XXL Nutrition

"Emile, heb je zin om een keer mee te trainen?”

Bezoekers in dit topic

Emile

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
15 jan 2004
Berichten
5.350
Waardering
2
Hiermee is het allemaal begonnen in oktober 2002. Ik was vroeger een verlegen jongen en vrij mager (ik woog altijd rond de 55 kilo met een lengte van 1m70). Sport boeide voor geen meter en ik had er een behoorlijke hekel aan. Tijdens mijn schooltijd probeerde ik allerlei truuks om de sportles te ontlopen. Van spijbelen tot het schrijven van nepbriefjes dat ik om medische reden niet kon sporten.

Tijdens mijn hbo tijd was dat nog steeds zo. Ik at niet echt gezond en elke donderdag was het quasi modo avond waarbij je van 11.00 tot 12.00 een bierpiekuur had (ik zoop me vrij vaak behoorlijk klem). De rekening van deze levensstijl kreeg ik op den duur ook gepresenteerd. Ik kwam met kilo’s aan en ik begon ook een behoorlijke bierbuik te ontwikkelen.

Mijn broer trainde bij de sportschool en op een avond vroeg hij of ik zin had om een keer mee te gaan. Ik had altijd het idee van een sportschool met alleen maar brede gasten en iedereen je als nieuweling alleen maar loopt na te kijken. Dat beeld was na één bezoek wel gelijk over. Na de eerste keer dacht ik “Dit is best wel gaaf.” en ik werd telkens fanatieker.

Van voeding en trainingsschema’s had ik nog nooit gehoord dus ik trainde soms 4 tot 5x per week. Per training een spiergroep trainen .. no way. Ik merkte na verloop van tijd wel vooruitgang maar niet echt heel erg veel. Vervolgens ben ik op het internet gaan speuren naar forums over bodybuilding. Toen kwam ik op dit forum terecht waar ik vriendelijk werd ontvangen als nieuwe member. Dat was begin janurai 2004.

Na het plaatsen van een foto was het advies CUTTEN. Na wat zoeken op het forum had ik na veel moeite een voedingsschema in elkaar gezet. Daarnaast had ik mijn trainingsschema aangepast zodat ik de spiergroepen netjes verdeelde over de trainingsdagen. Mijn omgeving was sceptisch en verklaarden me voor gek (ik dacht bij mezelf, lach maar ik spreek jullie wel over een half jaar). Ondanks ging ik met veel energie aan de slag.

Na een tijd begon het zijn vruchten af te werpen. Ik verloor vet en kilo’s. Omdat dit mijn eerste cut was was het best wel spannend. Bovendien heb ik een hoop geleerd voor de komende cut. Na een paar maanden nam ik wat foto’s en met vol trots zette ik deze op dit forum. Ook stuurde ik ze naar mijn familie om te laten zien dat ze ongelijk hadden. Toen stonden ze een beetje met een bek vol tanden want ze zagen ook dat ik behoorlijk was afgevallen. Mijn vet op mijn buik was ook behoorlijk gedaald.

Vrienden van me hadden ineens interesse hoe ik het had aangepakt. Ze vinden me nu allemaal breed (ik vind dat zelf wel meevallen) en dat geeft me alleen maar een goed gevoel. Mijn zelfvertrouwen was vroeger nihil. Nu is dat alleen maar sterker geworden en dat merk ik vooral met stappen. Van meiden heb ik nu wel aandacht terwijl dit vroeger veel minder was Dat geeft een heerlijk gevoel.

In juli 2004 woog ik aan de einde van de cut 74 kilo met een vetpercentage van rond de 12% en op dit moment weeg ik 81 kilo (ik ben nu aan het bulken). Mijn vetpercentage is wel iets gestegen maar niet extreem. In februari begint mijn tweede cut. Mijn doel is een vetpercentage van 8% te bereiken zodat mijn abs ook goed zichtbaar zijn. Ik ben ook van plan om elite member te worden om nog meer info te vergaren. Op 2 juli is sensation 2005 (the white edition). Ik heb me voorgenomen om er dan goed afgetraind uit te zien. Ik ben er heilig van overtuigd dat dit me gaat lukken.

Ik heb een instelling dat alles mogelijk is zolang je er maar naar toe zet. Het zal niet makkelijk worden maar obstakels zijn er om te overwinnen. Een positieve instelling is al 80% voor het behalen van een doel (ook dit forum is een behoorlijke opsteker). Dit houd ik altijd in mijn gedachten. Trainen heeft me veranderd. Van een stille jongen in de hoek tot een zelfverzekerde gozer die altijd positief in het leven staat. Wat kan het leven toch mooi zijn…
 
Mooi verhaal bro!! En het is goed dat je een doel stelt zoals Sensation, dan kun je daar naar toe werken :thumbs:
 
succes ouwe! mooi verhaal
 
Goed bezig bro, gaat helemaal goed komen met je doel! :thumbs:
 
Leuk zo'n verhalen... :) Succes met je doel man, je komt er wel! :thumbs:
 
Kan me je pics niet meer herinneren,maar top dat het de goede kant op gaat man :thumbs:
 
Gaat goed kerel... doorzetten en je gaat je doelen zeker halen!

greetz,
Ron
 
Goed verhaal, goed voorbeeld :thumbs:
 
Erg herkenbaar ! Tot sensation !! :D
 
Goed goed goed, vooral zo door blijven gaan!!!
 
Altijd mooi zulke verhalen!

Je mag met recht trots op jezelf zijn.
Keep pumpin' !
 
Bedankt bro´s voor de leuke reacties..

Ik ben idd trots op wat ik bereikt heb en ik heb nu al zin in sensation 2005. Het wordt in ieder geval een leuke maand juli want...

* sensation 2005
* concert U2
* start vakantie paalwakije (3 weekies)

Damn ik heb er nu al zin in :cool:
 
Goede vooruitgang, dat is zeker!
 
Gaat goed pik ! en nu veel lezen en doorzetten.. de motivatie is er :thumb:
 
Frenkpie zei:
Gaat goed pik ! en nu veel lezen en doorzetten.. de motivatie is er :thumb:

Thanks allemaal....

@Frenkpie Je rug vind ik er erg bruut uitizien. Super :cool:
 
heel erg leuk verhaal kerel en erg herkenbaar inderdaad! gaat helemaal goedkomen met je.
 
Back
Naar boven