MuscleMeat

Endgoal 2026 SBD 542kg-650kg

Bezoekers in dit topic

Wat kut van die Romanians haha

• Topic Starter Topic Starter
Zondag 1 juni 2025 bench/backday (totaal werksets

Gisteren laat van werk en pas omstreeks 21:00 in bed kunnen liggen, alleen dan moet je ook nog in slaap vallen...
Vandaag om 03:20 ging de wekker, preworkout op en gaan.
06:00 namelijk weer op werk zijn.
Maar al ten goede gekomen, mijn vriendin ging mee voor extra motivatie :flexgrin:

Tijdens het opwarmen van de bench voelde 120kg extra zwaar, waarschijnlijk omdat ik zo weinig slaap heb gehad..
Maar ondanks bovenstaande, toch nog dikke PRs kunnen halen bijzonder genoeg.

Bench
1x1 135kg (PR) RPE 9
1x1 137,5kg (PR) RPE 9.5
1x1 140kg FAIL RPE 10

Pfff net niet 140kg, zat dichtbij maar ik denk dat de eerste sets mij te erg vermoeid hebben gemaakt.
Een sidenote, ik doe bench zonder enige equipment, vindt die straps maar klote zitten, dat deed ik allemaal vroeger.

Weighted pullups
2x4 20kg
1x3 20kg

Barbell row
1x12 140kg
1x7 150kg
1x9 150kg (kleine steek in me linker bicep, Oops)

Hier besefte dat ik niet lang maar had, best veel rust genomen tijdens mijn bench sets. :popcorn2:

Rear delt fly
1x7 20kg
1x6 20kg

Pulldown V-Bar
1x8 79kg
1x7 79kg

Preacher curl
2x7 12kg (slow 3 second full ROM) iets minder gewicht i.v.m. lichte steek.

Hammer Cable curl
2x12 29kg (Slow 3 second full ROM)

Omdat ik nu vanaf 6 maart weer ben begonnen heb ik voor onderstaande even een progressie schema gemaakt van mijn vorige PRS in de maanden maart, april en mei.

Begin PRS maart
S 70kg
B 92kg
D 110kg

Begin PRS april
S 125kg (+50kg)
B 110kg (+18kg)
D 140kg (+30kg)

Begin PRS mei
S 170kg (+45kg)
B 125kg (+15kg)
D 175kg (+30kg)

Begin PRS juni
S 190kg (+20kg)
B 137,5kg (+12,5kg)
D 200kg (+25kg)

Het is wel grappig, want je kan zien aan het overzicht dat de progressie langzamerhand afneemt, dat heeft natuurlijk te maken met de hoeveelheid meer gewicht je gaat doen. Begin gaat altijd sneller.

Natuurlijk heb ik veel meer PRS gehaald, maar om elke oefening PR hier te gooien vindt ik ook best wel veel.
Morgen weer legday, hopelijk zit mijn fles met water dit keer me niet meer tegen...

Maandag en dinsdag legday & Chestday 1 juni & 2 juni

Omdat maandag een hele korte training was heb ik beide maar in 1 log gezet, anders wordt het een beetje spam.

Maandag:
Squat
1x1 192,5kg (PR)
3x1 180kg

Legg press
3x6 330kg

Hierna voelde ik me niet meer fit dus ben naar huis gegaan.

Dinsdag
Benchpress
1x1 135kg RPE 9.5
3x2 122,5kg (pause 3 seconde) RPE 9 (PR)

Incline BP DB
2x6 44kg (PR)
1x1 44kg (te vermoeid)

OHP Strict
1x5 57,5kg (PR)
1x3 60kg (PR)

Chest fly cables
2x9 41kg

Lateral raise (cable)
3x10 27kg

Tricep extension V-Bar
1x9 79kg
1x7 81kg

Skull crusher incline
2x9 35kg

Crunch abs
1x15 68mg
1x12 71kg
Leg raises +5kg
2x10

Basic fit is een 'prima' sportschool, maar soms is het zo vervelend dat iemand 50 minuten heeft om 25sets chest fly's te doen.....
En dan overdrijf ik niet eens.

Ah, vergeten te vermelden.

Paar dagen geleden op een rustdag mijn opmetingen gedaan.
Hierbij achter een paar dingen achtergekomen.
Sowieso staat op nummer 1 dat mijn vriendin niet om kan gaan met een meetlint.....

Mijn rechter been, de voorquad (geen idee hoe je dit noemt) is:
49cm

Mijn linker been voorquad
52cm

Ja dat is een groot verschil, ookal is mijn rechterbeen dominant qua kracht.

