Fitness Seller

Energie is op

Bezoekers in dit topic

Tania

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
2
Lengte
1m63
Massa
60kg
Vetpercentage
24%
Hoi,

Ik heb de laatste week gewoon geen energie meer in mijn lijf, ik kan niet tot mijn uiterste gaan met de training de energie is gewoon al op voordat ik aan mijn training begin, ik heb het idee dat ik goed eet, ongeveer 500 kcal onder mijn aantal kcal dat ik op een hele dag verbrand. ik heb ook totaal geen honger moet me bij iedere maaltijd er toezetten om te eten. Kan dit zijn omdat ik nu ongeveer een maand bezig ben met een dieet (samengesteld met dandy) en dat het lichaam zich nu gaat wennen aan mijn nieuwe eetgewoonte ??? heeft iemand anders van jullie hier ook ooit last van of last van gehad ??

Bij mij is het meestal een teken dat ik wat onder me leden hebt, misschien een licht griepje of zo?
Of misschien dat je overtraind raakt door je nieuwe dieet.
Als ik jou was zou ik ff een paar dagen goed je rust nemen en dan ff kijken of het veranderd.

hoi joyce

kan je misschien jouw eetschema posten? het kan zijn dat je gewoonweg niet voldoende KH eet voor de training of smorgens.

dat je je wat slapper voelt is normaal, omdat je meer Kcal verbrandt dan dat je verbruikt.

maar het probleem kan ook niet-lichaamlijk zijn.. heb jij veel stress laatste tijd? heb je nog wel zin om te trainen/dieten, voel je jezelf nog wel genoeg gemotiveerd?

gewoon goed blijven eten, en anders kijk ook ff hier voor je eetlust: [Link niet meer beschikbaar]

gr. Frank

Hoi Frenkpie,

Aan de motivatie ligt het niet die is 100 %

mijn voedingsschema

7:00 uur
Havermout met 250 ml magere melk

10:00 uur
blikje tonijn met een eetlepel ketchup

13.00
2 volkoren boterhammen
2 plakjes kipfilet

16.00
250 gram magere kwark

18.00
75 tot 100 gram aardappels
150 gram zalm / kip / kalkoen / ect
150 gram groete (snijbonen / rode kool /erwten / asperges ect ect

19.00 Training

21.00
200 ml magere melk met havermout
150 gram kwark

Ik kom nu uit op ongeveer 1500 kcal kan per dag iets verschillen. mijn dagelijkse behoefte is ongeveer 2000 kcal i.v.m zittend beroep en een vetpercentage van 26,6

hmm, je zou kunnen proberen net voor t slapen nog een klein beetje eiwitten te eten icm lijnzaadolie, verder vink je schema er heel goed uitzien.

daar kan t dus niet aan liggen. het zou ook kunnen zijn dat je wat overtrained? probeer zoals deadmanwalkin zei, ff een paar dagen te rusten en dan te kijken hoe t gaat.

succes joyce

Het kan zijn dat je toch te laag zit met je kcal.
Het is echt niet zo dat je altijd honger hebt wanneer je te weinig eet.
Volgens mij eet je na de training te weinig KH. Ik zie nl. niet dat je iets eet na de training. Dan moet je juist KH eten en snelle ook. Doe ik ook, ondanks dat ik aan een ketodieet bezig ben.
Het kan ook zijn dat je overtraind raakt, maar probeer eerst maar eens wat meer KH te eten NA de training en ook al wat snelle KH tijdens de training, dat helpt tegen de stress (te veel cortisol is slecht).
Probeer dat maar eens.. en anders de hoeveelheid kcal toch verhogen, 1500kcal vind ik persoonlijk erg weinig.

Espi

Het kan ook zo zijn dat je lichaam bezig is met groeien..
Je kan veel energie kwijt, maar in het "tijdsperk" van groeien kan je niet
alles geven..
Train nu even iets minder zwaar

als ik zo naar dat eetschema kijk valt mij op dat de tijd dat je eet (avondeten) wel kort (een uur) voor je training is. je lichaam is dan nog steeds al dat eten aan het verteren en dat kost je een berg energie.

ikzelf train een uur of 16:00 uur. tijd zat voor de suplementen, shakes en dan om 18:30 uur avondeten.

Je zou overtrained kunnen zijn.

