XXL Nutrition

energie?

Bezoekers in dit topic

wimmos

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 aug 2005
Berichten
7.329
Waardering
197
Hai,

Zit in m'n laatste 10 dagen van de blok (die al 35 dagen duurt :rolleyes: ) en ik zit er helemaal door qua energie.. Echter ik moet nog 10 dagen vlot presteren en meer slapen is dus geen optie..

Meer eten echter wel :p Welke voedingsstoffen geven een constante vorm van energie af, dus zonder boost a la Red bull?.. Liefst ook gezond en zonder dat ik er vet van word.

Ik dacht aan bananen, abrikozen... maar mss zijn dit nog relatief snelle suikers en niet wat ik zoek?

Helpers worden beloond :rolleyes:
 
Begin de dag met een stevig ontbijt, melk met havermout en plattekaas, en genoeg.

Tussendoor volkorenpasta/spaghetti of zilvervliesrijs.

Vermijd insulinepieken, dus vermijd suikers.

Verder voldoende rust tussen het leren door, genoeg zuurstof innemen (buiten 15 minuten wandelen of lichtjes lopen, gewoon die longen volzuigen).

Regelmaat!
 
boerenkool zei:

aangezien ik binnen 10 dagen stop en dit niet in huis heb, is dit niet nuttig om te laten bestellen. :p Liefst een "natuurlijk" product dus, iets wat je uit de supermarkt kan halen.

Daxie - thx.
 
muslie repen , die met weinig suiker,. wel gezond opzig,.
en verder wat druiven doet het ook goed!!
 
Amfetaminen.
 
daxie zei:
Begin de dag met een stevig ontbijt, melk met havermout en plattekaas, en genoeg.

Tussendoor volkorenpasta/spaghetti of zilvervliesrijs.

Vermijd insulinepieken, dus vermijd suikers.

Verder voldoende rust tussen het leren door, genoeg zuurstof innemen (buiten 15 minuten wandelen of lichtjes lopen, gewoon die longen volzuigen).

Regelmaat!

precies regelmatige energietoevoer wordt bewerkstelligd door compleze carbs
 
ik heb ook van die dagen dat ik weinig energie heb omdat ik veel cardiolessen geef zoals rpm(spinning)
nou had ik laatst van sunwell energiebruistabletten gekocht
ik moet zeggen dat ze echt werken.....misschien iets voor jou?
 
weet je wat de samenstelling is? Kan je deze kopen in supermarkt of apotheek?

Thx voor de hulp so far :)
 
wimmos zei:
weet je wat de samenstelling is? Kan je deze kopen in supermarkt of apotheek?

Thx voor de hulp so far :)
ben ff naar de kast gelopen :p dit zit erin; guarana 30 mg
panax ginseng 15 mg
taurine 250 mg
cafeine 15 mg
hier in eindhoven zag ik ze bij de jumbo en ook bij drogisterijen kruidvat enzo
of albert heijn .
www.sunwell.nl
 
spirulina :thumb:

zoek het is bij "De tuinen"
 
naomi zei:
ben ff naar de kast gelopen :p dit zit erin; guarana 30 mg
panax ginseng 15 mg
taurine 250 mg
cafeine 15 mg
hier in eindhoven zag ik ze bij de jumbo en ook bij drogisterijen kruidvat enzo
of albert heijn .
www.sunwell.nl
beetje redbull achtige shit?? aleen dan in tabletje
 
@Wesley: druiven = druivensuiker, en suiker moest ik vermijden dacht ik? Wordt nl te snel afgebroken.

@Naomi: werkt dat goedje dan de hele dag? Lijkt me eerder een tijdelijk iets, want de samenstelling is nogal red bull achtig.
 
ik merkte dat het de hele dag werkt
probeer het anders een keer
het kost maar 2,95 voor 20 stuks
 
is idd niet veel, hoop dat ze die in het kruidvat hebben, ga ze zeker kopen als ik ze vind.

Meer tips zijn nog altijd welkom, maar liever gewoon gezonde voeding :p
 
Wat je kan doen is goed, gezond en genoeg blijven eten. Ga daarnaast elke dag (een paar keer) naar buiten. Ga desnoods hardlopen of fietsen. Hiermee krijg je weer een helder hoofd, zodat je weer fris verder kan. Houd een gezond slaapritme aan: op tijd naar bed, op tijd op (bijv 22:00 naar bed, 6:00 op).

Eventueel een multivitamine erbij (die van de LIDL is goedkoop en blijkt goed te zijn).
 
kokosolie! mct's dus

(die van de LIDL is goedkoop en blijkt goed te zijn).

wie zegt da? zijn dat geen synthetische vitamines?
 
wat ik niet begrijp is dat meer slapen geen optie is..

een goede nachtrust
goede voeding (dus genoeg koolhydraten)

dit zijn voor mij de enige 2 dingen die ik nodig heb als ik moet leren voor iets..

weinig slaap is voor 1 nacht een optie, maar voor meerdere nachten werkt het contraproductief..

ach, ik ben ook het soort persoon dat alleen gaat leren als hij er zin in heeft.. dan neem ik het ook het beste op..

in mijn ogen is het niet verstandig om je energie te verspillen aan dingen zoals hardlopen, maar je kan wel je aandacht na 1,5 a 2 uur even op wat anders vestigen, ga bijvoorbeeld even msnen of wat tv kijken..

niet te snel in supplementen denken, altijd denken in voeding en rust..
 
RvR zei:
in mijn ogen is het niet verstandig om je energie te verspillen aan dingen zoals hardlopen, maar je kan wel je aandacht na 1,5 a 2 uur even op wat anders vestigen, ga bijvoorbeeld even msnen of wat tv kijken..
"Ontspanning door inspanning".
Om juist geestelijk weer bij te tanken (zodat je weer genoeg energie voor huiswerk hebt), is lichamelijke inspanning aan te raden. Vooral sporten waarbij je niet na hoeft te denken. Tijdens die lichamelijk inspanning, ontspan je in je hoofd; je krijgt alles weer helemaal helder.
Ook de lichamelijke vermoeid is een welkome afwisseling op de geestelijke vermoeidheid.

Met MSN of TV blijf je nog steeds op je reet zitten en raak je geestelijk nog vermoeider. Vooral TV-kijken kan voor je hersenen heel inspannend zijn. Als je moeite hebt met in slaap komen, is TV-kijken het slechtste wat je kunt doen.
 
Back
Naar boven