MuscleMeat

Energie behoefte

Bezoekers in dit topic

Ilgina

Cool Novice
Lid geworden
8 jan 2012
Berichten
30
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
71kg
Vetpercentage
18%
Beste leden,

Ik wil graag mijn energie behoefte weten om vervolgens een voedingschema samen te stellen..
Ik heb het topic gelezen over energie behoefte en kwam deze tegen.
88,362 + (gewicht_in_kg X 13,397) + (lengte_in_cm X 4,799) - (leeftijd_in_jaren X 5,677)

dus het wordt dan;

88,362 + (84 X 13,397=1125) + (183 X 4,799=878) - (23 X 5,677=131)= 1872
Dus mijn energie behoefte is 1872 calorieën en dat is als ik niks doe.. Ik train 3 keer per week.
Ik ga ook 4 dagen pweek naar school en 2 dagen werken. Maar hoeveel calorie is dit in totaal dan? Ik werk in een hotel als receptionist..
 
Dat is je BMR, nu nog x de activiteitsfactor.

Weinig of geen training, kantoorwerk -- x 1.2
Lichte training/sport 1-3 dagen per week -- x 1.375
Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week -- x 1.55
Zware training/sport 6-7 dagen per week -- x 1.725
Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc. -- x 1.9
 
Thanks guys, dus ik moet eigenlijk 1872x 1.375 doen.. en thats it? moet er nog extra iets bij voor bv. school of iets dergelijk? of is dit al inclusief?
 
Ja, maar ik zou x 1.4625 nemen, aangezien jij 3 x per week traint, en er zijn 2 activiteitsfactors met 3 dagen per week erin. 1.4625 is het gemiddelde van 1.375 en 1.55

Je hoeft voor school in principe geen extra kcals te nemen, tenzij je gym hebt, dan wel.
Als je geen gym hebt, doe je vrij weinig op school, dus extra kcals is niet nodig.
Als je ver moet fietsen naar school, kan je wel extra kcals nemen.
 
Ok Thanks Dehaantje!! heb jij verschillende eetschema voor de dagen die je train and voor de dagen die je rust? Want ik ga dan elke ochtend whey+oats drinken, maar dan drink ik in de avond nogmaals whey als ik train.. en anders wil ik dat eigenlijk niet om toch wat geld te besparen :))