AndroidHealthClinic

En alweer een eetschema

Bezoekers in dit topic

m@rl1

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 sep 2004
Berichten
528
Waardering
1
Hey allemaal,
ik ben al een tijdje aan het uitvogelen wat nou het beste schema voor mij is. Ik ben 18. ong. 1.77 lang en 67 kg. Mijn doel is eigelijk mijn spiermassa te behouden. O ja, en ik ben vrouw!

7.00 (cal/E/K/V)
- whey proteine 20 gr (77/16/2/1)
- melk halfv 300 ml (150/12/15/5)

7.30
- brinta 40 gr (110/4/22/1)
- melk halfv 250 ml (100/8/10/3)

10.00
- brood 70 gr (128/6/28/1)
- rookvlees rund (23/3/0/1)

13.00
- brood 35 gr (74/3/14/1)
- rookvlees rund (11/2/0/0)
- kwark (mager) 250 gr (160/33/8/0)
- soms nog een bak rauwkost erbij

15.00
- brood 35 gr (74/3/14/1)
- kipfilet 15 gr (17/3/0/0)

17.00
- halve banaan (62/1/15/0)
- walnoten 10 gr (66/2/1/6)

trainen

19.30
- whey proteine 20 gr (77/16/2/1)
- melk halfv 300 ml (150/12/15/5)
- halve banaan (62/1/15/0)

20.00
- meestal wat de pot schaft, bij mij gelukkig wel altijd gezond. dus aardappelen/rijst, groenten en vlees, meestal kipfilet of witte vis

21.30
- kwark (mager) 250 gr (160/33/8/0)
- fruit

verder voor de vitamientjes nog een kruidvat vitaminen voor sporters en zink
En over de hele dag drink ik alleen water. dat is ongeveer 4 liter

Graag reacties en verbeteringen alsjeblieft.
groetjes...
 
Post effe je totale kcal./Eiwitten/Koolhydraten/Vetten :D
 
oke,
kcal 2035
eiw 192
khd 220
vet 43
 
Niemand wat op of aan te merken???
 
Als ze niks zeggen zit het waarschijnlijk goed! Het ziet er imo goed uit en ook handig voor mij, ik ben de zelfde lengte en gewicht :)
 
Ik zou zelf de verhoudingen anders doen:

Zit zelf op 15%Eiwitten/55%Koolhydraten/30%Vetten

Maar de meesten op het forum raden 20-25%Eiwitten/55%Koolhydraten/20-25%Vetten aan (In energie% natuurlijk :D )

Je zit in ieder geval te hoog in de eiwitten.
 
Ik zou alleen meer onverzadigde vetten proberen te eten.

Dus meer walnoten bijv. of vette vis.
 
Snoepje zei:
Als ze niks zeggen zit het waarschijnlijk goed! Het ziet er imo goed uit en ook handig voor mij, ik ben de zelfde lengte en gewicht :)


haha, toch nog lange vrouwen hier aanwezig :p
maar das zeker handig ja. :D
Heb je ook een beetje hetzelfde doel dan??
 
maniac zei:
Ik zou alleen meer onverzadigde vetten proberen te eten.

Dus meer walnoten bijv. of vette vis.


Oke, walnoten eet ik al. Moet dus alleen ff meer worden.
En vette vis?? makreel ofzo? en hoeveel moet ik dan eten?
 
Zalm kan ook, verschillende soorten noten kun je eten. Maar walnoten bevatten meer omega-3, enige nadeel is dat het plantaardig is. Maar dat kun je mierennken noemen.

Hoeveel? Afhankelijk van wat je nodig hebt per dag. Verhoudingen E-K-V en totaal Kcal.
 
maniac zei:
Zalm kan ook, verschillende soorten noten kun je eten. Maar walnoten bevatten meer omega-3, enige nadeel is dat het plantaardig is. Maar dat kun je mierennken noemen.

Hoeveel? Afhankelijk van wat je nodig hebt per dag. Verhoudingen E-K-V en totaal Kcal.


O ja, zalm gaat er ook wel in bij mij.
Nu alleen nog ff mn schematje omgooien. :D
dat word dan lekker puzzelen :p
 
Sorry dat ik zoveel vraag hoor :D
maar, waarom is het een nadeel dat er in walnoten plantaardig vet zit?
word dierlijk vet dan beter opgenomen ofzo??
:rolleyes:
 
Maniac bedoelt niet dat de plantaardige vetten slechter zijn, deze zijn juist gezonder en beter voor je hormoonhuishouding.

Hij bedoelt waarschijnlijk dat de eiwitten in noten een wat lagere biologische waarde hebben. Maar dit is niet erg zolang je elke dag wat vlees/vis/eieren/melkprodukten binnen krijgt.
 
Oke dank je,
wilde ik ff weten :rolleyes:
 
Big'r zei:
Maniac bedoelt niet dat de plantaardige vetten slechter zijn, deze zijn juist gezonder en beter voor je hormoonhuishouding.

Hij bedoelt waarschijnlijk dat de eiwitten in noten een wat lagere biologische waarde hebben. Maar dit is niet erg zolang je elke dag wat vlees/vis/eieren/melkprodukten binnen krijgt.

Ehhh, wat je zegt is goed, maar dat bedoelde ik niet.

Ik had het over de vetten die van plantaardige afkomst zijn.Plantaardig zet minder goed om dan dierlijk. Heeft met de EPA en DHA te maken.
 
kijk, dan zat ik zelf al aardig dichtbij haha
 
Ik had het over de vetten die van plantaardige afkomst zijn.Plantaardig zet minder goed om dan dierlijk. Heeft met de EPA en DHA te maken.
__________________
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met dat omzetten van die vetten(waarin moet het omzetten dan? ik neem aan niet in vet ??? ) . Zoals ik het begreep was het zo dat dierlijke vetten meer verzadigde vetzuren bevatten en hierdoor slechter voor je gezondheid zijn. Of heeft dit misschien te maken met de stoffen die in vis zitten zoals DHA?
 
Laatst bewerkt:
ded.cop zei:
Ik had het over de vetten die van plantaardige afkomst zijn.Plantaardig zet minder goed om dan dierlijk. Heeft met de EPA en DHA te maken.
__________________
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met dat omzetten van die vetten(waarin moet het omzetten dan? ik neem aan niet in vet ??? ) . Zoals ik het begreep was het zo dat dierlijke vetten meer verzadigde vetzuren bevatten en hierdoor slechter voor je gezondheid zijn.

Vis is dierlijk.

Maar ik formuleerde het ook verkeerd. Het komt erop neer dat, als je het voor de omega-3 doet, je beter voor de dierlijke variant kunt kiezen.

Voor meer info over EPA en DHA, kun je google gebruiken. Genoeg te vinden.
 
oke duidelijk nu bedankt :)
 
jep, mij ook alles duidelijk :D
 
Back
Naar boven