De gehele been opgemeten zijn ze allebei even groot namelijk 67cm
Bijzonder geval.

Betreft mijn armen is mijn linker arm ook groter dan mijn rechter arm, dit terwijl mijn rechter arm weer dominant is (wtf)
Linker arm
41,5cm

Rechterarm
40cm

Naja, ff aankijken of dit niet erger gaat worden in de toekomst.

Ah, vergeten te vermelden.

Paar dagen geleden op een rustdag mijn opmetingen gedaan.
Hierbij achter een paar dingen achtergekomen.
Sowieso staat op nummer 1 dat mijn vriendin niet om kan gaan met een meetlint.....

Mijn rechter been, de voorquad (geen idee hoe je dit noemt) is:
49cm

Mijn linker been voorquad
52cm

Ja dat is een groot verschil, ookal is mijn rechterbeen dominant qua kracht.

De gehele been opgemeten zijn ze allebei even groot namelijk 67cm
Bijzonder geval.

Betreft mijn armen is mijn linker arm ook groter dan mijn rechter arm, dit terwijl mijn rechter arm weer dominant is (wtf)
Linker arm
41,5cm

Rechterarm
40cm

Naja, ff aankijken of dit niet erger gaat worden in de toekomst.
Ik heb tussen L/R benen soms ook 1cm verschil en armen komt halve cm ook wel eens voor. Visueel is het niet te zien, maar zou jij jezelf eraan storen kan je merendeel uni werken. Voor armen zou ik dit altijd doen voor een betere contractie, muv bepaalde oefeningen. Benen word lastiger aangezien niemand uni leg press doet maar zou je bv uni leg ext/curls kunnen doen en daarna de compounds.

Zou jezelf er niet aan storen en ik verwacht dat 99.9% vd mensen dit ook heeft.

Woensdag 4 juni 2025 backday (totaal werksets 21)

Gisteren mijn rechter pools beetje raar gedraaid tijdens de V-Bar extensions, dus beetje last van gekregen.
Vandaar even wat rustiger aan op de bicep oefeningen, wil niet dat ik zometeen een blessure oploop.
Ook een cheatday gehad, lekkere bigtasty menu, aan de ene kant is het heerlijk andere kant voel je meteen slecht omdat je een enorm calorie overschot hebt.
Tuurlijk kan je dit plannen binnen je plan, maar dit was onverwachts en wilde niet nog om 20:00 gaan koken om daarna om 21;00 weer naar bed te gaan.

Deadlift
1x1 210kg !! (PR) Niet verwacht, maar toch weer mooi gelukt. Ik verloor wel mijn grip toen ik hem had gelockt dus vindt het prima. Ben bijna met alle lifts op mijn oude PRS
1x4 180kg (PR)
1x1 180kg

Latt pulldown
1x9 102kg
1x5 107kg
1x4 107kg

Rear delt fly cable
3x8 20kg

Hammer strength row
1x9 60kg
1x5 70kg
1x4 70kg

Shrugs
1x12 190kg
1x7 200kg
1x5 180kg

Bayesian curls
1x4 29kg
1x3 27kg (hier zwakker dan andere dagen, denk voornamelijk omdat ik moe was van vorige oefeningen)

Hammer curls cable
1x12 36kg
1x10 41kg

Preacher curl bar (voelde niet lekker aan me pols dus weinig volume)
1x4 20kg
1x3 20kg

Ik heb tussen L/R benen soms ook 1cm verschil en armen komt halve cm ook wel eens voor. Visueel is het niet te zien, maar zou jij jezelf eraan storen kan je merendeel uni werken. Voor armen zou ik dit altijd doen voor een betere contractie, muv bepaalde oefeningen. Benen word lastiger aangezien niemand uni leg press doet maar zou je bv uni leg ext/curls kunnen doen en daarna de compounds.

Zou jezelf er niet aan storen en ik verwacht dat 99.9% vd mensen dit ook heeft.
Ah dankje, dit geeft een hoop verheldering.
Vindt eenzijdig legextension erg veel pijn doen aan de voorkant van me kuit of hoe je dat ook noemt.
Heb het erin geprogameerd maar de kussen van de basic fit is zo ingedrukt dat je bijna metaal omhoog drukt.
Maar ik zal inderdaad proberen om eerst de leg extensions te doen en daarna te squatten om te kijken of dit inderdaad verandering brengt! :)

Deadlift
1x1 210kg !! (PR) Niet verwacht, maar toch weer mooi gelukt. Ik verloor wel mijn grip toen ik hem had gelockt dus vindt het prima. Ben bijna met alle lifts op mijn oude PRS
1x4 180kg (PR)
Gefeliciteerd, gebruik je geen chalk? en hook of mix grip?

