Fitness Seller

"Energiedrank kan voor hartproblemen zorgen" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Diabolic

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 jul 2005
Berichten
4.492
Waardering
7
Energiedrankjes zoals Red Bull, die volgens de reclameslogan talloze jongeren in de disco "vleugels geven", hebben ook een keerzijde, zo schrijft de Sunday Times. Want al kun je er langer door dansen en uitgaan, wie er te veel van drinkt kan schade oplopen aan zijn of haar hart, aldus Australisch onderzoek.

Bloed wordt kleveriger
Het ging om een kleinschalige test bij een dertigtal studenten tussen de 20 en 24 jaar, die graag enkele blikjes Red Bull nuttigen als ze een stapje in de wereld zetten. Daaruit bleek dat zelfs het drinken van één blikje van 250 ml van deze caffeïnehoudende drank de "kleverigheid" van het bloed verhoogt en daardoor de kans vergroot dat zich bloedklonters vormen. Volgens de onderzoekers vertoonde het bloed van iemand die een blikje had gedronken een profiel dat sterk lijkt op dat van een persoon met een hartkwaal.

Eerst arts raadplegen
Scott Willoughby van het Cardiovasculair Onderzoekscentrum van de universiteit van Adelaide zei "gealarmeerd" te zijn door de resultaten van het onderzoek. Hij waarschuwde niet alleen jongeren, maar raadde oudere volwassenen die al hartproblemen hebben aan eerst hun arts te raadplegen, voordat ze Red Bull drinken.

In een eerste reactie ontkent Red Bull met klem dat de drank, die wereldwijd in 143 landen te koop is, gevaarlijk zou zijn. "Talrijke wetenschappelijke studies" aldus een verklaring, "bewijzen dat het product veilig is". Daarnaast wordt erop gewezen dat er in geen van die landen ooit een verbod is uitgevaardigd op de verkoop van Red Bull. (belga/lb)
art_large_472227.jpg

Altijd al het gevoel gehad dat het niet gezond is. Was Red Bull vroeger niet verboden in Frankrijk?
 
Idd,

sinds kort heeft Frankrijk het toegelaten onder grote druk van de EU...

SC
 
Maar WAT zorgt nou voor die kleverigheid van het bloed?
 
Red Bull was verboden in Frankrijk vanwege de Taurine die er in zit. Was laatst nog een stukje over in de krant.
 
als dit echt waar is dan zou het morgen nog uit de schappen moeten worden gehaald. Maar er gebeurd niets...
 
als dit echt waar is dan zou het morgen nog uit de schappen moeten worden gehaald. Maar er gebeurd niets...

Uh, jij denkt wel heel goed over onze lieve overheid he? Ephedrine was zeker uit de handel gehaald i.v.m de schadelijkheid? :D
 
als dat waar is zou ik toch wel zeer jong sterven
 
Ik denk niet dat de winkels/leverancier erop zal reageren aangezien ze erdoor aardig hun zakken mee vullen.
Gelukkig neem ik die ongezonde meuk bijna nooit, geef mij maar isotonische energy drinks :cool:
 
als dit echt waar is dan zou het morgen nog uit de schappen moeten worden gehaald. Maar er gebeurd niets...


Jph, wat kan je verder in de supermarkt kopen wat ongezond is..
 
Met zo'n populistisch geschreven stukje kun je dus helemaal niets. Terwijl het wel (onetercht) mensen angst aanjaagt.
Wat dat betreft is het net zulke journalistieke bagger als dat artikeltje dat hier onlangs werd aangehaald dat Tilapia slecht zou zijn vanwege de Omega 6.

Welke ingredient in Red Bull zorgt voor hartproblemen lijkt mij wel de belangrijkste vraag. Is het de caffeine? Is het de taurine of de vitaminen B? Is het de combinatie van taurine en caffeine?

Beantwoord zulke vragen of schrijf helemaal niets...

N.B. Overigens wordt taurine juist gebruikt bij hartproblemen dus lijkt het onplausibel dat dit "aminozuur" (is het niet echt) op zichzelf voor klachten zorgt.
 
wist niet dat ze ook golden power light hadden! ook maar eens kijken bij de aldi binnenkort dan!
 
Ik drink het bijna nooit meer. Een keer heb ik 8 van die blikjes op een avondje genomen. Ik werd behoorlijk raar daarvan terwijl ik gewoonlijk niks merk van caffeïne.
 
je moet toch van iets dood gaan he!
 
gewoon een aspirine nemen dus voor je aan de Red Bull gaat :p
 
als dit ongezond is zou dat ook zo met koffie ofzo moeten zijn

in combinatie met sport en een gezonde voeding is er volgens mij weinig aan de hand
 
Maar WAT zorgt nou voor die kleverigheid van het bloed?

Ik drink het bijna nooit meer. Een keer heb ik 8 van die blikjes op een avondje genomen. Ik werd behoorlijk raar daarvan terwijl ik gewoonlijk niks merk van caffeïne.

ben wel benieuwd welk ingrediënt daar voor zorgt dan, cafeïne zal het niet snel zijn omdat er niet zo heel veel van in zit.
 
energie drank is slecht zeggen ze...

maar "ze" zeggen zoveel...

zo lijkt alles wel slecht...
 
ben wel benieuwd welk ingrediënt daar voor zorgt dan, cafeïne zal het niet snel zijn omdat er niet zo heel veel van in zit.

Ik denk dat het de combinatie was van teveel red bull en teveel slechte voeding (frituur) die verkeerd viel.
 
Back
Naar boven