AndroidHealthClinic

ene arm groter als ander (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mugje

Under the bar
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 apr 2003
Berichten
13.658
Waardering
228
Mijn ene arm is groter dan de ander en dat lijkt niet.
dat komt denk ik omdat ik daar altijd meer met doe werk en zo.
Weet iemand hoe ik de arm net zo groot kan krijgen als de ander.
misschien een xtra setje bij biceps/triceps?????????
 
Veel dumbbell oefeningen doen en steeds met je zwakste kant beginnen zodat je weet wanneer je moet stoppen met je rechterkant, ook al kan je nog meer met de goeie kant.
 
misschien voortaan met links rukken? ;)
 
Irritant is dat, heb ik ook. Ik train me linker arm gewoon een keertje extra. Normaal deed ik altijd 1 keer per week biceps en triceps en nu doe ik het een extra keer maar dan alleen met links. Ik houd er wel 3 a 4 dagen tussen... Nou maar hopen dat ut helpt. Ik vind het er niet uit zien. Gelukkig valt het anderen minder op.
 
Je moet wel opletten dat je met het extra trainen die arm niet gaat overtrainen en zo zijn groei belemmert.

Ik zou gewoon vooral met dumbbells te werk gaan en je zwakke kant het gewicht bepalen.
 
Dan verbetert het toch niet ? Het zal alleen maar niet erger worden....
 
ik heb dat al jaren dat er een centimeterje of zo verschil in ziet ik denk dat het te maken heeft met je manier van aanspannen en dat je er op zicht niet zo veel aan kan doen. wel proberen je altijd volledig te concentreren op het aanspannen.....
 
Gewoon met dumbbells werken en gelijke sets doen met links en rechts ... alletwee evenveel belasten.

Als je met bv. dumbbellcurls bezig bent en je kan niet meer met je linkerarm stop dan met allebei of neem een lichter gewicht welke beide armen kunnen nemen.
Misschien stel je de max groei dan effe uit van je rechter maar na verloop van tijd komen je armen op gelijk niveau.

Trouwens een voll symetrisch lichaam kan toch niet hoor, kijk maar naar je bost spier zien er toch ook verschillend uit en train die 90% van de tijd ook met dumbbells en zit geen krachtverschil in.

Maar als je zo traint zullen je armen wel op hetzelfde niveau komen ... ;)

Greetz:cool:
 
Je bent geen robot, is natuurlijk dat de ene wat groter is dan de andere, zou me er niet druk om maken.

Grtz
 
je kan er niet veel aan doen iig. netals dat ik heb dat mijn linkerborst groter is dan mijn rechter (t verschil varieert).

maar t enigste wat je kan doen is gewoon gelijk trainen, dus altijd beginnen met je linker arm en als je linker arm 18 kg maar 6 x kan doen, doe je dat ook met je rechter (ookal kan j emeer)

verder zullen ze nooit 100% gelijk kunnen komen...
 
Jup
Je kunt er weinig aan doen. Het menselijk lichaam is nooit precies symmetrisch.
 
thanks for the advice guys!!!
 
idd dumbbells en je er geen zorgen over maken. Denk dat er weinig mensen zijn waarbij allebei de armen en benen even groot van zijn.
 
Back
Naar boven