AndroidHealthClinic

En nu? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Armand40

Cool Novice
Lid geworden
21 jul 2016
Berichten
187
Waardering
29
Lengte
1m81
Massa
75kg
Vetpercentage
9%
Hallo ik had even een vraag ik ben van 135 kilo naar nu 86 kilo gegaan ik zit op een vetpercentage van 19% (181lang)
Nou ik vind dat al heel netjes ik was echt dik toen ik begon met trainen
Hoe heb ik dat gedaan? Nou in het begin met te weinig eten de eerste 2 maand
Maar nu ben ik al 7 maand aan het trainen (vroeger 2 jaar al getraind )iedere dag ik weet het is te veel maar ik voel me er goed bij. Ik doe ook iedere dag cardio joggen op de loopband en probeer mijn hartslag rond de 130 a 135 te houden soms doe ik wel eens een dag dat ik harder ga.Daarbij eet ik rond de 2200 calorieën wat eigelijk te weinig is
Nu is mijn vraag ik zou eigelijk wel naar de 16% vetpercentage willen maar ik ben echt heel mager in mijn gezicht geworden ik werk in een café en soms als mensen mij een maand niet gezien hebben die schrikken echt en zeggen dat ik echt moet stoppen met afvallen
Dus ik denk dat ik maar genoegen neem met die 19% vet cardio ben ik al aan het afbouwen met 5 minuten minder. Ik loop nu nog 45 minuten iedere dag .En dat was 65 minuten iedere week haal ik 5 minuten eraf maar ik zou wel graag cardio willen blijven doen iedere dag maar dan 30 minuten (heb lichte copd) gewoon na mijn krachttraining
Zou ik nu ook al 200 calorieën per week mijn eten opvoeren en kijken wat het doet?

Mijn status zijn
Vet-massa 17.4
Vetvrije massa 69.6
 
Laatst bewerkt:
Nooit genoegen nemen. Ook niet luisteren naar anderen die zeggen dat je moet stoppen. Het gaat erom wat jij wilt.
Als je wilt valt er nog wel meer uit te halen. 2200kcal is inderdaad wel weinig, maar de hoeveelheid die je moet eten hangt erg af van je activiteiten. Probeer in ieder geval per kilo lichaamsgewicht 1 gram vet en 2 gram eiwit te eten (minimaal zeker 1 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht).

Probeer te achterhalen wat je behoefte is (BMR + dagelijkse activiteiten en sport). Dat aantal calorieen eet je dan en kijk dan even wat er gebeurd. Kom je aan dan ga je verlagen met 200kcal. Richt je hierbij op maximaal 0,5 kilo afvallen per week. Sneller afvallen is niet de bedoeling.

Cardio heb je niet perse nodig om vet kwijt te raken. Dat is gewoon een kwestie van calorieen in en uit. Ik gebruik het om te cutten en voor de conditie.
Lees anders mijn log eens door, misschien dat je daar nog wat uit kunt halen.
 
Laatst bewerkt:
7 dagen per week dikke 2 uur sport 1uur en 20 minuten kracht dan nog 50 minuten loopand (700 calorieën )
Ekv 40% 40% 20 % ongeveer kan wel eens wat inzitten zit gemiddeld toch wel op 220 gram eiwitten en rond de 220 koolhydraten
Maar ben iets meer aan eten en minder op de loopband
 
7 dagen per week dikke 2 uur sport 1uur en 20 minuten kracht dan nog 50 minuten loopand (700 calorieën )
Ekv 40% 40% 20 % ongeveer kan wel eens wat inzitten zit gemiddeld toch wel op 220 gram eiwitten en rond de 220 koolhydraten
Maar ben iets meer aan eten en minder op de loopband
Probeer echt te achterhalen wat je in een week verbruikt en ga dat verdelen over de weekdagen. Houd dat een weekje vol en kijk wat er gebeurd. Verhoog en verlaag met ongeveer 200kcal. Op een gegeven moment weet je ongeveer je onderhoud en kun je desgewenst aankomen of afvallen.
Ik houd voor mezelf altijd 2,5 gram eiwit en 1 gram vet per kilo lichaamsgewicht aan. Ik pas alleen de hoeveelheid koolhydraten aan als ik wil afvallen of aankomen.
 
