversed peck deck
3x15

dag 2
benen
squats
5x6-8

legpress
3x8-10

leg ext
3x10

stiff dl
5x6

liggend hams 3x10-12

zittend hams 3x12

Staand kuiten
5x15
zittend kuiten
3x10


dag 3
Schuin bank
5x6

incline fly's
3x10-12

cable fly's
3x10-12

dumbell shoulder
5x6

side raise
3x10-12

front raise 3x10-12



Dag 4
BOR
5x6

Lat pull
5x6-8

Dumbel row
3x8-10

seated row
3x12

Straight arm pulldown
3x15


Kuiten
staand
5x10

zittend 3x10


Zit er aan te denken om in periodes van 5-6 week te werken. Oftewel na 5-6 week zal ik op de grote compounds even pompen met sets/reps van 3-4 x 10-12. Na de 5-6 week weer 5x6 en zo door.

Tips en opmerkingen hierover? Sla armen eerst even over. Mijn armen zijn vrij fors zeker als je het ziet met side chest pose. Dan zijn mijn armen echt redelijk wat groter van mijn schouders. + pak ze al genoeg mee met rug en borst dus laat het zo mooi.
 
Pics die ik heb gekregen van de enercup. Zijn wel van ver weg helaas, dus anders mensen dingen vinden deel ze of plaats ze in dit log alsjeblieft.

Ik ben diegene in het midden met de groen met zwarte short

11ll7gp.jpg

28tko45.jpg

288wqdu.jpg

qx14jc.jpg

34yvk47.jpg
 
Mid section ziet er echt super uit.
 
Hoezo is die jongen met blauwe short hoger geëindigd dan jou? Abs amper zichtbaar, jou definitie beter en zover ik kan zien ook niet aanzienlijk meer massa dan jou.
 
In
 
Hoezo is die jongen met blauwe short hoger geëindigd dan jou? Abs amper zichtbaar, jou definitie beter en zover ik kan zien ook niet aanzienlijk meer massa dan jou.
Die jongen op deze foto naast mij is niet hoger dan mij geëindigd. Die foto in mijn vorige log met die blauwe broek wel. Kwam er net achter dan hij mijn klasse had gewonnen haha. Die jongen links van mij op deze foto's is wel boven mij geëindigd ( 6e plek)


Vandaag eerste training gehad. Was een lekkere training en voelde mij ook tenminste weer lekker energiek in de gym. Had niet echt een extreme pomp ofzo, had ik eigenlijk wel verwacht met al die carbs van gisteren :P

Ergens bij laatste oefening borst wel een beetje misselijk door als die troep van gisteren haha. Vanaf morgen weel helemaal clean eten. Even dat vocht weer lozen..
Mensen keken mij ook erg raar aan in de gym. Ben natuurlijk nog half zo bruin als een oempa loempa dusja dat valt op.

schouders opwarmen.

incline bench rust 2 min
10xstang
5x40
5x6x60 best wel pittig zegmaar damn. Laatste vaak net aan.

incline dumbel press
2x8x26
2x6x26

incline fly's
3x12x10
Veinz everywhere ondanks de vocht..

cable crossovers
3x12x18 borst nu wel af

Dumbel press schouders
5x6x20

cable side raise
3x12x9 pittig wel

reversed peck deck
3x15x45

30 min cardio

Vanaf morgen 3x20 per week. Even kijken hoe lang ik dit er in houd.
 
In ! Topfysiek man !
 
Op fb stromen de pics langzaam wel toe. Ik zal het i de gaten houden bro
 
yup, in!
succes met bouwen.
 
Schouders op een aparte dag ipv na borst werkte voor mij absoluut beter.
Dat zal bij jou lastig worden, aangezien je een splitschema traint, maar borst en schouders wel 2 x p.w wilt trainen.
Side raises single hand(evt schuin op een bench zittend en schuin staan en vasthouden met 1 hand)

Wat is eigenlijk de reden dat je geen ub/lb 5 x p.w doet?
En uiteindelijk is het voor een groot gedeelte genetisch bepaald.
Vergelijken met ronde roidschouders wordt ook lastig. :)
 
De reden voor geen UB/LB is omdat mijn benen niet echt achterlopen. Zal kijken of ik straks een foto van mijn quads kan maken. Schouders en borst zijn op moment 2 spiergroepen die achter lopen op de rest ( dit wist ik al voor de wedstrijd)

Vergelijken met roid schouders doe ik niet echt. Maar als je mijn side poses ziet, dan zie je ook dat mijn armen wat groter zijn dan de schouder spier. Daarom wil ik minimaal 2 keer per week aanspreken om te kijken of ik het op deze manier wat kan verbeteren.
 
