Fitness Seller

Endomorph wil een nieuwe kuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

shazada

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
26 okt 2011
Berichten
35
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
104kg
Vetpercentage
21%
Velen zouden wellicht denken waarom je in godsnaam gaat kuren als je 30%+ vet hebt. Dat zal ik even uitleggen.

Meer dan een jaar geleden zat ik met 30+ vet percentage en een gewicht van meer dan 130kg bijna op het punt om een operatie te ondergaan (darmverkleining of iets dergelijks).
Ik heb toen besloten om toch maar 1x er vol voor te gaan en als het niet lukt, kan het altijd nog.

Waarom niet gewoon afvallen zonder AAS?
Ik kamp al met vet en voedsel sinds 12 jaar oud en toen ik eindelijk besloot rond 18/19 jaar om er wat aan te doen ben ik 40kg kwijt geraakt in 2-3 jaar tijd en ben toen vrijwel AL mijn spiermassa verloren.
Vervolgens had 3-5 jaar nodig om weer spiermassa te kweken en qua gevoel had ik toch niet alles terug.

Dit wilde ik niet nog een keer en dit is zeker al mijn 3e of poging om na flink aangekomen te zijn om weer af te vallen. Uiteraard lag het aan discipline en persoonlijke stress, maar het zit zeker niet mee als je Endomorph bent.

Ik had al in het verleden 2 kuurtjes sporadisch gedaan om te kijken wat het betekent voor me.
Een keer met test & primo, de andere keer met test & mast.

Mijn afval proces sinds het moment besloten te hebben om alles te geven:
  • Start ergens juni/juli 2018 130+kg meer dan 30% vet wellicht 35% niet gemeten
  • 4 dagen p.week (split-schema) met soms cardio achteraf of op een andere dag
  • Geen week rust gehad sinds het starten ervan, soms een dag of 2 extra rust.
  • Start kuurt test(500mg) & primo(600mg) augustus 2018
  • Kuurt liep zo'n 14 weken iets voor december klaar
  • Nakuur met Chlomid voor 3-4 weken
  • Kleine kuur met Anavar only juni 2019
  • 6-7 weken gekuurd met Anavar
  • Nakuur met Chlomid voor zo'n 10 dagen
  • Nu huidige stats begin september 2019 104,5kg vet laten meten op 21%
Screenshot_20190904_153703.jpg

Mijn persoonlijke conclusie na meerdere kuurtjes als endo, maar vooral na afgelopen jaar is dat een cut-kuur met niet al teveel bloat + massa het beste werkt om de motivatie erin te houden en niet 'teveel' te gaan eten.
En dat het uiterste bullshit is dat je op 10% vet percentage moet zitten om te kuren, wat bijna heel lastig is als endo en bijna niet houdbaar is.

Met mijn Anavar only kuur heb ik me prima gevoeld, maar omdat er geen bloat was en het blijkbaar ook help om vet% weg te halen zag je wel wekelijks resultaat dat je droger werd. Dit gaf goede motivatie en er was 0 crash na het stoppen ervan.

Het liefst zou ik bijv. de hele jaar door Anavar willen slikken, maar ik weet dat dat niet kan.
Wat raden jullie aan?
 
Ik raad je aan om met je luie reet van de bank af te komen in plaats van zielig te lopen doen dat je endomorph bent en dus niet kan afvallen. (Wat uiteraard de grootste flauwekul ooit is)
 
Ik raad het af.
Ben ook grotendeels endomorph (om maar in hokjes te denken) en het kan, het kan gezond.
 
Ik kamp al met vet en voedsel sinds 12 jaar oud en toen ik eindelijk besloot rond 18/19 jaar om er wat aan te doen ben ik 40kg kwijt geraakt in 2-3 jaar tijd en ben toen vrijwel AL mijn spiermassa verloren.
Het lijkt me aannemelijker dat je gewoon niet veel spiermassa had. :o
 
het ontbreekt je gewoon aan kennis over voeding en training, (ga maar eens rond kijken hier)

gr. een ouwe endo
 
Ontbreekt hier aan nog veel meer, maar bovenal; gezond verstand
 
Waarom zit een gerespecteerd lid als ik niet bij de potentie groep
 
Goed bezig ga zo door
 
Dankje wel voor de reacties!
Wauw heel anders dan ik had verwacht.

Ik vind het nog steeds wel verbazingwekkend dat je blijkbaar een groene kaart krijgt als je een lage vet% hebt en dat iedereen toejuicht dat je ready bent voor ondersteuning met AAS alsof het dan wel ineens gezond is.
En als je lang genoeg je best doet en dus op 20-30% vet blijft hangen zelfs met personeel training en dus dan ineens ongezond is.

Ik ben geen expert en ik weet dat AAS beter aanslaat als je vetpercentage lager is, maar powerlifter met ook hele hoge vet% zit ook aan de AAS met een doel en dat werkt prima voor hen.
Mijn advies zou ook zijn aan alle Endo's die zwaar struggelen met afvallen en niet hun spiermassa te willen kwijtraken om hierin te verdiepen en dus AAS als supplement te gebruiken in plaats van jaren te yo-yo-en.
En trek je vooral niets aan van de lui want velen zullen niet begrijpen hoe zwaar het is voor endo's.
 
Dan heb je niet lang of hard genoeg je best gedaan.
Dat weet ik niet uit mijn ervaring kost het een endo minstens 2x zoveel moeite om af te vallen vs meso of je moet dusdanig crashen dat je spiermassa verliest.

En dat doet op lange termijn iets met je motivatie. Niet alleen dat als je dan een slechte week hebt dan kom je gewoon weer aan.
 
Je hebt groot gelijk hoor, laat ze maar praten.
Ze hebben indd geen idee hoe zwaar het is om als endo onder de 30% vet te komen.
Vieze ecto's allemaal, pure afgunst.

De enige oplossing hiervoor is indd AAS, succes daarmee!
 
Dankje wel voor de reacties!
Wauw heel anders dan ik had verwacht.

Ik vind het nog steeds wel verbazingwekkend dat je blijkbaar een groene kaart krijgt als je een lage vet% hebt en dat iedereen toejuicht dat je ready bent voor ondersteuning met AAS alsof het dan wel ineens gezond is.
En als je lang genoeg je best doet en dus op 20-30% vet blijft hangen zelfs met personeel training en dus dan ineens ongezond is.

Ik ben geen expert en ik weet dat AAS beter aanslaat als je vetpercentage lager is, maar powerlifter met ook hele hoge vet% zit ook aan de AAS met een doel en dat werkt prima voor hen.
Mijn advies zou ook zijn aan alle Endo's die zwaar struggelen met afvallen en niet hun spiermassa te willen kwijtraken om hierin te verdiepen en dus AAS als supplement te gebruiken in plaats van jaren te yo-yo-en.
En trek je vooral niets aan van de lui want velen zullen niet begrijpen hoe zwaar het is voor endo's.
Als je het over yo-yo hebt. Wat denk je dan wat de nakuur met je gaat doen?
 
Dat weet ik niet uit mijn ervaring kost het een endo minstens 2x zoveel moeite om af te vallen vs meso of je moet dusdanig crashen dat je spiermassa verliest.

En dat doet op lange termijn iets met je motivatie. Niet alleen dat als je dan een slechte week hebt dan kom je gewoon weer aan.
Je levensstijl is gewoon ruk, stop met excuses en verander die
 
Je hebt werkelijk geen idee wat je allemaal in je hoofd stopt
 
Back
Naar boven