Hoevaak per week train je en hoelang?

hai Joyce, denk idd aan overtraining, neem je bwt geen shake na trainen. heeft je lichaam wel nodig he:)

neem anders eens een weekje rust

@martialman, de maaltijd voor trainen is idd wel belangrijk maar de tijd is voor iedereen verschillend. merk zelf dsat ik zelfs op 3 kwartier na eten vaak nog beter ga

is dat zo belangerijk dan die shake's na het trainen?doe ik ook nooit. Zijn best duur in de gym en ik heb niet zoveel geld dus...

nou, je lichaam heeft gewoon na je training voldoende energie nodig om zodoende spierafbraak te voorkomen.

geef je je lichaam niet vol. energie zal er aminozuren worden afgebroken voor dat doeleinde..niet de bdoeling dus.

dextrose zorgt voor de benodigde energie en zorgt dat de spierproteinen openstaan voor de eiwitten die weer zorgen voor sneller herstel van je spieren

pascalletjuhh zei:
is dat zo belangerijk dan die shake's na het trainen?doe ik ook nooit. Zijn best duur in de gym en ik heb niet zoveel geld dus...

Redelijk belangrijk, ennuh je moet ze ook niet in de gym nemen, maar zo'n emmer bestellen (bijv.op deze site). Dan valt het nog wel te doen...

@Joyce: neem gewoon een weekje rust. Ik heb net een k*tperiode achter de rug, heb toen ff een weekje rust genomen en ben nu weer een beest in de gym ;) Dus blijf gewoon ff een weekje thuis, rust goed uit, en blijf goed eten. Je zult niet achteruit gaan, alleen maar vooruit. Omdat je de week erna weer fris er tegenaan kan. Keep on growing!!

Geen ziekte v Pheiffer misschien? van een vuil gas kun je het al oplopen.

Sterkte, gr J-Naut

beetje oud, maar de zoekfunctie doet zijn werk nogxDD
Ik heb nu hetzelfde, geen zin in trainen en als ik het doe wordt het niks:(.
Nu las ik wat over het gebruik van dextrose na de training, is dit een aanrader?

RJ

beetje oud, maar de zoekfunctie doet zijn werk nogxDD
Ik heb nu hetzelfde, geen zin in trainen en als ik het doe wordt het niks:(.
Nu las ik wat over het gebruik van dextrose na de training, is dit een aanrader?

RJ

Ik had dit ook een periode, neem je genoeg rust tussen spiergroepen ? slaap je genoeg ? eet je genoeg ?
Het zou allemaal oorzaken kunnen hebben, bij mij was het probleem dat ik te weinig rust had tussen me spieren.
Je zou dus ook overtraind kunnen zijn..
Gewoon door blijven gaan, maar luister wel je naar je lichaam als je moet rusten/ of een paar dagen ''off '' kan het niet anders.

Ryan

Op de oorspronkelijke post kan ik zeggen: waarschijnlijk is haar cholesterolniveau gesloopt door de combinatie van zeer vetarm eten en havermout. Havermout is een cholesterolverlager. Als ik een week havermout eet voel ik me ook enorm belabberd (ik eet ook vetarm). Dit is een van de gevolgen van te lage cholesterol. Beter is de havermout voor minstens 50% te mengen met Brinta en een soeplepel lijnzaadolie naar binnen werken. Ook belangrijk is voldoende magnesium innemen (en niet die goedkope magnesiumoxide producten; Promagnor bijvoorbeeld is een zeer goed magnesiumsupplement).

Slapen en rust zit wel goed, ook de afwissseling in training wel. Maar voeding, tja, heb geen voeidngsschema. Ben nu veel over voeding aan het lezen, misshien eens een bakje kwark op een dag;)
mams had ook al een potje Davitamon tabletten gekocht:P]

RJ

Slapen en rust zit wel goed, ook de afwissseling in training wel. Maar voeding, tja, heb geen voeidngsschema. Ben nu veel over voeding aan het lezen, misshien eens een bakje kwark op een dag;)
mams had ook al een potje Davitamon tabletten gekocht:P]

RJ

Yup dan zal het je eten zijn, lees ff de sticky's voor je dageljikse behoud en ga daar boven zitten. Ik weet niet wat je doelen zijn verder ?...
Ik neem aan bulken ?

Ryan

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven