XXL Nutrition

Energiebehoefte en werk

Bezoekers in dit topic

FCDB

Novice
Lid geworden
19 aug 2011
Lengte
1m87
Ik start vanaf volgende week met een baan op kantoor, waardoor ik de nagenoeg de hele dag stil zit. De enige beweging is af en toe naar de koffieautomaat en dan 's avonds trainen.

Doordat ik nu wel een goede structuur krijg wil ik aan de slag met een mooie cut. Toch vraag ik me af hoe ik het aantal calorieën moet indelen:

Mijn totale caloriebehoefte zit rond de 3300 (Harris-Benedict). Ik was van plan te cutten op 2550 en rustdag 2350.

Nu twijfel ik omdat ik dus overdag totaal geen beweging meer krijg en zit ik te denken om richting de 2350 en 2150 te gaan. Is dit te diep of is dit juist wel aan te raden i.v.m. de werkzaamheden van een kantoorpik.

Hoe houden jullie rekening met jullie werkzaamheden overdag?

Zou zelf nog hoger starten als 3300 je onderhoud is. Trainingsdag 3000 en rustdag 2700kcals een na 2 weken kijken wat dat doet. Lager gaan kan altijd nog. Richt op 0.25 tot maximaal 0.5 kg per week eraf.

Zelf kijk ik per week ene dag is anders als de volgende dag. Kan zijn dat ik soms bijna geen beweging heb op me werk en andere dagen loop ik me verloren. Als het echt is uit de hand loop durf ik een 250 kcal meer te pakken dan wat de bedoeling is.

NEAT.png

Back
Naar boven