Fitness Seller

enige tijd bezig, goed resultaat maar niet genoeg? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dutchnoskillz

Novice
Lid geworden
28 okt 2017
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
69kg
Goedendag builders, cutters en bulkers :)

Ik ben 21 jaar dus en stiekem toch wel een tiener maar laten we het houden op beginner. 2 jaar geleden begon ik met
- lichaamsgewicht van 67,3kg
- Spiermassa van 53.9kg

Nu 2 jaar later bevindt ik me op
- lichaamsgewicht van 69.6kg
- Spiermassa 54.5kg

Nu moet ik eerlijk toegeven de cijfers lijken minimaal maar er zijn duidelijk spiergroepen meer zichtbaar zoals mijn borst, rug, schouders en armen. Als ik nu terug kijk naar de net genoemde getallen heb ik zo iets van ik ben niet veel zwaarder en spiermassa is ook minimaal. Bij het begin deed ik flat bench barbell 40kg incl en zit nu op max 1rep 80kg incl barbell. Chest dippen op body weight kan ik gemiddeld 17 reps, daarnaast dip ik ook met 20kg vest. Ik train 4x per week en probeer me elke maandag te wegen bij de sportschool d.m.v. Tanita MC780ma.

Eigenlijk heb ik 2 vragen m.b.t. het sporten, mijn vragen luiden als volgt:
Hoe kan het dat mijn lichaamsgewicht en spiermassa eigenlijk gelijk is gebleven terwijl ik daadwerkelijk aan de hand van gewichten bij oefeningen en voornamelijk foto's van 2 jaar terug en nu vergelijk daadwerkelijk een groot verschil zie?

daarnaast heb ik altijd al een opgezet buikje gehad waar ik maar niet vanaf kom? Cutten heeft geen invloed op mijn buik, vanaf half juli tot begin augustus ben ik op vakantie geweest en ben ik 4kg afgevallen.Ben nu ongeveer een maand bezig met bulken.
 
Weegschaal zegt niet heel veel al is dit verschil in zo een lange periode echt te weinig , met alle respect maar dit hoort als noob in 1 a twee maanden te kunnen. Je kan er bijna blind vanuit gaan dat je in die periode veel te weinig gegeten hebt als dit je progressie is. Reken je onderhoud uit , ga er 300/400 kcal boven eten doe dit minimaal een halfjaar en focus je op progressive overload in je trainingen. Succes gegarandeerd
 
Je voeding is belangrijk. Wellicht het belangrijkste aspect voor groei.
 
Tanita geeft alleen gewicht goed aan. De overige "metingen" zijn gebaseerd op impedantie en niet betrouwbaar.

Je ziet dat je droger bent en je gewicht is ongeveer gelijk. Mogelijk heb je wel vet verloren en spieren gewonnen en is daarom je gewicht gelijk gebleven.
Om echt massa aan te zetten zal je boven onderhoud moeten eten en ernaast een goed trainingsschema en ook rust

Weet je je onderhoud?
Heb je een voedingsschema? met macro's erbij?
Post dat eens.
 
Back
Naar boven