MuscleMeat

Energie voor training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RP13

Novice
Lid geworden
7 jul 2016
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
71kg
Ik merkte dat ik de laatste tijd weinig energie had voor de training. Dus heb ik besloten om mijn eigen shake te maken om wat krachtvoer binnen te krijgen voor het trainen.

Ik doe nu:

500gr kwark
300ml melk
2 bananen

in de blender. En heb dan een prima shake.

Is dit aan te raden qua voedingswaardes? En kan ik ook gewoon halfvolle melk gebruiken ipv magere?

566 54,6 70,7 5,4 (kcal / eiwitten / koolh / vetten

Ik doe het voornamelijk om makkelijk aan eiwitten te komen door kwark, omdat ik dat echt niet binnenkrijg zonder die shake. En bananen geeft een lekkere smaak + koolhydraten.
 
Tijdstip is belangrijker. Een anderhalf tot een uur voor de training zou ik niets meer eten, of het moet een banaan zijn ofzo. Als je de shake lekker vindt en makkelijk wegkrijgt, why not.
 
Tijdstip is belangrijker. Een anderhalf tot een uur voor de training zou ik niets meer eten, of het moet een banaan zijn ofzo. Als je de shake lekker vindt en makkelijk wegkrijgt, why not.
Is dat zo? Heb ik nog nooit van gehoord? Ik werk altijd die volledige shake weg vlak voor ik vertrek eigenlijk...
 
Zolang jij er baat bij hebt en het in je macro's past zou ik het gewoon doen
 
Probeer het.
Heb ik nog nooit van gehoord?
Verteren van voedsel vraagt om aanvoer van bloed en zuurstof naar het maagdarmkanaal. Als je hebt gegeten en daarna gaat sporten, vraagt dit ook om zuurstof en bloed. Deze 2 processen kunnen met elkaar in het gedrang komen, waardoor maagklachten (kunnen) ontstaan. Advies is om een uur voor de training enkel licht verteerbaar voedsel te nemen. Zo heb ik het altijd aangehouden.
 
Probeer het.

Verteren van voedsel vraagt om aanvoer van bloed en zuurstof naar het maagdarmkanaal. Als je hebt gegeten en daarna gaat sporten, vraagt dit ook om zuurstof en bloed. Deze 2 processen kunnen met elkaar in het gedrang komen, waardoor maagklachten (kunnen) ontstaan. Advies is om een uur voor de training enkel licht verteerbaar voedsel te nemen. Zo heb ik het altijd aangehouden.
Oké prima man. Thnx voor het advies. Wist ik helemaal niet.

Voortaan mijn shake een uurtje vroeger nemen dan.
 
Als je systematisch energie tekort komt voor het trainen eet je gewoon waarschijnlijk in z'n totaliteit te weinig (te lang / te vaak / te diep onder onderhoud), dan maakt het niet uit of je 'n uur voor je training nog extra shake met melk/kwark eet etc. die gaat je dan niet ineens meer energie geven voor je training als je eind vd dag nog steeds ver onder je onderhoud eet o.i.d.

Enige wat je voor je training een beetje een energie boost zou kunnen geven is iets van een banaan of dextro o.i.d een uur vantevoren
 
De koolhydraten in kwark en melk zullen je niet heel veel energie geven omdat ze snel opneembaar zijn, de banaan daarintegen wel weer. Ik zelf vind rijst 1,5/2u van te voren en evt 30min van te voren banaan of eiwitshake fijn. Over het algemeen heb je voor energie niet zoveel aan eiwitten omdat deze een lage atp/zuurstof waarde hebben en gezien worden als bouwstenen. Deze shake toch behouden? Dan zoals eerder benoemt 1/1,5 u voor je training. Kom je qua macros nu niet erg hoog in eiwitten?
 
Ik haak even in op dit topic met een gerelateerde vraag :)
Ik train 3x per week Full body.
2x in de week 's morgens van 6 tot 7
1x op zaterdag van 9u tot 10u. Wat kan ik het beste eten in de ochtend zo vroeg? En dan ook minstens een uur van te voren eten?
Alvast bedankt :)
 
Licht verteerbaar, fruit bijvoorbeeld. Handje rozijnen, glas melk/ chocomel. Zou na de training goed eten, anders moet je wel erg vroeg je bed uit.
 
Licht verteerbaar, fruit bijvoorbeeld. Handje rozijnen, glas melk/ chocomel. Zou na de training goed eten, anders moet je wel erg vroeg je bed uit.

Dankjewel! :)
Maak niet uit of het dan een uur van te voren is?
 
Lijkt me niet zo een probleem met licht verteerbare voeding. Zou gewoon nemen zodra je opgefrist bent na opstaan, en na halfuurtje ga je sporten ofzo. Kijk hoe het gaat, ik ben verder ook maar een average joe. Ik heb regelmatig op een lege maag trainingen gedaan, ging nooit echt super slecht eerlijk gezegd. Nam wel tijdens trainen dan een dextro drankje (maar ik ben diabetes patiënt).
 
Lijkt me niet zo een probleem met licht verteerbare voeding. Zou gewoon nemen zodra je opgefrist bent na opstaan, na halfuurtje ga je sporten ofzo. Kijk hoe het gaat, ik ben verder ook maar een average joe.
Zo doe ik het altijd al zoals jij dat beschrijft en dat gaat prima maar ik vroeg me af of ik er op een andere manier nog meer uit kan halen.
Ben nu op zo'n punt beland dat ik het allemaal wat serieuzer wil aanpakken... ;) iets met ouder worden denk ik :p
 
Lijkt me niet zo een probleem met licht verteerbare voeding. Zou gewoon nemen zodra je opgefrist bent na opstaan, en na halfuurtje ga je sporten ofzo. Kijk hoe het gaat, ik ben verder ook maar een average joe. Ik heb regelmatig op een lege maag trainingen gedaan, ging nooit echt super slecht eerlijk gezegd. Nam wel tijdens trainen dan een dextro drankje (maar ik ben diabetes patiënt).

Val je zonder flauw? Ik heb geen diabetes, maar durf niet meer zonder sportdrankje of fruitsap/zoutmix te trainen(Beide 75% verdunt met water), sindsdien het me bijna over komen is... En al helemaal niet zonder maaltijd van te voren. Maar dat is alweer jaar geleden. Het lijkt ook dat ik langer mijn energie behoud tijdens mijn training, maar ik weet niet in hoeverre dat placebo is.
 
Val je zonder flauw?
Nee dat niet. Met krachttraining gebruik ik doorgaans niet zo heel veel energie (meer), of ik moet heel zwaar gaan trainen of extra oefeningen doen. Een dextro drankje tussendoor is om bloedsuiker op peil te houden.
 
Tijdstip is belangrijker. Een anderhalf tot een uur voor de training zou ik niets meer eten, of het moet een banaan zijn ofzo. Als je de shake lekker vindt en makkelijk wegkrijgt, why not.

Ik eet liever voor de training,een half uurtje ongeveer. Dan gaat het trainen gewoon beter. Maar das mijn persoonlijke ervaring.
 
Ik eet liever voor de training,een half uurtje ongeveer. Dan gaat het trainen gewoon beter. Maar das mijn persoonlijke ervaring.
Hier idem.
Lichte maaltijd een 30-45 min voor het trainen.

Maar het is erg persoonlijk. Probeer het gewoon en zie wat het beste bevalt.
 
Ik neem min. 1,5 tot max. 2.5u gewoon mijn ochtend of middag maaltijd voor het trainen.. Bevalt prima.
 
Back
Naar boven