De reden voor geen UB/LB is omdat mijn benen niet echt achterlopen. Zal kijken of ik straks een foto van mijn quads kan maken. Schouders en borst zijn op moment 2 spiergroepen die achter lopen op de rest ( dit wist ik al voor de wedstrijd)

Vergelijken met roid schouders doe ik niet echt. Maar als je mijn side poses ziet, dan zie je ook dat mijn armen wat groter zijn dan de schouder spier. Daarom wil ik minimaal 2 keer per week aanspreken om te kijken of ik het op deze manier wat kan verbeteren.

Mwah, schouders kunnen idd wat beter. Maar ik vind ze zeker niet slecht hoor.
Ik ben een fan van Upright Rows (ook altijd een aardige pump / maar ook progressie), ben me ook bewust van de blessure gevoeligheid.
Als deze oefening je ligt zou je er eens tijdje mee kunnen experimenteren. Ik geloof absoluut dat dit je veel kan brengen.
 
Vergelijken met ronde roidschouders wordt ook lastig. :)

Dat is ook best vervelend als je net komt kijken in de "fitness" wereld. Ik dacht vroeger dat alles "gewoon" mogelijk was.

Ik zie ook soms mensen voorbij komen en dan denk ik wow mooi, maar dat ga ik dan never nooit niet halen zonder extra hulpmiddelen. Word je eigenlijk best wel verneukt waar je bij staat...
 
Vanochtend bij het wakker worden en na de wc was ik 77kg. Dat is zo'n 2,5kg zwaarder dan voor het water dumpen in peakweek. Komt voor een deel vocht + glycogeen in de spieren zit nu weer aardig vol natuurlijk. Voor het depletten was ik al zo depletted als fock! Ook eet ik nu weer wat meer carbs dan paar week terug dus ben benieuwd hoe gewicht zich gaat ontwikkelen. Wil namelijk wel even een goed startpunt hebben zodat ik vanuit daar dingen kan aanpassen op voeding etc.

Vandaag de eerste benen training na de wedstrijd gehad. De tering wat was hij goed zwaar... Bij squats kreeg ik meteen door dat ik aardig wat kracht ben verloren op de poten en ook duidelijk niet meer gewend ben om met low reps te trainen. Low reps hebben nou eenmaal niet mijn voorkeur. Maar altijd trainen om 3-4 x 8-12 heeft ook weinig zin. Je hebt ook periodes nodig met low reps om wat kracht te winnen voor massa. En met low reps pak je natuurlijk ook massa, spieren denken niet van: oh dit zijn low reps dus ik maak mezelf sterker maar mezelf niet groter.

Pomp was vandaag wel aardig goed aanwezig in de poten de tering. Word denk ik ook goede spierpijn omdat ik dit volume niet meer gewend ben. Heb op moment geen spierpijn in borst en of schouders. Morgen zijn die krengen weer aan de beurt.

De training

squats
10xstang
10x40
5x60 voelde zwaarder dan ik zou willen..
1x100
5x6x90 maximaal wel.. kun je nagaan deed eerder 3x6x115 ofzo..

45 graden leggpress
2x12x140
10x140

leg ext
2x12x66
11x66 kreeg die laatste niet meer omhoog.

half waggelend naar het squat rek

Hams lopen ook wat achter dus ook even goed volume hier op draaien
Stiff dl
10x40
5x60
5x6x80

liggend legcurl
12x36 te licht
2x11x41 burn als ma lije

zittend leg curl
3x12x32

staand kuiten
5x15x50

zittend kuiten
3x10x40 maximaal wel..

Benen helemaal naar de klote en naar de kleedkamer. Gekke is dat ik nog niet echt veel zweet tijdens de training. Is normaal met legdays wel heel erg. vochthuishouding zal nog wel een beetje in de war zijn
 
In!
 
Back
Naar boven