Oké bedank zal voor te beginnen 200 calorieën meer eten en iets minder lopen kijken wat het doet nogmaals bedank
 
Niet zo maar meer gaan eten. Eerst uitrekenen wat je behoefte is gemiddeld per week. BMR + alle activiteiten uitrekenen en het aantal kcal wat daar dan uitkomt eerst gaan eten en kijken wat er gebeurd. Je moet echt eerst je onderhoud bepalen anders dan doe je maar wat.
 
Mijn bmr is 1980 (rust)
En onderhoud met sport 3200
Alleen moeilijk te bepalen ik sport wel 7x per week dikke 2 uur maar werk in een café waar rustig is overdag dus verder doe ik niet veel
 
Mijn bmr is 1980 (rust)
En onderhoud met sport 3200
Alleen moeilijk te bepalen ik sport wel 7x per week dikke 2 uur maar werk in een café waar rustig is overdag dus verder doe ik niet veel
2 uur per dag sporten is best veel. Ik zou zeggen probeer dan 3000kcal per dag en kijk wat er gebeurd. Probeer clean te eten en houd het in de gaten. Ik eet op dit moment ook 3000kcal per dag en kom eigenlijk nog niet echt aan. Ik ben maar 1,75m en weeg 72 kilo.
 
Eten zit wel goed denk ik havermout zilvervliesrijst tonijn op water whey banaan 400 gram groente volkorenbrood kipfilet bak alles in olijfolie en 2 lepels lijnzaadolie
Vul alkes in op fatsecret
 
Ok, dat is prima. :)
Vergeet ook niet dat je BMR al bijna 2000kcal is. Dus je verbrand al 2000kcal als je de hele dag plat op de grond ligt en niets doet.
 
Super bedank voor je reactie en tyd
 
No prob. Succes!
 
Wat doe je precies op de loopband? 50 minuten lopen of hardlopen?
 
Ik loop ongeveer 9km per uur met 1.5 % bergop
Mijn hartslag probeer ik onder de 135 te houden
Nu net heb ik 45 minuten gelopen 580 calorieën verbrand hartslag rond de 130 en een dikke uur kracht gedaan
 
Ik loop ongeveer 9km per uur met 1.5 % bergop
Mijn hartslag probeer ik onder de 135 te houden
Nu net heb ik 45 minuten gelopen 580 calorieën verbrand hartslag rond de 130 en een dikke uur kracht gedaan
Ik denk zelf dat het kcal verbruik dat aangegeven wordt altijd veel te hoog is op cardio apparaten. Als je bedenkt dat een uur stevig wandelen maar 300 kcals ofzo kost dan vind ik 600 in 3 kwartier best hoog.
 
Wandelen ? 9km per uur bijna 2% bergop is toch vrij intensief voor mij dan
En daarbij zet ik de loopband altyd 10 kilo lichter als dat ik weeg dus ik denk dat het toch wel klopt
 
Wat zou ik ongeveer verbranden met 70 minuten intensief krachttraining
 
Tip voor je cardio: HIIT Training.
Hoe ik het altijd doe na me krachttraining:
Warmlopen 2 minuten
Loopband zet ik op 15km/u(minimaal, vaak hoger om me top te zoeken) 30 secondes rennen en 30 secondes rusten door benen op de zijkant en beetje strekken.
Dit doe ik 15 minuten lang, zo verbrand je meer als iemand die 30 minuten loopt of rent op een vaste snelheid, en verbrand je lichaam ook vet NA het trainen.

En je trainingen van 2 uur zijn best lang, ik heb dit ook een hele lange tijd gedaan. Ik let sinds kort op mijn rust en zet na elke oefening 1 minuut timer aan zodat ik niet te lang rust. Daardoor ben ik nu veel sneller klaar met mijn trainingen.

Je bent wel goed bezig! Doorgaan zo =]
 
Dat red ik niet 15 km per uur vandaag 90 minuten op 9.5 km per uur gelopen bijna 2 % omhoog dan zit ik op mijn max
Maar bedank voor je tip ga het eens oefenen
 
Dat red ik niet 15 km per uur vandaag 90 minuten op 9.5 km per uur gelopen bijna 2 % omhoog dan zit ik op mijn max
Maar bedank voor je tip ga het eens oefenen
Jawel joh! 15km is nog geen sprinten.
HIIT werkt wel degelijk. Ik gebruik het ook wel eens. 100 meter sprinten (rond de 25-30km p/uur) en dan 200-300 meter rustig hardlopen (8-9km/uur). Doe dat sprinten maar eens een keer of 10. :)
en verbrand je lichaam ook vet NA het trainen
Goede naverbranding idd.
 
Back
Naar boven