Van hook naar mixed was bij mij een wereld van verschil, zelfde met mixed naar mixed met chalk. Pas bij die 255 op mn wedstrijd begon die na 3 sec eruit te glijden, hook redt ik nu waarschijnlijk niet eens 200 mee

Vrijdag 6 juni 2025 (totaal werksets 19)

Na de backday wat last gehad van mijn gluteus medius, tijdens het omhoog krijgen van het gewicht voor shrugs.
Bij de basicfit heb ik geen verstelbare squatrack, dus als je de barbell omhoog krijgt moet je het 'rackpullen' alleen de hoogte ervan is ongemakkelijk.
Hierdoor schoot het een beetje in mijn glutes/onderrrug, voortaan de shrugs denk ik op de smith doen zodat ik de hoogte kan verstellen en niet een blessure oploop...

Vandaag chestday, het liep allemaal zwaar kut, MAAR!! Ik ben weer bij mijn oude PR 140kg bench! :pressing:
Het was natuurlijk niet compleet clean, de lift duurde ook 4/5 seconde, maar hij is binnen terwijl ik het 3dagen geleden had gefaald.
Op naar de 150/160 tot nieuwe jaar :)

Chestday
Bench
1x1 120kg
1x1 130kg
1x1 135kg
1x1 140kg PRRR
1x1 130kg (back off set)

Dips
3x5 +30kg

Shoulder press
1x6 40kg (beide kanten)
1x5 40kg (beide kanten)

Chest fly's
3x9 38kg

Lateral raises stand 15
3x10 20kg

Overhead extensions (tricep cable)
Deze oefening is echt kut, maar zie iedereen de oefening recommenden.
Voel de oefening best fors aan me elleboog, bij andere oefeningen geen last van.
Iemand tips>?
3x12 36kg

Morgen weer rustdagje en zondag legday met hacksquats :eek:

Gefeliciteerd, gebruik je geen chalk? en hook of mix grip?

Van hook naar mixed was bij mij een wereld van verschil, zelfde met mixed naar mixed met chalk. Pas bij die 255 op mn wedstrijd begon die na 3 sec eruit te glijden, hook redt ik nu waarschijnlijk niet eens 200 mee
Thanks!! Ik gebruik mixed grip, ik vindt hook grip pijnlijk en nooit echt in geoefend.
Chalk mag volgens mij niet in de basicfit dacht ik, maar ik was van plan om binnenkort liquid chalk te gebruiken, dat zie ik er meerdere doen en geeft ook geen troep.

Thanks!! Ik gebruik mixed grip, ik vindt hook grip pijnlijk en nooit echt in geoefend.
Chalk mag volgens mij niet in de basicfit dacht ik, maar ik was van plan om binnenkort liquid chalk te gebruiken, dat zie ik er meerdere doen en geeft ook geen troep.
Hookgrip is verschrikkelijk, en volgens mij alsnog voor de gasten die dit al jaren zo doen met bizar hoge deadlifts

Liquid chalk had precies mijn tip geweest, blijft alleen wat achter op de bar. Die van MyProtein vond ik erg fijn, je kan ook op aliexpress halen maar die droogt traag.

Dinsdag 10 juni 2025 bench/backday (totaal werksets 23)

Even wat daagjes er tussen geweest i.v.m. onderrug klachten.
Moet echt niet meer in de squatrack gaan shruggen, tenminste, het shruggen is niet erg, maar het gewicht omhoog krijgen wel.
De positie is gewoon fucking klote, heel veel spanning gaat naar je onderrug omdat het een oncomfortable positie is.
Erg jammer dat bij deze basic je geen verstelbare rack hebt.....
Shrugs in ieder geval voortaan op de smith machine....

Bench
1x1 140kg (ging makkelijker dan de vorige keer)
3x2 130kg (PR)

Pullups +20kg
3x5

Hammer row beide armen
2x8 50kg
1x6 55kg

Rear delt fly
2x7 20kg

Barbell row
3x8 150kg

Preacher curl full ROM
2x6 12kg
1x2 16kg

Hammer curl
3x6 12kg

Shrugs met 50kg DB
Lol, deze oefening bizar onderschat, met barbell doe ik zo 170kg maar met 50kg dumbells kan ik amper vasthouden.
Deze toch maar ff vaker doen in de toekomst.
1x8 (hierna kon ik ze niet meer vasthouden)

Hookgrip is verschrikkelijk, en volgens mij alsnog voor de gasten die dit al jaren zo doen met bizar hoge deadlifts

Liquid chalk had precies mijn tip geweest, blijft alleen wat achter op de bar. Die van MyProtein vond ik erg fijn, je kan ook op aliexpress halen maar die droogt traag.
Ja goeie tip, ik heb die van myprotein nog, is inmiddels 5 jaar oud hahaha.
Ik ga het in ieder geval proberen vrijdag, kijken wat het doet met mijn deadlifts. :)

Donderdag weer squatten :pressing:

Donderdag 12 juni 2025 (totaal werksets

Algemeen:
Man... die workout van maandag heeft er goed ingehakt bij mij met leg day.
Ik was die dag ook niet persee zwaar gegaan, maar puur gefocust op iets meer volume met hacksquats.
Maar jeetje wat zijn mijn benen sore zeg, hierdoor had ik al besloten om woensdag een rustdag te nemen, maar vandaag waren ze alsnog wel pijnlijk.
Niet zo pijnlijk waarvan je denkt, oke ik kan niet meer lopen, maar wel aanzienlijk aanwezig.

Ik was nog aan het nadenken zal ik nog een rustdag nemen, maarja dat waren dan wel 4 rustdagen in 7 dagen, dusja toch maar er doorheen.
Ik begon de workout met leg extension om mijn knien op te warmen en lying hamstring curls, die had ik gezien bij jeff nippard dat het een goeie warming up is voor het squatten.

Ook ben ik vanaf vandaag begonnen met me smoothie voor de workout, wat ik merk dat ik niet meer misselijk word dus dat is mega positief!!
Wel voel ik me erg bloated, havermout maak geeft je een bloated gevoel, tenminste mij dan....
Tijdens het squatten voelde ik ook veel meer kracht dan zonder ontbijt, dus er zijn voordelen en nadelen.
Mijn riem zit ook iets strakker omdat ik natuurlijk een smoothie achterover heb gegoten :eek:
Mijn workout heb ik vandaag rustiger aan gedaan dan gewoonlijk, tijdens het squatten waren mijn voorste been spieren (geen idee hoe je ze noemt) enorm vol met bloed of een pomp. Dit na de eerste warmup set al haha.

Ook goed kunnen slapen, gister is ons bod geaccepteerd op een hoekhuis, heel erg blij mee!
Binnenkort tekenen :D

Nu stoppen met het gebabbel, maar ff mijn workout loggen:

Squats
1x1 170kg ATG RPE 6
1x1 180mg ATG RPE 8

Legg press
3x8 220kg ROM

Smith RM DL BB
3x9 120kg

Calve raises Smith
4x10 120kg

Hamstring curls
1x9 79kg
1x5 93kg
1x6 86kg

Leg extensions (hier kon ik amper meer me benen voelen
1x7 55kg
1x8 86kg

Einde workout, als een pinguin terug naar huis gefietst...
.
On My Way Reaction GIF by OceanX

Vrijdag 13 juni 2025 chestday:grumble:

Amper slaap gehad vandaag.....
Merk wel dat de smoothie voor de workout veel beter werkt, niet meer misselijk of een leeg gevoel.
Wel is het extreem moeilijk om elke keer op te drinken, ben namelijk geen ochtend eter, totaal niet zelfs.
Maarja, is voor een beter doel dus forceer het naar beneden.
Vandaag was het redelijk druk in de basic, zijn bezig met de ventilatie te vernieuwen.
Had eigenlijk zin om vandaag over te slaan, maar morgen kan ik ook niet sporten omdat ik om 7 uur op werk moet zijn terwjil ik tot 10 werk vandaag dus dat gaat gewoon niet. Toch maar gegaan vandaag:(

Bench
1x1 140kg RPE 9.5
2x1 140kg RPE 9.5
Omdat het drukker was dan gewoonlijk in de basic zat een groot deel me aan te staren, meestal geen last van, maar pffff

Incline bench Dumbell
1x3 46kg
1x5 46kg
1x3 46kg

OHP
1x3 60kg
1x3 62,5kg
1x1 65kg (wtf opeens mega zwaar met 2 kg erbij)

Chest flys
2x9 41kg

Tricep ext v-bar
1x9 73kg
2x5 83kg

Skull crusher
3x6 35kg

Lateral raises met DB op bankje
3x8 16kg

Mega slechte gevoel aan de training overgehouden, maar motivatie moet hoog blijven...
Klaar met mijn rant, zondag maar weer een rugtraining om 03:30 :treuren:

Dinsdag 17 juni 2025 chestday

Niet zoveel motivatie gehad om wat te loggen hier, beetje zware week gehad zonder echte PRs en wat dagen moeten skippen vanwege de drukte
Best veel geregel met hypotheek, werk etc etc

Naja we hebben vandaag iig weer een PR te pakken

Chest fly (om op te warmen tegelijk)
1x12 31kg
1x9 41kg

BP
1x1 144kg RPE 9.5 Alltime PR
1x1 130kg 5sec pause PR
1x1 135kg 5sec pause PR
1x4 120kg

Dips
1x8 20kg
1x6 30kg
1x5 30kg

Shoulder press
2x6 45kg
1x5 45kg

Lateral raises
1x12 21kg
2x10 23kg

Overhead press
3x9 50kg

Close BP (very slow)
2x8 90kg

Had gisteren mijn DL van 212,5kg gefaald en was best somber gehele workout helaas.
Slaaptekort en overspannen doet echt veel met je.
Die liquid chalk werkt wel echt mega goed, grip was optimaal, alleen midden in de oefening niet kunnen locken.
Wil toch voor 6 juli 145kg BP 220kg DL en 200kg squat.
We gaan het proberen...

Woensdag 18 juni 2025 legday

klote slaap gehad vanwege mijn kat.....
Wij hebben 2 poesjes, 1 is heel lief en doet niemand kwaad en de andere terroriseert het gehele huis.
De hele nacht wilde ze de kamer in dus gaat ze de deur open doen.... (blijkbaar weet ze hoe)
Dan komt al het licht van alle ramen naar binnen in onze slaapkamer.
Nou dat dus de gehele nacht door:sad:

Squat
2x1 180kg (PR) RPE 8
1x1 180kg AG RPE 7
1x5 160kg RPE 8
Ik ben met bovenstaande wel erg blij, afgelopen trainingen voelde alles zwaar en dit ging gewoon echt goed.
200kg squat zit er sowieso in deze maand!!!!

Hacksquat
1x10 140kg
2x8 160kg

Hipthrust
3x8 40kg

Calve raies
4x8 140kg

Hip outer
2x10 66kg

Hamstring curls
3x6 93kg (full stack)

Leg extensions
3x8 100kg

Je hebt aardig wat kilos erop gegooid in drie maanden tijd zeg 😲

Vrijdag 20 juni 2025 chest/backday

Zomer is leuk... maar NIET voor slapen.....
Onze warmtepomp/ventilatie ofzo, doet het niet meer.
De organisatie van het complex duurt mega lang om het te rapareren, binnen is het gewoon 6 graden warmer dan buiten.
Moet je je voorstellen dat het zondag gewoon gevoels temperatuur 35graden is, binnen is het dan bijna 40!
En een lief poesje die je waker houdt :treuren:

Genoeg gezeur, merk dat mijn lifts nu wat minder snel gaan als eerder, maar dat is ook logisch.
Ik voel aan me kleding dat het steeds WEEr strakker gaat zitten, dat geeft dan ook wel goeie motivatie.
Enige wat gewoon erg lastig is, is niet de voeding ook niet het sporten maar genoeg slaap krijgen.

Benchpress
1x1 140kg
3x2 132,5kg (PR)

Pullups
1x5 20kg
1x5 25kg
1x4 0kg (slow)

Facepulls
1x12 64kg
1x11 72kg
1x10 82kg

Barbell row
1x5 140kg (voelde apart, dus ben wat lichter gegaan)
1x10 120kg (veels te licht weer...)
1x8 150kg (dit was goed :flexing:)

Hammer row (beide handen tegelijk)
3x8 50kg (beide sides)

Preacher curl
3x6 16kg (ik voelde hier een pijntje in me bicep, ik kon er meer uithalen, maar wil echt geen tear krijgen) Weet ook niet of dat mogelijk is voor naturel lifter?

Hammer curls cable
3x10 41kg

Shrug machine? (Geen idee hoe dit apparaat heet, maar ik deed er shrugs mee xd)
1x10 120kg
1x10 140kg
1x10 160kg

Goeie training, maar zwaarder dan gewoonlijk.

Je hebt aardig wat kilos erop gegooid in drie maanden tijd zeg 😲
Ha dankjewel :D
Muscle memory is toch erg fijn!
Ook dat ik op bepaalde lifts al sterker ben dan voorheen geeft ook goeie motivatie.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven